Dark Souls-skaparen funderar på att göra spelet lättare

Jag skulle snarare kalla det utmanande än svårt. Men ja, det är klart att det är svårt.. extremt utmanande. Det kräver extremt mycket tålamod, ingen kan säga något annat. Samtidigt är det väldigt roligt och skapade åtminstone hos mig en enorm lust att ta mig vidare. Svårigheten blir ju mer och mer hanterbar, och belöningen desto större.

Enormt skön kontrast mot alla spel numera som håller en i handen och berättar vad man ska göra, hela tiden. Samtidigt är det vissa platser i spelet som jag aldrig hade hittat på en miljon år, om jag inte hade kollat upp på nätet.

Klart att det kan finnas en poäng med att ge ett spel en enklare svårighetsgrad också, men då förlorar man nästan hela poängen med spelet. Det är en unik känsla att gå runt och vara rädd för döden hela tiden, att vara försiktig, det skapar en otrolig atmosfär. Du är ensam, du är sårbar och hela världen vill döda dig.

Medlem

Tyvärr spelar svårighetsgraden ingen roll när spelet döljer sig bakom tio år gammal grafik och konsolportningen från helvetet, vilket gör det totalt ospelbart på PC. Det var inte ens i närheten värt pengarna för den smutsen. Usch.

Medlem

Dark Souls är ett fantastiskt spel. Visst är det svårt, men inte på långa vägar för svårt. Tänk om de kunde göra en uppföljare med PC som grundplattform...! Mitt förstånd talar dock sitt tydliga språk - det kommer aldrig att hända.

Oavsett, uttalandet från Hidetaka är enbart ett PR-trick imo.

Medlem

Min syster 12 år kör spelet och hon tycker att det är bra som det är.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Marcus, har erfarit det motsatta, dvs att titlar har fördummats för att passa konsoller. Nu tror jag ju knappast att spelskaparens tankar har med pc att göra överhuvudtaget, han hade med största sannolikhet funderat på detta med eller utan pc släpp.

Fungerar säkert åt båda hållen. Konsolspelare vill ha nerdummade FPS som CoD och PC spelare vill ha nerdummade äventyrsspel.

Men jag borde inte klaga då jag äger båda och kan njuta av det bästa ur båda världarna och behöver inte oroa mig om dåliga PC / Konsol portar. Så det gör inget om dom förstör Dark Souls till PC. Jag kan njuta av det till PS3 precis som jag kan njuta av BF3 med 3 skärmar på PC än en taskig port till konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spelet är svårt första gången man kör igenom det men när man lärt sig hur fiender, områden och bossar fungerar så är det lagom. Jag tycker det är helt rätt balanserat.

Medlem

Är det inte hela grejen att spelet ska vara svårt? Förvisso så får man ju inget gratis i varken Dark eller demon souls dock är det ta mig fan den bästa känslan när man åstadkommit något typ: dödat Smough och ornstein eller typ the Tower guard

Medlem

Spelet är helt perfekt när det gäller hur svårt det är. Det vore enormt dumt att göra det lättare. Spelet belönar just nu de som tvingar sig att lära sig att hantera spelet och är helt skoningslöst mot de som vägrar anpassa sig. Det är rättvist på alla sätt och vis och det känns aldrig som att du vann utan att förtjäna det. Om de går in och gör spelet lättare så är jag rädd att de kommer förstöra mycket av vad som gör spelet bra.

Det enda alternativet jag ser i alla fall vore att göra så att det finns möjligheten att summona extra Phantoms (eller något liknande) för den som vill göra spelet lättare men att man får sämre reward. Ett bra exempel på när det här fungerar som det ska är fighten med Smough och Ornstein. Dödar du Ornstein (som är betydligt svårare än att döda Smough först) så får du tillgång till en armor som du kan få annars (samma gäller iof med Smough, men den ser förjävlig ut ).

Men ja TL:DR, snälla förstör inte en av mina absoluta favoritserier genom att göra spelet för enkelt enkelt. Låt det förbli svårt och belönande för de som vill ha det så.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Den som inte har problem med Dark Souls, i alla fall i början, ljuger.

Jag hade inte problem i början av Dark Souls, men kan varit för att jag tagit platinum trophyn i den Amerikanska versionen av Demon's Souls och i den Europeiska versionen. Finns dock säkert få som inte spelat det spelet innan.

Medlem

om det finns en gud SÅ ffs rör inte mitt darksouls, och om du ska göra fler spel som dark souls så vad du än gör INTE lättare, skulle darksouls vara lättare än det är så skulle spelet förlora sin charm.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Tyvärr spelar svårighetsgraden ingen roll när spelet döljer sig bakom tio år gammal grafik och konsolportningen från helvetet, vilket gör det totalt ospelbart på PC. Det var inte ens i närheten värt pengarna för den smutsen. Usch.

Driver du med mig? Spelet fungerar som ett smäck, sure det är konsoll port, men släng i en 360 kontroller till pcn och det blir KING. 30 fps gränsen gör absolut inget när man kör med en dosa tycker jag, och det finns en "fix" för få åtminståne högre upplösning m.m spelet ser fan inte så jävla fult ut , sure det är inte unreal engine 4 direkt

Medlem

Don't do it! Dom som inte klarar av det får väl försöka som oss alla andra.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Dark Souls är svårt på rätt sätt. I inferno i diablo 3 så blir du 1-shottad helt random utan att du kunde göra något. Medan om du dör i dark souls så var det du som spelade dåligt

Eller för att kameran eller Karaktären fastnar i en liten sten som gör det omöjligt att gå upp för en trappa eller att rulla ifrån. Dött på många bossar för att jag fastnat i terrängen. Väldigt irriterande -_-.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

W H Y ?

Bara lära sig alla mönster på fiender sen glida runt, tar sin tid och har man inge tålamod så får man sota för det! satt och grina rätt så rejält då jag lirade demon souls på min PS3.

Inaktiv

Alltså blir fan ledsen på riktigt när man ser det här.

En annan speltillverkare som får böja sig för småbarnens skrikande " Det är för svåååååååååårt" .

För i helvete ni som tycker d är för svårt på d här forumet.
Vad vill ni att ett spel ska vara? Vill ni bara springa igenom det och sen sitta där istället när det är klart och gråta som 99% av er gör och säga. "Men d va ju för kort jö".

VÄX UPP för fan. Spelen har blivit enklare genom åren säger jag, Nu är det knapp kombinationer som kommer upp i ansiktet på dig för att säga "TRYCK A annars DÖR DU!!!"

HOPPA HÄR !!!!
FIENDE KOMMER!!!!
RULLA!!!!

Vad fan är vi gamers retards eller kan vi tänka själva?
Om spelet är för svårt, Då testar man IGEN, och försöker IGEN, men på ett ANNAT vis? Kanske tänka "outside the box".

Men folk gör inte d vad jag vet, dom maler och maler och hoppas på att spelat ska buga sig på något vis så dom kan gömma sig bakom en halv vägg så dom inte tar skada och kan döda bossen med sin dåliga pilbåge som dom FORTF inte uppgraderat FASTEN DOM VET att redan från början så kommer det någonstans i spelet VARA EN BOSS där pilbåge kanske fungerar

(tar inte deamon souls/dark souls som ett ex nu).

Ett spel ska inte låta dig klara d enkelt, F that säger jag bara.
Ett spel ska vara brutalt svårt så du svettas när du spelar det typ, Du ska verkligen känna att shiiiiit va duktig JAG varit nu som klarat d här. Fan jag är verkligen en GRYM gamer!!

Inte som det är nu: Jay jag klarade det, d va ju ....kul. Next!!!

Nej mera spel som ska bli svårare, devs runt om i världen. SKIT i vad dom gråtande barnen säger. Det finns en åldersgräns på spel av en anledning !

Och att men tänk om det finns en sten i en trappa som man fastnar i då !!! JA TÄNK OM!!!! .. men varför ställer du dig EXAKT på samma jävla ställe för igen då?

Ja döööör ju om jag ställer mig någon annan stanns.
Gör du verkligen det? ,,, kanske det är DU som behöver skill?

Ni som tycker spel fortf e "för svårt" gå och spela schack eller te-teris.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

och jag kommer förmodligen bli så hatad för d jag skrev och få så många tummar ner så det blir ett nytt rekord på fz.

Men jag sa vad jag tyckte (dvs = imo) och på ett forum om jag förstår rätt så får man göra det?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

NOOOOO! stop this madness

Medlem

Tycker inte de ska ändra svårighetsgraden. De som blir "bortskrämda" från Dark Souls har ändå massvis med andra spel att välja mellan. De som vill ha utmaningar har inte den lyxen...

Medlem

NEJ! Gör inte det lättare! Det är som att göra ett skräckspel mindre läskigt för att folk ska våga spela det.

Dark Souls har PERFEKT svårhetsgrad!

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

NEJ! Gör inte det lättare! Det är som att göra ett skräckspel mindre läskigt för att folk ska våga spela det.

Dark Souls har PERFEKT svårhetsgrad!

host host dead space 3 någon


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Varför klagar ni om att de inte får göra det lättare?

Det handlar ju bara om en enklare svårighetsgrad som tillkommer. Det kommer ju vara lika som vanligt annars. Inget att oroa sig över

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Sedan det portats till PC verkar det som om många klagar på att det är för svårt. Är det verkligen så illa att PC spelarna bara vill ha nerdummade titlar?

Det mesta av pc-scenen är ju redan fördummat, småbarn som gnäller om grafik.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Problemet med PC-dittot är kontrollen. Du behöver nästan en joypad för att kunna spela det.

Medlem

Man kan inte få allt. Snälla nån. De vill inte att folk som är veka ska bli avskräckta och vill inte att folk som vill ha en utmaning ska gå någon annanstans. "Vi vill att alla i hela världe spelar vårat spel". Lycka till med att samla ihop alla till att gilla samma spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Gärna för mig, så kan folk som mig själv, som bara dör dör dör och aldrig går vidare, få det lite lättare och de som vill behålla svårighetsgrader även behålla den tuffa utmaningen

12
Skriv svar