"Enkla svårighetsgrader kan förstöra spel"

Medlem

Håller helt med!

Däremot så ska ju olika sorters spel självklart vara olika svårt. T.ex. i AC så blir det ett bättre spel att man kan slåss mot flera vakter samtidigt utan att dö, medan i Dark Souls så ska man inte kunna göra det.

Men fyfan för för lätta spel!

Medlem

Assassins creed är barnsligt enkla...
Det enda man behöver göra när det är en strid är att countra fienden och varje gång man gör det går man in i nån jävla godmode och behöver bara vänsterklicka så dödar man med varje slag. Jävla skitspel..

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.

Fuck that shit. Använd "Dom" till både och.

Inaktiv

Problemet med spel, speciellt numera, är att de sällan är designade på ett sådant vis att de faktiskt blir roligare att spela när de blir svårare. Serious Sam 3 är ett spel som i princip blir roligare ju svårare det är eftersom att svårigheten då kommer i form av fler och kraftfullare fiender vilket tvingar dig att ösa ut allt du har ur din arsenal (i de flesta spel kan kan klara sig hela liret igenom utan att ta till de grövre bössorna), röra dig ständigt och sikta bra. I de flesta moderna spel så blir spelen istället svårare därför att du förlorar kontroll (allt cinematiskt skräp i Ridge Racer Unbounded), därför att du måste förlita dig på en pissig AI-styrd medspelare (Inversion t ex), därför att spelet inte tillåter dig reagera tillräckligt fort och smidigt på inkommande hot (varenda covershooter som någonsin gjorts) eller därför att dina förmågor blir värdelösa (Max Payne 3 där du ständigt blir instängd på en liten yta då spelet vill bli svårare). Sådant ger inte en känsla av utmaning utan känslor av ilska och frustration. Spel ska kännas rättvisa, annars blir utmaningen poänglös.

Medlem
Skrivet av Juel91:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av davvearak:

dem är på rätt bana men assassins creed är faktiskt väldigt enkelt på för man kan lätt äga ut 20-30 soldater samtidigt och man är själv

Kan du inte skillnaden mellan de/dem så använd dom istället

De = They
Dem = Them

Alltså det skulle stå "De".

Hej jag har tråkigt.

Fuck that shit. Använd "Dom" till både och.

App app. Dom är TALSPRÅK för dem om man skall gå efter strukturen jag fick lära mig när JAG gick i skolan.

Valpar.......

Medlem

De=Andra person
Dem=Tredje person

Ex. De tittade på dem.

Ville bara visa att man kan förklara på sitt eget språk också. Om man inte bryr sig om sånt här så är man ghetto. Är man ghetto är man underklass som aldrig kan räkna med att få ett vettigt jobb. Sånt slutar vara coolt ganska fort.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Sen när var assassins creed svårt? Visst visa valfria mål på uppdragen var kanske inte de lättaste men i övrigt? Inte precis. Dock så ska ju svårighetsgraden på ett spel vara rätt, och vill man ha ett svårt spel ska man se till att ha rätt slags svårighetsgrad, inte "kameran är värdelös, interfacet dåligt designat, kontrollerna korkade" svårt. Inte heller bara "Slå på en fiende i hundra år innan den dör" svårt. Det ska ju kännas tillfredsställande att ta sig igenom spelet, inte frustrerande pga dålig speldesign. Supermeatboy är ju svårt och frustrerande men på rätt sätt tex. Har inte kollat upp dark souls än, men funderar på att köpa det på steam.

Medlem

Svårighetsgraderna går imo hand i hand med spelets gameplay. om Gameplayet är tajt, kontrollerna ofelbara och responsen direkt. Då är höga svårighetsgrader underbara. Men om kontrollerna är klumpiga, om spelets respons är lite off och om fiender kan döda en utan förvarning, sådant som man omöjligt kan vara beredd på. DÅ är lätta svårighetsnivåer nästan ett måste för att man ska kunna, åtminstonde, åtnjuta spelets story. Bra gameplay och gamedesig= Låtta svårighetsnivåer är onödigt. Klumpigt gameplay och tvivelaktig gamedesign= lätta svårighetsnivåer en nödvändighet.

Medlem

Själv tror jag dom är lata på utvecklingen.

Det är massa jobb att gradera och bestämma precis vad som ske på olika svårighetsgrader osv.

Så dom argumenterar bara i egen sak :
- snälla, vi vill inte göra mer än en svårighetsgrad, det är sååååå jobbigt.

Hur får man en svårighetsgrad att matcha alla nivåer av spelvana.

Medlem

Döm inte mannens personliga åsikter på grund av spelet som är utvecklat av sjukt många människor där han bara är en del i det.

Medlem

vem lirar ens på easy? 5åringar lr, dom ska inte spela sånahär spel ändå. medium ska vara inbränt, sen ska man fritt i options få välja 4 högre grader om man så vill


signatur

//monster

Medlem

tur att jag har alla ghost n goblins spel på psp så jag slipper enkel skit


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Likaså ifall spelet är för "svårt"... då orkar man inte anstränga sig och tycker spelet är skit.

Medlem

"say one thing, do another"

Medlem

Verkar vara fjortis att inte köra på easy i spel.

Men personligen så testar jag ofta spel på easy för att komma in i och få en känsla för spelet. sälla spelar jag klart det på easy utan "börjar om" på en normal eller högre nivå när jag sedan spelar hela.

Många utvecklare tar genvägar och gör bara högre/svårare nivåer bara mer frustrerande och det höjer inte svårighets graden enligt mig.
Så balansen mellan easy, normal och hard är ofta svårt att uppnå tror jag.

Så jag tycker att easy har en ok roll i spel oftast då jag använder det till att värdera nya spel.
Det händer att hyfsat spel känslan aldrig infinner sig vid easy testet och då hamnar det på hyllan.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Svårare spel åt folket!

12
Skriv svar