BF3: Armored Kill ute (för vissa) – se lanseringstrailern

Robot
BF3: Armored Kill ute (för vissa) – se lanseringstrailern

De storslagna fordonsstriderna är igång – om du krigar på PS3 med Premium-konto.

#battlefield-3-armored-kill, #battlefield-3


Medlem
BF3: Armored Kill ute (för vissa) – se lanseringstrailern

Blir så less.

Bf3 är värdelöst på ps3 om man jämmför med pc.
Jag är inte konsolfientlig jag la ner många timmar på bad company 1 till Xbox.

Men att spela bf på ps3 är som att köra biljard med en sopkvast


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

11e som gäller då.

Medlem

Någon mer än mig som hade/har rejäla problem att spela BF3, egentligen senaste veckan eller två, men speciellt igår. Kom inte in på en enda server i två-tre timmar trots uppdateringar, Repair Installation osv.

(PC)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Werzion:

Någon mer än mig som hade/har rejäla problem att spela BF3, egentligen senaste veckan eller två, men speciellt igår. Kom inte in på en enda server i två-tre timmar trots uppdateringar, Repair Installation osv.

(PC)

Det funkade fint för mig.

Har inte haft några problem heller, har funkat klockrent varje gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av WarpGuN:

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé

Har Planetside det här?

http://img407.imageshack.us/img407/5335/ac130m.jpg

Nej jag tänkte väl det..

fallskärmar?

ha kul i sandlådan 64vs64


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir så less.

Bf3 är värdelöst på ps3 om man jämmför med pc.
Jag är inte konsolfientlig jag la ner många timmar på bad company 1 till Xbox.

Men att spela bf på ps3 är som att köra biljard med en sopkvast

Ingen tvingar dig?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av WarpGuN:

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé

Har Planetside det här?

http://img407.imageshack.us/img407/5335/ac130m.jpg

Nej jag tänkte väl det..

Nej, det har det här:


signatur

I drank what?

Medlem

Sluta jämföra Planetside 2 och Battlefield 3! det är helt olika spel och båda är bra på sitt sätt. jag har fortfarande kul när jag kör bf3 och Planetside2. IMO!


signatur

Naej, nog med internet för idag.

Medlem

Blev riktigt peppad av trailern! Ska bli riktigt kul att dra igång den 11:e!!

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Molotov:

Blir så less.

Bf3 är värdelöst på ps3 om man jämmför med pc.
Jag är inte konsolfientlig jag la ner många timmar på bad company 1 till Xbox.

Men att spela bf på ps3 är som att köra biljard med en sopkvast

Ingen tvingar dig?

Nej jag säger bara min åsikt och menar att jag inte förstår hur man kan primera ps3 före resten. Ps3 är den sämsta plattformen för bf3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

25e september för mig då då.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Molotov:

Blir så less.

Bf3 är värdelöst på ps3 om man jämmför med pc.
Jag är inte konsolfientlig jag la ner många timmar på bad company 1 till Xbox.

Men att spela bf på ps3 är som att köra biljard med en sopkvast

Ingen tvingar dig?

Nej jag säger bara min åsikt och menar att jag inte förstår hur man kan primera ps3 före resten. Ps3 är den sämsta plattformen för bf3

Det handlar om en deal mellan Sony och EA...

Medlem
Skrivet av TheMalenEst:

Sluta jämföra Planetside 2 och Battlefield 3! det är helt olika spel och båda är bra på sitt sätt. jag har fortfarande kul när jag kör bf3 och Planetside2. IMO!

Nej sant. Föregående Battlefield spel liknade Planetside mer än dagens CoD wanabe.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Molotov:

Blir så less.

Bf3 är värdelöst på ps3 om man jämmför med pc.
Jag är inte konsolfientlig jag la ner många timmar på bad company 1 till Xbox.

Men att spela bf på ps3 är som att köra biljard med en sopkvast

Ingen tvingar dig?

Nej jag säger bara min åsikt och menar att jag inte förstår hur man kan primera ps3 före resten. Ps3 är den sämsta plattformen för bf3

Troll? Sony har betalat för tids-exklusivitet, samma som MS gjort för dlc till Skyrim bl a.
F.ö. är det 360-versionen som är sämst, om än marginellt.

Medlem

Alla dom situationerna som har filmats i trailern är sådana situationer där jag alltid dör. Men i filmen så blir dom inte ens beskjutna Vill också vara så cool

Medlem

Efter BF2 dog fordonen i BF-serien. BC, BF3, etc är en ren katastrof i fordonsväg och här släpper man nu ett expansionspaket med "mer katastrof".

Den som faktiskt säger att fordonen i BF-spelen sen BF2 är kul och bra har antingen aldrig provat att spela fordon på riktigt eller glömt hur det ska vara.

Jag kan förstå alla kartor och DLC som framhäver infanteriet eftersom det är det enda som görs hyfsat ännu i serien men fordon... Nej, faktiskt inte alls.

Varför så bitter frågar en del? "Nostalgiker" påstår andra. Alltså, om man fått köra en ferrari så blir man rätt lätt bitter när man numera ges en kinesisk kopia av en leksaksbil istället...

Det vore önskvärt av FZ att ta fram några av dessa GAMLA BF-FANS som inte förstår att spelets fordon saknar allt av vad BF's fordonsfysik haft innan och dessutom tror att det förändras helt i denna expansion. Vilka är ni och var håller ni hus? Det vore roligt att se hur dessa GAMLA BF-FANS resonerar kring detta eftersom de uppenbarligen tror att allt nu blir bra...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ny jevlars smeller det snart!

I dubbel bemärkelse..

Medlem

Ah att påstå att fordonsfysiken varit bra i de äldre spelen är ju bara ett jävla skitsnack! Kommer du ihåg när BF2 kom och t.ex en stridsvagn som stod gled extremt långsamt dödade en? Något de fortfarande inte fixat i övrigt, glidandet alltså!
Men ja, den har även blivit sämre!
Fan ska man behöva åka dit för att styra upp skiten?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Ah att påstå att fordonsfysiken varit bra i de äldre spelen är ju bara ett jävla skitsnack! Kommer du ihåg när BF2 kom och t.ex en stridsvagn som stod gled extremt långsamt dödade en? Något de fortfarande inte fixat i övrigt, glidandet alltså!
Men ja, den har även blivit sämre!
Fan ska man behöva åka dit för att styra upp skiten?

Inte för att dem skulle släppa in dig för att lyssna på dig. Dem är för upptagna med att designa spelet efter den "datan" som dem så jävla ofta vill referera till.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av dotque:

Ah att påstå att fordonsfysiken varit bra i de äldre spelen är ju bara ett jävla skitsnack! Kommer du ihåg när BF2 kom och t.ex en stridsvagn som stod gled extremt långsamt dödade en? Något de fortfarande inte fixat i övrigt, glidandet alltså!
Men ja, den har även blivit sämre!
Fan ska man behöva åka dit för att styra upp skiten?

Fordonsfysiken har inte varit bra i de gamla spelen men den har varit bättre än i BF3. Det har gått rätt många år och man borde lärt sig ett och annat men utvecklingen i hur fordon beter sig, hur de känns att köra och inte minst hur de agerar med omgivningen är SÄMRE i BF3 än den var i BF1942. Spelet kom ut 2002, idag är det 2012 och utvecklingen på tio år har gått åt andra hållet. Hurra?

Det du talar om är för övrigt en bugg och inte ett medvetet designval.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé

Nejdå, World of Warcraft har fortfarande mer spelare än Planetside 2 GRATIS BETAn har..

Ja vadå?.. Kan du jämföra två vitt skilda spel så kan jag också göra det.
Sen alla som klagar på PS3-first release; Battlefield 3 utvecklades främst för PS3 tack vare investeringar ifrån Sony, spelet portades till PC och Xbox 360 också,
men Sony har i avtalen också fått förtursrätt för sin konsol med att allt relaterat BF3 släpps i förtid till Sonys PS3.

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av WarpGuN:

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé

Nejdå, World of Warcraft har fortfarande mer spelare än Planetside 2 GRATIS BETAn har..

Ja vadå?.. Kan du jämföra två vitt skilda spel så kan jag också göra det.
Sen alla som klagar på PS3-first release; Battlefield 3 utvecklades främst för PS3 tack vare investeringar ifrån Sony, spelet portades till PC och Xbox 360 också,
men Sony har i avtalen också fått förtursrätt för sin konsol med att allt relaterat BF3 släpps i förtid till Sonys PS3.

nja likheterna är rätt stora


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av WarpGuN:

nejt, nu är Planetside2 king of the hill...med 2000spelare på varje server = jävla massa action och fordon igång...BF3 är passé

Nejdå, World of Warcraft har fortfarande mer spelare än Planetside 2 GRATIS BETAn har..

Ja vadå?.. Kan du jämföra två vitt skilda spel så kan jag också göra det.
Sen alla som klagar på PS3-first release; Battlefield 3 utvecklades främst för PS3 tack vare investeringar ifrån Sony, spelet portades till PC och Xbox 360 också,
men Sony har i avtalen också fått förtursrätt för sin konsol med att allt relaterat BF3 släpps i förtid till Sonys PS3.

nja likheterna är rätt stora

..Nej. Det finns likheter mellan Planetside 2 och Battlefield 2142.
Sen är likheterna endast att de båda är datorspel..

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av dotque:

Ah att påstå att fordonsfysiken varit bra i de äldre spelen är ju bara ett jävla skitsnack! Kommer du ihåg när BF2 kom och t.ex en stridsvagn som stod gled extremt långsamt dödade en? Något de fortfarande inte fixat i övrigt, glidandet alltså!
Men ja, den har även blivit sämre!
Fan ska man behöva åka dit för att styra upp skiten?

Fordonsfysiken har inte varit bra i de gamla spelen men den har varit bättre än i BF3. Det har gått rätt många år och man borde lärt sig ett och annat men utvecklingen i hur fordon beter sig, hur de känns att köra och inte minst hur de agerar med omgivningen är SÄMRE i BF3 än den var i BF1942. Spelet kom ut 2002, idag är det 2012 och utvecklingen på tio år har gått åt andra hållet. Hurra?

Det du talar om är för övrigt en bugg och inte ett medvetet designval.

Bugg nej, men det var säkerligen inte planerat.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Om något uppstår i ett spel som varken är önskvärt eller avsiktligt så kan vi nog klassa det som en bugg. Det är kod som inte funkar som den ska och var tänkt.

Helt okej om du vill definera det på nåt annat sätt men det ändrar inte på att det du hänvisar till är ett fel och det jag hänvisar till är dåliga designval.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Någon som vet om det är nu i natt det släpps..?

Edit:

Armored Kill will be available for Premium Players on the PC on September 11, 2012, and to non-Premium PC Players on September 25, 2012. Downloads will begin to be available on these dates around 1:00-5:00pm PST.

1
Skriv svar