Systemkrav för Black Ops 2

Medlem

Jag tycker att det är bra att de som inte vill lägga för mycket pengar på en dator kan spela ett såpass populärt spel. Men är inte systemkraven för höga för de som vill spela på en laptop?

Online ställer väll ändå de flesta ner grafiken för att kunna prestera bättre?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Märkligt det är ju fortfarande samma systemkrav som varit standard i alla år så att det inte kommer funka på xp är ju bara konstigt.

Inte alls märkligt. Eftersom du är så dåligt informerad (eller möjligtvis att du inte har någon information alls utan bara hoppar på "Hata-CoD-tåget" ) så kan jag meddela dig att Black Ops 2 kommer som första CoD-spel på många år ha många fler grafiska features än konsollversionerna. Bland annat bättre ljussättning, bättre skuggor, AA, SSOA, DOF, bloom och mycket mycket mer.

Källa:
https://twitter.com/pcdev/status/241596050937372673


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Då lägger vi ett lock på ku*mätandet. Låga systemkrav betyder att fler kan spela och åtnjutna spelet.

Geeks Gaming

Anledningen till att minimum kraven är så "Höga" är för att dom vet inte ett skit om hur man optimerar deras grafik motor. Jag får mer fps på bf3 and vad jag får på mw2-3 och black ops.... enbart för att dom inte kan optimera plus att det är ett konsole spel.

Skulle precis skriva det som "Typhor" skrev. Bra om många kan spela det utan att behöva punga ut med extra stålar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Skulle precis skriva det som "Typhor" skrev. Bra om många kan spela det utan att behöva punga ut med extra stålar.

Nämen, är detta lite positiva kommentarer bland det väldigt orginella CoD bandwagon hatet? Är jag fortfarande på FZ? :S

Skrivet av Combi:
Skrivet av walter_iego:

Skulle precis skriva det som "Typhor" skrev. Bra om många kan spela det utan att behöva punga ut med extra stålar.

Nämen, är detta lite positiva kommentarer bland det väldigt orginella CoD bandwagon hatet? Är jag fortfarande på FZ? :S

Det är du

Så länge spel produceras i världen är det av godo; detta är något vi bör stödja och kommentera på konstruktivt sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Inaktiv

Jag måste då säga att det är jävligt komiskt att se hur många här som försöker dumförklara folk som tycker CoD är bra och vill köpa det... Så man måste tycka likadant som er för att räknas in som en vettig och bra människa? Och gör man inte det då är man ett äckel som inte borde existera?

Men tacka fan vet jag då att jag är en äcklig människa som respekterar vad folk spelar och tycker om, istället för att vara en patetisk fanboy som skulle göra vad som helst för att se till att det enda spelet folk ska spela är det DU själv spelar tills du hittat en ny favorit.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

jag har full förståelse för vad folk spelar och inte spelar, men varför måste jag gilla det?

Det är helt okej om du inte gillar det, men varför ens kommentera på ett spel du inte gillar? Tror du verkligen att andra människor är så intresserade av din åsikt så du tror det gör någon skillnad av att du kommer in och är dryg och otrevlig.

Jag vet inte hur du funkar, men när det kommer en nyhet om ett spel jag inte gillar, då skiter jag fullständigt i att kommentera det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skägg.
10 Chambers

"Men, vart tog mitt inlägg vägen?"

Jag har rensat i tråden, ett flertal inlägg hade en attityd på en oacceptabel nivå.


signatur
Medlem

Fråga till alla CoD spelare.. känner ni er inte lurade när de inte gör nya spel? Utan att ni får lägga ut 5-600kr på nya banor i hårda drag.. jag spelade detta förr (mw2) och hade väldigt roligt med det men sen vart det för mycket av samma sak, jag kunde lika gärna ha kvar mitt gamla cod för det är iprincip samma spel som det nya, och SP delen lockar ju inte alls för ett köp. Ta inte detta fel, MP delen är bland de bästa i branchen men tyvärr känns det som att det har misshandlats tillräckligt nu

Inaktiv
Skrivet av baggso:

Fråga till alla CoD spelare.. känner ni er inte lurade när de inte gör nya spel? Utan att ni får lägga ut 5-600kr på nya banor i hårda drag.. jag spelade detta förr (mw2) och hade väldigt roligt med det men sen vart det för mycket av samma sak, jag kunde lika gärna ha kvar mitt gamla cod för det är iprincip samma spel som det nya, och SP delen lockar ju inte alls för ett köp. Ta inte detta fel, MP delen är bland de bästa i branchen men tyvärr känns det som att det har misshandlats tillräckligt nu

Nä jag känner mig inte lurad, för att jag gillar cod. Köpte spelet för att följa singleplayer delen då mw är en lite serie eller hur man ska säga. Gillar multiplayer med och anser jag inte blivit lurad en enda gång. Jag kastar hellre pengar på cod än bf3 eller något annat som ändå kommer göra mig besviken. Och varför jag gillar cod är för det är ett snabbt spel och jag är inte mycket för lagspelande, därav quake 3 originalet kommer in i bilden med som jag ännu spelar.

Skrivet av baggso:

Fråga till alla CoD spelare.. känner ni er inte lurade när de inte gör nya spel? Utan att ni får lägga ut 5-600kr på nya banor i hårda drag.. jag spelade detta förr (mw2) och hade väldigt roligt med det men sen vart det för mycket av samma sak, jag kunde lika gärna ha kvar mitt gamla cod för det är iprincip samma spel som det nya, och SP delen lockar ju inte alls för ett köp. Ta inte detta fel, MP delen är bland de bästa i branchen men tyvärr känns det som att det har misshandlats tillräckligt nu

Jag gillar CoD, och det är ju olika kartor man betalar för. Varje spel och varje MP-del har sin egen atmosfär. Jag tycker att MW2-grafiken var riktigt fin, sämre än MW3, men det är ändå en kul upplevelse. Den enda gång jag hade känt mig lurad var om jag övertalade mig själv att köpa något jag inte vill ha, och det har aldrig hänt.

Idag kan man se hur spelen är till nästan 100% innan man köper dem, och köper man ett CoD-spel, då vet man vad man får till största del. CoD är inte BF, utan BF är BF. De som ständigt gör jämförelser har nog svårt att förstå att det är olika spel inom samma genre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tar man ju fan på skoldatorn

12
Skriv svar