Robot
Papo & Yo

Spel – ett sätt att hantera en ful verklighet? Papo & Yo försöker skaka om med en obehaglig blandning av ångest, missbruk och missade möjligheter.

#papo-yo


Medlem
Papo & Yo

konstig trailer. :s

haha, Kerstin Alex, vilken katt, bästa minen! "put me down"

Medlem

Intressant, kanske blir att testa om jag känner att jag har lite slantar över nångång .)

Medlem

Hel flummig trailer, men jag gillar designen.
Kanske blir ett sånt hära mys lir man sitter å må gott med.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Hel flummig trailer, men jag gillar designen.
Kanske blir ett sånt hära mys lir man sitter å må gott med.

Tror inte det är så mycket av ett mysspel enligt recensionen med tanke på dess tema direkt.


signatur

Videomupp

Fantastiskt bra skrivet, och framförande av hur djupt det kan gå förbi gränsen av, "det är bara ett spel", tankeväckande om mediet.

Fortsätt så Kerstin


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tyckte det var bra skrivet. Spel som ska beröra kan så lätt bli fel p.g.a spelmoment som frustrerar istället för tillför något.

FM-guru
F.d. Sisyr

Grym recension av ett vågande spel.

Medlem

Välskriven recension, jag applåderar dig.

Medlem

Tack så mycket allihop <3


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Riktigt bra recension, välkommen till FZ

Medlem

Vad är ett spel utan existentiell ångest?
Bra recension för övrigt, välkommen till Sveriges bästa community!

Medlem

Har kört detta spel, måste säga att den förtjänar 2/5 då det känns som om att spelet är i beta-stadiet.
Dessutom blir man snabbt uttråkad då spelet är tråkigt gameplay-mässigt.
Grafiken är ganska "meh".
2/5 för ett försök att göra något unikt.

Innan någon börjar klaga på min åsikt : Jag älskar spel med en bra story, är inge "fps-freak".
Medan jag spelade Papo & Yo kändes det som att jag spelade något pretentiöst skräp.
Anyway, det här är min åsikt och jag kanske inte gillade spelet eftersom att jag inte kunde relatera till storyn.

Kan dock tänka mig att spelupplevelsen genast blir mycket bättre om man är hög medan man kör.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot

Recenserade du inte detta på AB också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Recenserade du inte detta på AB också?

Jo det gjorde jag! Dubbeluppdrag. Fick skriva om och belutade mig för att gå in mer med mina egna erfarenheter, vilket jag inte vågar i AB (tänk om farsan läser).

Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Om du vill uppleva något utöver det vanliga med ett fint budskap är det värt att ta en titt på det. Men annars är det ett buggigt, kort äventyrsspel.

Skrivet av WildThing:

Tror inte det är så mycket av ett mysspel enligt recensionen med tanke på dess tema direkt.

Tungt tema, men stundas är det faktiskt riktigt mysigt! Vackra färglada miljöer varvas med hemska minnen och ett gulligt monster som blir obehagligt. Men som jag skrev blir allt till metaforer och allt kopplas ju då till pappans missbruk och hur jobbigt de har det i familjen.

Skrivet av Intuiz:

haha, Kerstin Alex, vilken katt, bästa minen! "put me down"

Haha! Finns ännu värre bilder! Postar många på twitter. Sapfo! Min adoptivkatt.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Redaktör
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Läs först recensionen. Döm skribenten efteråt. Detta är en riktigt bra recension.


signatur
Medlem

Mysig och härligt spel. Verkar ha nya ider också! I like it


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Läs först recensionen. Döm skribenten efteråt. Detta är en riktigt bra recension.

Jag håller med om att det här var en välskriven text.

En fundering samtidigt: vi brukar ju tjata om att recensioner självklart är subjektiva, men hur kan du då så lätt (och i starka ordalag) fastslå att det här är "en riktigt bra recension" som något så självklart? Är det så lätt att definiera en allmän åsikt kring något så subjektivt, verkligen? Bara en tanke, så här på kvällskvisten.

Moderator | Testpilot

I see, bra skrivet för övrigt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Även om recensionen hade varit kass så hade det inte rättfärdigat din bedrövliga inställning.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Läs först recensionen. Döm skribenten efteråt. Detta är en riktigt bra recension.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Även om recensionen hade varit kass så hade det inte rättfärdigat din bedrövliga inställning.

det är möjligt... och jag borde kanske hållt käft.. men hennes såkallade recentioner tidigare har varit kladdiga av en politisk agenda , på aftonbladet var det en recention där hon ifrågasattes för att det var femenistiskt politiskt och då försvarade hon sig via att angripa stavningen hos den som svarade, sen drog hon in ras och klasstillhörighet i en annan.

jag tycker att en spelrecention ska vara just precis det och inte en politisk arena.
jämnlikhet är viktigt men feminism är ett lika stort hot mot densamma som IOGT är för svensk kultur


signatur

spriten räddade mig från sporten

Skrivet av shaitan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Läs först recensionen. Döm skribenten efteråt. Detta är en riktigt bra recension.

Skrivet av Paddington:
Skrivet av shaitan:

Kerstin Alex.... då ger vi inte mycket för denna då

Även om recensionen hade varit kass så hade det inte rättfärdigat din bedrövliga inställning.

det är möjligt... och jag borde kanske hållt käft.. men hennes såkallade recentioner tidigare har varit kladdiga av en politisk agenda , på aftonbladet var det en recention där hon ifrågasattes för att det var femenistiskt politiskt och då försvarade hon sig via att angripa stavningen hos den som svarade, sen drog hon in ras och klasstillhörighet i en annan.

jag tycker att en spelrecention ska vara just precis det och inte en politisk arena.
jämnlikhet är viktigt men feminism är ett lika stort hot mot densamma som IOGT är för svensk kultur

Jag anar att du har ett par tänkvärda poänger, men tänk på att uttrycka dig lite mer konstruktivt och diplomatiskt. Det gynnar oss alla och leder till ett trevligare och mer givande debattklimat här på FZ.

Medlem

Synd att du också har en pappa som dränker sina problem med av flaskan, istället för att tala om saken.

MFZ
Medlem

jag får mest blogg-vibbar av det här snarare än att det är en seriös spelrecension.
ville jag läsa om någons privatliv så hade jag inte sökt mig till fz.

...men förutom det så är det bra skrivet, bara att jag inte tycker det är rätt forum som sagt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Vad är "AB" ?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

MFZ
Medlem
Skrivet av Serkish:

Vad är "AB" ?

jag gissar på aftonbladet?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

inte så stora skillnad mellan fz och AB då!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Har på andra håll "hört" att Kerstin Alex skulle vara någon form av "radikalfeminist" som "tagit över" spelvärlden. Gudarna ska veta att aftonbladet har en stor mängd sådana, men denna skribenten verkar inte vara det helt efter min defintion iaf.
Förstår inte riktigt vart den analysen kommer ifrån, bra recension Kerstin.
Kanske får äta upp mina ord i framtiden om du skriver en genusanalys om nästa hitman-spel. Om man ska tro andra kommenterar här.
Fortsätt i samma spår utan politiska analyser i spel så kommer du säkert bli en omtyckt skribent.

1
Skriv svar