Valve inför avgift för spel på Steam Greenlight

Robot
Valve inför avgift för spel på Steam Greenlight

100 dollar behöver du hädanefter pynta upp för att få lägga upp ditt spel, åtgärden görs för att minska andelen oseriösa bidrag.

#valve


Medlem
Valve inför avgift för spel på Steam Greenlight

Ingen Snoic Generatons? Fan ta er Valve.

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

PaZ
Medlem

100 dollar är väl ingenting jämfört med tiden det tar att utveckla ett vettigt spel?

Medlem

är inget fel med 100$ för att bli av med trollen men dom borde göra att man får till baka dom ifall spelet blir "godkänt" så blir det en gratis för en del


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Bra. Jag undrar nu vad det kostar att lägga upp spel på Xbox Live Indie Games, för där är också så sjukt mycket skräp som man inte vill se (Avatar Fart alltså, why!?)

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

$100 är verkligen ingen summa för en riktig utvecklare, även en one-man-indie. Bra att de gjorde det, så man slipper en större del av skiten på greenlight. Bättre för seriösa utvecklare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

$100 är verkligen ingen summa för en riktig utvecklare, även en one-man-indie. Bra att de gjorde det, så man slipper en större del av skiten på greenlight. Bättre för seriösa utvecklare.

Jag tycker tvärtemot.

Edit; om att det inte är en stor summa..

Medlem

Det är klart, är man student eller arbetslös så har man ju det ofta lite tight med pengar. Det kan ju även vara så att, betala 100 för Greenlight som det funkar nu, inte är helt kul, eftersom systemet fungerar dåligt, med eller utan bra bidrag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tanke på hur låg dollarn är så är 100 ingenting.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Tanke på hur låg dollarn är så är 100 ingenting.

Tror du det gör skillnad för amerikaner, exempelvis? -.-

Nej, alldeles för hög avgift.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Nej, allt gick till en välgörenhetsorganisation. Och jag är säker på att de har viktigare saker för sig än att sitta och gå igenom varnda bidrag och ta bort allt trams.

Och till sist så är 100$ ingenting så lägg ner ditt bölande.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Nej, allt gick till en välgörenhetsorganisation. Och jag är säker på att de har viktigare saker för sig än att sitta och gå igenom varnda bidrag och ta bort allt trams.

Och till sist så är 100$ ingenting så lägg ner ditt bölande.

Men öh, tok-sebban. Han driver ju! :>

Medlem

Nja tycke det borde räcka med 10-15 dollar för att hålla troll borta. Jag menar för en ensam utvecklare kan 100$ trots allt vara en hel del

Medlem

Får väl be om finansiering via kickstarter, så löser det sig


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Om det nu faktiskt är som det står i notisen(FZ är lite dåliga på att posta källor.) så skickar valve vidare alla pengar och således inte tjänar på det. Så ditt argument faller lite där.

Sen är det inte helt ovanligt med licenskostnader för utveckling till plattformar osv.

Jämför exv. med Apple och deras modell där du betalar 99$/År för att få nyttja AppStore osv.
Android har en snällre summa på 25$ iirc. men där kan du enklare tillhandahålla dina applikationer på egen hand så.

XBLA och motsvarande är jag övertyga om att det också kostar att få upp projekt på.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Om det nu faktiskt är som det står i notisen(FZ är lite dåliga på att posta källor.) så skickar valve vidare alla pengar och således inte tjänar på det. Så ditt argument faller lite där.

Sen är det inte helt ovanligt med licenskostnader för utveckling till plattformar osv.

Jämför exv. med Apple och deras modell där du betalar 99$/År för att få nyttja AppStore osv.
Android har en snällre summa på 25$ iirc. men där kan du enklare tillhandahålla dina applikationer på egen hand så.

XBLA och motsvarande är jag övertyga om att det också kostar att få upp projekt på.

Men snälla någon, lär er att känna igen sarkasm...

Medlem

Inge mer Battlefield 4 beta då?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Är det sarkasm jag hör?

Medlem

Dom borde ha någon form av QA innan det kommer på steam.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Good! Så mycket rent skräp som finns där. Är riktigt svårt att hitta guldkornen bland allt skit.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Blir lite mörkrädd över att såpass många tolkar mitt inlägg seriöst. Jag trodde att det var extremt uppenbart att jag skämtade (särskilt som jag själv t om skrev nyheten ifråga), men humor är tydligen knepigt att nå fram med på nätet om man inte översållar med smileys! :);):up:;):):P:D:heart:

redigerat eftersom det var som jag misstänkte. inte alltid lätt att tolka text på nätet.

Skrivet av Sebastian Lind:

Blir lite mörkrädd över att såpass många tolkar mitt inlägg seriöst. Jag trodde att det var extremt uppenbart att jag skämtade (särskilt som jag själv t om skrev nyheten ifråga), men humor är tydligen knepigt att nå fram med på nätet om man inte översållar med smileys! :);):up:;):):P:D:heart:

Jag vill ha en Smiley med mikrofon i hand med röd tegelmur i bakgrunden. Skulle underlätta såå mycket för mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Blir lite mörkrädd över att såpass många tolkar mitt inlägg seriöst. Jag trodde att det var extremt uppenbart att jag skämtade (särskilt som jag själv t om skrev nyheten ifråga), men humor är tydligen knepigt att nå fram med på nätet om man inte översållar med smileys! :);):up:;):):P:D:heart:

Den smiley-skadade generationen, haha...

Fortsätt gärna med skämten utan smileys, riktigt skoj ju.

Och bra träning för dem som glömt slå på detektorn.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Blir lite mörkrädd över att såpass många tolkar mitt inlägg seriöst. Jag trodde att det var extremt uppenbart att jag skämtade (särskilt som jag själv t om skrev nyheten ifråga), men humor är tydligen knepigt att nå fram med på nätet om man inte översållar med smileys! :);):up:;):):P:D:heart:

Mörkrädd? Det är ju alldeles underbart! Det finns få saker som är så roligt som när folk eldar upp sig över sånt här.

Inaktiv
Skrivet av Schplejnsk:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Nej, allt gick till en välgörenhetsorganisation. Och jag är säker på att de har viktigare saker för sig än att sitta och gå igenom varnda bidrag och ta bort allt trams.

Och till sist så är 100$ ingenting så lägg ner ditt bölande.

Men öh, tok-sebban. Han driver ju! :>

Man vet aldrig med den där Lind, han kommer med de mest konstiga uttalanden väldigt ofta.
För övrigt en väldigt oproffsig kommentar med tanke på att han är skribent på sajten.

Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Schplejnsk:
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av Sebastian Lind:

Det såg ju ut som att det skulle bli GOTY och allt, trist att Valve jämt står i vägen för innovation och nytänkande inom spelbranschen. Känns som att de bara är ute efter att tjäna pengar!

Nej, allt gick till en välgörenhetsorganisation. Och jag är säker på att de har viktigare saker för sig än att sitta och gå igenom varnda bidrag och ta bort allt trams.

Och till sist så är 100$ ingenting så lägg ner ditt bölande.

Men öh, tok-sebban. Han driver ju! :>

Man vet aldrig med den där Lind, han kommer med de mest konstiga uttalanden väldigt ofta.
För övrigt en väldigt oproffsig kommentar med tanke på att han är skribent på sajten.

Lär dig skillnaden på skämt och allvar. Jag förstår om du råkade läsa lite för snabbt eller inte riktigt reflekterade kring det och därför inte insåg att det var ett skämt först. Men det är onödigt att bli irriterad och kalla mig oproffsig när andra läsare förklarar för dig att du råkat missta dig.

Medlem

Tycker att det är bra när de skickar pengar till välgörenhet annars hade det varit dåligt.

1
Skriv svar