Ubisoft skrotar sitt kopieringsskydd

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Awesome! Finally! Fan vad jobbiga ni är, de lyssnar på folk och tar bort det, ge dem credit för fan.

Som de gjorde när folk riktade skarp kritik mot Starforce, Ubisoft verkar aldrig lära sig, de kommer nog komma med ett ännu värre skydd när de som bojkottat företaget återgått till att börja köpa deras spel. Så här lär de nog hålla på, kränkande skydd, massiv kritik, nytt spel mindre kränkande skydd osv. Folk glömmer så lätt, något Ubisoft utnyttjar till fullo.

Medlem

nu har det ju sen pc-spelens start alltid funnits sätt att hitta crack till alla spel som gör så att varken internet lr skivor behövs. synd bara att man på olaglig väg ska behöva göra det alla korkade bolag borde gjort från början. Släpp alla spel gratis, och låt dom som kan betala. då får alla testa spelen, inte bara dom som pissar pengar


signatur

//monster

Medlem

vive la france!

Jag uppskattar detta då mitt Assassins Creed II tappade bort sina savegames som fanns online. De fanns helt enkelt inte där efter flera timmars spelande trots att jag tidigare sett dom. Supporten sa att jag aldrig hade spelat dom sekvenserna.. tack för det.

Medlem

Jag vet inte om det är för sent eller på tiden men det jag garanterat vet är att det i varje fall inte är för tidigt.

Även om många tydligen inte har problem med DRM så drabbar det ändå bara de som betalar för spelet vilket är kontraproduktivt så det heter duga. En engångs aktivering via Internet är helt klart mycket bättre.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Blir PS3-versionen i vilket fall.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten

Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.

Visst är det ett bra DRM. Under Steams sommarrea så krashade Ubisofts servrar eftersom så många köpte deras spel och således kunde ej spela. Skitbra DRM, verkligen.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten

Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.

Visst är det ett bra DRM. Under Steams sommarrea så krashade Ubisofts servrar eftersom så många köpte deras spel och således kunde ej spela. Skitbra DRM, verkligen.

Om du läser riktigt noga så skriver jag inte att deras DRM är bra, men att det kommer bli ett av de bättre.

Att du behöver regga din SP produkt en gång är underbart. något alla borde använda sig av, speciellt blizzard med Diablo 3 och Starcraft folk vill spela det offline.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dergo218:

Awesome! Finally! Fan vad jobbiga ni är, de lyssnar på folk och tar bort det, ge dem credit för fan.

Som de gjorde när folk riktade skarp kritik mot Starforce, Ubisoft verkar aldrig lära sig, de kommer nog komma med ett ännu värre skydd när de som bojkottat företaget återgått till att börja köpa deras spel. Så här lär de nog hålla på, kränkande skydd, massiv kritik, nytt spel mindre kränkande skydd osv. Folk glömmer så lätt, något Ubisoft utnyttjar till fullo.

Hmm kanske det men det luktar lite Svensk pessimism här.

Inaktiv

Det som Ubisoft inte verkar förstå innebörden/betydelsen av är att konsumentlojalitet är något som måste byggas upp över tid och relationen till fansen måste vårdas om den inte ska försämras.
Ubisoft har experimenterat mycket med DRM-fria spel, mer än någon annan AAA-utgivare (man har en större närvaro på GOG.com, man patchar ofta bort DRM i efterhand eller släpper nyutgåvor utan kopieringsskydd och man släpper då och då titlar helt utan DRM, senast Rayman Origins och innan dess AssCreed Brotherhood) men sorgligt nog förstör man den cred man byggt upp direkt genom nya hyss och fulknep. Enligt samma intervju i RPS så står PC bara för 12 % av Ubisofts omsättning och det beror på att Ubisoft medvetet valt att prioritera bort PC-spelare.

Med det sagt så tycker jag fortfarande att Ubisoft överlag har ett mycket intressantare "IP-stall" än många andra utgivare, exempelvis EA eller Activision, och så fort de släpper något nytt DRM-fritt via t ex GOG.com så köper jag det utan att blinka.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Om detta nu är en sanning och de menar allvar så är det ett steg i rätt riktning.
Nu fattas bara att de slutar snacka skit om oss PC spelare och lägger ner lite mer jobb på PC portningarna.

Kanske tom man skaffar FarCry 3 och framtiden för Watchdogs ser ju klart ljusare ut.

När det gäller just att klaga på PC-spelare så tycker jag faktiskt att Ubisoft ändå sköter sig bättre än klassens värsting, Epic. Inga har bölat, gnällt och ignorerat PC-spelande i större utsträckning än Epic som nu vill bli insläppta i stugvärmen då PCn blir mer populär som plattform innan generationsskiftet bland konsolerna.
Jag kan utan tvekan tänka mig att köpa nya spel av Ubisoft men it be long time in hell innan jag ger så mycket som ett korvöre till motorsågsmongot Cliff.

Medlem

Det räcker inte med att ge någon en godis och tro att allt ska bli bra, när man sparkat på honom i flera år...

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Harakiri:

Om detta nu är en sanning och de menar allvar så är det ett steg i rätt riktning.
Nu fattas bara att de slutar snacka skit om oss PC spelare och lägger ner lite mer jobb på PC portningarna.

Kanske tom man skaffar FarCry 3 och framtiden för Watchdogs ser ju klart ljusare ut.

När det gäller just att klaga på PC-spelare så tycker jag faktiskt att Ubisoft ändå sköter sig bättre än klassens värsting, Epic. Inga har bölat, gnällt och ignorerat PC-spelande i större utsträckning än Epic som nu vill bli insläppta i stugvärmen då PCn blir mer populär som plattform innan generationsskiftet bland konsolerna.
Jag kan utan tvekan tänka mig att köpa nya spel av Ubisoft men it be long time in hell innan jag ger så mycket som ett korvöre till motorsågsmongot Cliff.

Men det svider inte lika mycket med Epic, för lets face it, vem fan vill spela deras skit?

Medlem

Deras DRM har varit den värsta jag har varit med om sen jag börja spela spel för 19 år sedan.

Ubisoft må ha starka titlar, men jag måste erkänna att Ubisoft är nog det största skitföretaget inom spel med sina idiotiska utalanden och hur dom supporterar deras titlar.

phi
Medlem

Var då fan på tiden.

Medlem

Men snälla, det må vara en hatad sak men det gör inte spelen helt ospelbara. Gilla spelen hata skyddet...

Skrivet av Ztreek:

Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten

Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.

Du nämnde endast DRMen som jag faktiskt tycker är bra DRM.

Medlem

Shit vilka jävla trattar det måste jobba på Ubisoft!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ztreek:

Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten

Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.

Du nämnde endast DRMen som jag faktiskt tycker är bra DRM.

Tycker du verkligen att blizzard har bra DRM? Diablo 3's DRM är ett skämt, Ubisoft har gjort många tabbar förr men battle.net och Diablo 3 är en skandal.
VARFÖR finns det inte LAN? VARFÖR måste man spela ONLINE för ett SP spel? - Finns många som kör D3 ensamma.

Starcraft 2 är också ett skämt, E-sport är väldigt stort inom Starcraft, man förväntar sig verkligen att man ska kunna ha LAN mode för att få bort varje liten delay som möjligen finns.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ztreek:

Detta DRM är vettigt.. väldigt vettigt, one time online skiten

Som det ser ut nu så kommer ubisoft ha ett av de bästa DRM på marknaden, Steam och battle.net suger.

Du nämnde endast DRMen som jag faktiskt tycker är bra DRM.

Tycker du verkligen att blizzard har bra DRM? Diablo 3's DRM är ett skämt, Ubisoft har gjort många tabbar förr men battle.net och Diablo 3 är en skandal.
VARFÖR finns det inte LAN? VARFÖR måste man spela ONLINE för ett SP spel? - Finns många som kör D3 ensamma.

Starcraft 2 är också ett skämt, E-sport är väldigt stort inom Starcraft, man förväntar sig verkligen att man ska kunna ha LAN mode för att få bort varje liten delay som möjligen finns.

Ja, måste faktiskt erkänna att blizzard blivit sämre me åren Diablo 3 är ett skämt ärligt talat som du nämnde.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ja, måste faktiskt erkänna att blizzard blivit sämre me åren Diablo 3 är ett skämt ärligt talat som du nämnde.

Japp, Blizzard har varit lojala PC skapare men de senaste åren har de satt kniv i ryggen på sin spelarbas.

Sen vill jag tillägga att DRM lär nog blir bättre snart ska ni se, lagen om att åter sälja digitala program gick väl igenom nu i juli?
Undrar hur giganter som EA och Valve tänker göra åt det.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ja, måste faktiskt erkänna att blizzard blivit sämre me åren Diablo 3 är ett skämt ärligt talat som du nämnde.

Japp, Blizzard har varit lojala PC skapare men de senaste åren har de satt kniv i ryggen på sin spelarbas.

Sen vill jag tillägga att DRM lär nog blir bättre snart ska ni se, lagen om att åter sälja digitala program gick väl igenom nu i juli?
Undrar hur giganter som EA och Valve tänker göra åt det.

Va? Har man inte fått sälja digitala program en viss period?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Va? Har man inte fått sälja digitala program en viss period?

skrev det lite galet där Du får ju sälja dina spel till GAMEstop och såntdär aight? lagen gällde digtala delen, att du får sälja digitala spel till vänner, företag etc. begagnat shizzle

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Va? Har man inte fått sälja digitala program en viss period?

skrev det lite galet där Du får ju sälja dina spel till GAMEstop och såntdär aight? lagen gällde digtala delen, att du får sälja digitala spel till vänner, företag etc. begagnat shizzle

Jaha,

AW8
Medlem

Det var ju bara bra nyheter det.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Drakoniska DRM är en av anledningarna till att jag slutade spela på PC i någon större utsträckning.

Det och det faktum att jag är medelålders och lat och inte pallar uppgradera datorn med hårdvara och drivrutiner i tid och otid. =P


signatur
Medlem

Ett bra steg i rätt riktning nu önskar jag bara att dem kan återföra de spel som är halft förstörda så som Ghost Reacon Splinter Cell o Rainbow Six. Men bra jobbat Ubisoft efter X antal år lyssnar ni på PC fansen.

Medlem

Hm, ja, då kanske det är dags att släppa på bojkotten och köpa Silent Hunter 5.

Medlem

Ja vi får la se, tror inte på det förrän jag ser det.

123
Skriv svar