MMO-spelet Tera krymper drastiskt

Robot
MMO-spelet Tera krymper drastiskt

11 servrar ska bli tre på grund av vikande spelaraktivitet, meddelar utvecklarna.

#tera


Medlem
MMO-spelet Tera krymper drastiskt

Gäller detta den Europeiska versionen eller Amerikanska?
Hört att den Amerikanska ska vara mer populär och flera hoppas över till Jänkarna.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Gäller detta den Europeiska versionen eller Amerikanska?
Hört att den Amerikanska ska vara mer populär och flera hoppas över till Jänkarna.

Inlägget dom har översatt är från EMEs sida (NA versionen). Så detta gäller amerikanska servrarna.

Jag skulle gissa på att folk inte klarar av det hardcore end game som finns i detta spelet.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Tobblish:

Gäller detta den Europeiska versionen eller Amerikanska?
Hört att den Amerikanska ska vara mer populär och flera hoppas över till Jänkarna.

Inlägget dom har översatt är från EMEs sida (NA versionen). Så detta gäller amerikanska servrarna.

Jag skulle gissa på att folk inte klarar av det hardcore end game som finns i detta spelet.

Är det ironi jag skådar eller är faktiskt end-gamet i Tera "hardcore"?

Medlem
Skrivet av Cyras:

Jag skulle gissa på att folk inte klarar av det hardcore end game som finns i detta spelet.

Vore intressant att se hur många andelar av spelarna som faktiskt nått "end game" innan man spekulerar i om det är för "hardcore" eller inte.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är bara en tidsfråga innan Tera blir F2P. Det går i stort sätt inte att överleva på enbart månadsavgifter idag. Dom mest inbitna MMO:arna lirar ju WoW idag, och dom är nog inte så sugna på att betala ytterligare en månadsavgift. Och många som avstår från WoW är dom som inte gillar betalningsvillkoren. Jag personligen skulle aldrig betala en månadsavgift för att spela då det inte lönar sig för mig, jag har helt enkelt inte tid, så jag betalar hellre en liten summa då och då. Vad är egentligen 100kr för ett questpaket jämfört med 130kr/mån (eller vad dom nu brukar ligga på) om man kanske lirar nån timme i månaden? Det där questpaketet kommer ju att räcka i flera månader.

Medlem

"I can smell the Free to play is on a roll here..."

Medlem

synd att folk inte spelar tera det är så mkt bätre än skräp som gw2 största waste på cash på länge

Medlem

Tera är enligt mig ett riktigt fräscht spel där dom inte bara tänkt på grafiken utan även gameplay. Fick dock känslan av att det var ett Guild Wars 1 med en mycket vassare grafikmotor. Skulle utan tvekan setat och lirat Tera online om inte GW2 kom ut, så jag kan tänka mig vart spelarna gick.

Tera gjorde ett bra försök att ta sig in i den sjukt extremt svåra MMO-marknaden men förgäves!

Medlem

Tera är riktigt bra faktiskt, kass questing men allt annat är fan rock solid. Jag absolut älskar att PvPa i det spelet.

Jag förstår helt klart varför det är hårt att hålla kvar folk på en månadsavgift dock. GW 2 är riktigt jävla bra och det har ingen månadsavgift, det är svårt att konkurrera med det oavsett om du har det (överlägset) bästa combat systemet i hela MMO genren.

Medlem

Detta borde flera mmo's göra. När det är glest med folk så skräms man bort. För att man inte ser en enda kotte. För många servrar/antalet spelare.

Det enda jag blev överraskad av tera var combat-systemet. Ruggit coolt!

Medlem

Det ända som var bra med Tera var striderna. Allt annan var rent skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tera var bra! Men dessvärre finns det så mycket annat som också är bra.

Medlem

Har aldrig kört P2P och kommer aldrig att göra det


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag som precis börjat lira det. Ganska glest med folk men det tycker jag om, då blir stressen på levlingen mindre, man kan utforska och löpa runt utan en "flame" värld där endast end-game gäller.

Medlem

Sant som många säger blir för mycket med 2 spel som kostar per månad. Tråkigt då spelet var fruktansvärt snyggt och roligt. Som ett supersnyggt wow

1
Skriv svar