Många nyheter väntar i årets stora F1-spel

Robot
Många nyheter väntar i årets stora F1-spel

Mer realistiskt vädersystem och bättre bilfysik är på väg i F1 2012, lovar utvecklarna.

#f1-2012


Medlem
Många nyheter väntar i årets stora F1-spel
Medlem

När kan man förboka det på Steam???

Medlem

Ok vi hajjar att det finns ett visst utbildningsvärde i att köra slowmo för att glo på deformering och fjädring. Men nu får det fan vara nog med pissiga jäval epik videos på racingspel HERREGUD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Allvarligt? F1......har man spelat ett av dom har man ju spelat alla, resten mjölkar dom ur spenarna på er.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Crapmasters igen...
De behöver nog få in en ny generation utvecklare innan jag tar i något de producerar i dagsläget. Å andra sidan är det bra att de håller lågan uppe vad gäller racing. Finns mycket att göra där för att de ska nå nivån för 10 år sen...

Medlem

Jävla gnäll det var här då?!

Gillar man F1 irl så gillar man Codemasters F1-serie. Punkt.

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Jävla gnäll det var här då?!

Gillar man F1 irl så gillar man Codemasters F1-serie. Punkt.

Så är det säkert. Men frågan är hur många som tycker dagens F1 som har grisfula bilar och går ut på att åka omkring och spara däck är roligt att glo på? Inte jag iallafall. Det var kul fram till ungefär när det gick till skogs för Honda och Räikkönen försvann från Ferrari.

Formula One: Championship Edition. Där har vi ett RIKTIGT F1 spel utan massa mjäk och trams och skit som Codemasters har släpat in.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Sandman666:

Jävla gnäll det var här då?!

Gillar man F1 irl så gillar man Codemasters F1-serie. Punkt.

Så är det säkert. Men frågan är hur många som tycker dagens F1 som har grisfula bilar och går ut på att åka omkring och spara däck är roligt att glo på? Inte jag iallafall. Det var kul fram till ungefär när det gick till skogs för Honda och Räikkönen försvann från Ferrari.

Formula One: Championship Edition. Där har vi ett RIKTIGT F1 spel utan massa mjäk och trams och skit som Codemasters har släpat in.

Smaken är som baken...hårig, men för mig så är det av ringa betydelse hur bilarna ser ut, dessutom är det helt subjektivt (även om jag håller med dig - de ser för jävliga ut). Dagens däckslitage har fullkomligt revolutionerat sporten om du frågar mig. Då är jag förvisso en konsument och inte en utövare, och som sådan vill jag ha spänning och konkurens och det finns det i F1 idag.

Jag har varit F1-fanboy sen 80-talet och tjusningen är en helt annan med F1 idag i jämförelse med då, men den är inte mindre, bara annorlunda.

Publikmässigt är F1-sporten (och övrig motorsport) större än på väldigt länge i Sverige och det förmodade svaret på din inledande fråga -"hur många som tycker dagens F1...är roligt att glo på" - blir då: Fler än som tyckte det var roligt när Raikkönen körde i Ferrari eller Honda var ett team i F1.

Exakt vilket "mjäk" och "trams" är det Codemasters släpat in?

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Exakt vilket "mjäk" och "trams" är det Codemasters släpat in?

Inriktningen liksom. Det flyter namnskyltar ovanför bilarna (det går att ta bort, men ändå), det ska göras cutscenes och karriäroptioner för att klappas extra mycket på axeln för att man ska känna sig bra eftersom en hårt tillkämpad pole position tydligen inte är tillräckligt belönande för de nya spelarna. Det ska göras helikoper cams för att det är coolt istället för att tänka vad som är praktiskt och användbart för att utvärdera körningen och settings. Hur kan man strunta i telemetri? Menyer, musik, videos och setup är fula, dödar andan och är upplagda och förklarade på förenklat fördummat sätt som passar nybörjare. Samtidigt så funkar det inte köra med en klassisk om än äldre ratt som Logitech DFP. Och så fuckade de upp PS3 versionen.

Det är helt fel stuk på hela skeppet. Men jag kommer kolla på 2012 och höra vad folk säger. Det gör man ju om man är intresserad.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Sandman666:

Exakt vilket "mjäk" och "trams" är det Codemasters släpat in?

Inriktningen liksom.
1. Det flyter namnskyltar ovanför bilarna (det går att ta bort, men ändå),
2. det ska göras cutscenes och karriäroptioner för att klappas extra mycket på axeln för att man ska känna sig bra eftersom en hårt tillkämpad pole position tydligen inte är tillräckligt belönande för de nya spelarna.
3. Det ska göras helikoper cams för att det är coolt istället för att tänka vad som är praktiskt och användbart för att utvärdera körningen och settings.
4.Hur kan man strunta i telemetri?
5. Menyer, musik, videos och setup är fula, dödar andan och är upplagda och förklarade på förenklat fördummat sätt som passar nybörjare.
6. Samtidigt så funkar det inte köra med en klassisk om än äldre ratt som Logitech DFP.
7. Och så fuckade de upp PS3 versionen.

Tog mig friheten att dela upp ditt svar i portioner. Låt mig först bara nämna att jag inte tror mig kunna "vinna" någon diskusion här., jag är mer intresserad av dela tycke och smak med någon som uppenbarligen bryr sig om F1. Respekterar det du tycker, men håller inte med i allt.

1. Jag har faktiskt inte sett några flytande namnskyltar när jag spelat. Troligtvis är det en inställning som jag aldrig aktiverat eller omedvetet avaktiverat innan jag körde första gången. Men eftersom det är en option så kan man knappast göra det till en issue.
2. De fåtal cutscenes som förekommer innan träning och som mellansekvenser mellan P, Q och Race är nog mer av teknisk natur (laddtider) och, om jag inte är helt ute och cyklar, möjliga att skippa via ett knapptryck. Ytterligare en non-issue för mig.
3. Helikoptercams? Jag antar att du menar i cutscenes då? Men i racet förekommer inga helicams.
4. Håller med. Men det är ett spel snarare än en simulation. För mig, som hardcorefan, så tycker jag hela inställningdelen av bilen är svag och inte tillräckligt visualiserad för att kunna utnyttja de funktionerna som faktiskt finns att ändra.
5. Jag gillar väl inte gränssnittet något vidare heller, men bedömer det som fullständigt ovidkommande när jag spelar. Menyerna är bara en passage till själva spelet. Ytterligare en non-issue för mig.
6. Jag kör på PC´n och använder en 10 år gammal ratt och pedaler (Thrustmaster Racing Force Feedback) - funkar klockrent! Lätt den bästa ratten med bästa känslan för mig (jag har testat de flesta komersiella alternativen som finns, tro mig). Har spelen även till PS3an, men där kör jag utan ratt.
7. Jepp. Bigtime.

1
Skriv svar