F1 2012 – spana in ett hotlap från Spa-banan

Robot
F1 2012 – spana in ett hotlap från Spa-banan

Entusiastisk kommentator går igenom det perfekta loppet via banans 19 nyckelpunkter.

#codemasters, #f1-2012


Medlem
F1 2012 – spana in ett hotlap från Spa-banan

Ska bli trevligt att få ratta en F1 bil igen

Medlem

Snyggt felfritt varv.

Medlem

Ser grymt ut!

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Snyggt felfritt varv.

M, såg verkligen bra ut. Lite nervöst i sista chikanen men det är svårt med greppet ut på start/mål.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Snyggt felfritt varv.

Visst lät det väl som ett litet släpp på gasen vid toppen av Eau Rouge?

Redaktör
Skrivet av Margy:
Skrivet av AndyZedd:

Snyggt felfritt varv.

Visst lät det väl som ett litet släpp på gasen vid toppen av Eau Rouge?

Japp!

Jag körde Spa i går (har en tidig pc-version av F1 2012 inne). Första försöket: regn, bilen inställd för torrt väglag, default-inställningar för ratten (jag lyckades installera en portugisisk version av spelet och misslyckades därför med alla inställningar). Bilen snurrade när jag gav gas på rakan efter Eau Rogue, och varvtiden blev drygt 3 minuter. Men med allt inställt känns spelet riktigt trevligt.


signatur
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Margy:
Skrivet av AndyZedd:

Snyggt felfritt varv.

Visst lät det väl som ett litet släpp på gasen vid toppen av Eau Rouge?

Japp!

Jag körde Spa i går (har en tidig pc-version av F1 2012 inne). Första försöket: regn, bilen inställd för torrt väglag, default-inställningar för ratten (jag lyckades installera en portugisisk version av spelet och misslyckades därför med alla inställningar). Bilen snurrade när jag gav gas på rakan efter Eau Rogue, och varvtiden blev drygt 3 minuter. Men med allt inställt känns spelet riktigt trevligt.

Hngghh, vad avundsjuk jag blir! Själv kör jag lite strövarv i 2011-årgången så fort tiden tillåter. Formel 1 är en härlig sport! :heart:

Medlem

Jag har avinstallerat föregående. Hoppas innerligt på att 2012 blir vad 2010 och 2011 skulle ha varit. Ser väldigt skönt ut. Kan knappt bärga mig för att få sätta tänderna i en halvsunkig Marussia och kvala in top10!

Medlem

Under tiden kan ni kika på hur det såg ut när jag satt på start/mål i Hockenheim i år
http://www.youtube.com/watch?v=JQcnsMAG9CI&feature=plcp

Skrivet av Salsa:

Under tiden kan ni kika på hur det såg ut när jag satt på start/mål i Hockenheim i år
http://www.youtube.com/watch?v=JQcnsMAG9CI&feature=plcp

Awesome!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Salsa:

Under tiden kan ni kika på hur det såg ut när jag satt på start/mål i Hockenheim i år
http://www.youtube.com/watch?v=JQcnsMAG9CI&feature=plcp

Awesome!

Bästa dagen i mitt liv. Har man längtat efter att få se F1 live i 15 år, blir det ganska så bra ska jag säga dig när man sitter där i solskenet och andas in atmosfären och ljudporren!

Medlem
Skrivet av Salsa:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Salsa:

Under tiden kan ni kika på hur det såg ut när jag satt på start/mål i Hockenheim i år
http://www.youtube.com/watch?v=JQcnsMAG9CI&feature=pl...

Awesome!

Bästa dagen i mitt liv. Har man längtat efter att få se F1 live i 15 år, blir det ganska så bra ska jag säga dig när man sitter där i solskenet och andas in atmosfären och ljudporren!

Hehe, ja det är grymt. Jag var på Belgiens GP 2011 och satt perfekt vid Eau Rouge. Blir Valencia till midsommar nästa säsong!

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Hehe, ja det är grymt. Jag var på Belgiens GP 2011 och satt perfekt vid Eau Rouge. Blir Valencia till midsommar nästa säsong!

Valencia är en trevlig stad men jag tror inte att det körs F1 där nästa säsong - Valencia och Barcelona ska väl ta vartannat år?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sandman666:

Hehe, ja det är grymt. Jag var på Belgiens GP 2011 och satt perfekt vid Eau Rouge. Blir Valencia till midsommar nästa säsong!

Valencia är en trevlig stad men jag tror inte att det körs F1 där nästa säsong - Valencia och Barcelona ska väl ta vartannat år?

Stämmer. Det ska max vara 1GP/land.

Själv blir det nog Ungern eller Belgien nästa år.

Medlem
Skrivet av Salsa:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sandman666:

Hehe, ja det är grymt. Jag var på Belgiens GP 2011 och satt perfekt vid Eau Rouge. Blir Valencia till midsommar nästa säsong!

Valencia är en trevlig stad men jag tror inte att det körs F1 där nästa säsong - Valencia och Barcelona ska väl ta vartannat år?

Stämmer. Det ska max vara 1GP/land.

Själv blir det nog Ungern eller Belgien nästa år.

Barcelona är Spaniens GP, Valencia är Europas GP (därför är det två lopp i Spanien per år).
Såg dock nu att Europas GP (Valencia) kommer att utgå från nästa års kalender och ersättas av GP af the Americas i New Jersey, vilket innebär att det kommer köra två GP i USA under 2013 (Austin och New Jesey).

Då drar jag till Jersey istället med andra ord! :). Bye Mr. Gonzalez, hello mr Soprano!

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Barcelona är Spaniens GP, Valencia är Europas GP (därför är det två lopp i Spanien per år). Huruvida de kör i Valencia nästa år vet jag dock inte, men jag har inte hört att man beslutat att flytta den tävlingen, bara att det är en av de tävlingarna som är i farozonen.

Barcelona och Valencia kommer att turas om precis som Nürburgring och Hockenheim har gjort ett tag och nästa säsong kör man i Barcelona. New Jersey tillkommer och ersätter loppet som försvinner.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sandman666:

Barcelona är Spaniens GP, Valencia är Europas GP (därför är det två lopp i Spanien per år). Huruvida de kör i Valencia nästa år vet jag dock inte, men jag har inte hört att man beslutat att flytta den tävlingen, bara att det är en av de tävlingarna som är i farozonen.

Barcelona och Valencia kommer att turas om precis som Nürburgring och Hockenheim har gjort ett tag och nästa säsong kör man i Barcelona. New Jersey tillkommer och ersätter loppet som försvinner.

Såg det och uppdaterade min post, men du var snabbare

Medlem

På tal om loppet i New Jersey kan dessa klipp vara lite intressanta:

http://youtu.be/8EWTp0Xfksg?hd=1
http://youtu.be/i76hm_al0pw?hd=1

Medlem

Hehe, grymma klipp. Man blir taggad som fan

1
Skriv svar