Vill du ha grönt ljus för Black Mesa?

Robot
Vill du ha grönt ljus för Black Mesa?

Utvecklarna bakom den efterlängtade modifikationen har lagt upp sitt spel för intressekoll på Steam Greenlight. De vill ha allt gottegott som Steam medför.

#black-mesa


Medlem
Vill du ha grönt ljus för Black Mesa?

Kan vara det bästa som hänt sedan Half-life 2

Medlem

Väntar med spänning, riktigt goa nya screens på Greenlight @ steam också. Taggad till max!

Den om något spel (mod) passar in där tycker man.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Edit: Tack för nedröstningarna, jo jag har läst, jag ser att dom ska göra resten. Förhoppningsvis tar inte resten 5 år till.

Inaktiv
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Medlem
Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Folk har väl rätt att vara skeptiska till spelets längd och släpp, eftersom det är 100år försenat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Undrar hur hårt EA hade stämt dem om EA ägde rättigheterna till Half-Life
Valve är så schyssta så de låter dem släppa spelet på Valves egen platform Steam


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Undrar hur hårt EA hade stämt dem om EA ägde rättigheterna till Half-Life
Valve är så schyssta så de låter dem släppa spelet på Valves egen platform Steam

Fast det hela är ju bara ren vinning från VALVe.
Ren marknadsföring för folk som hittar ett gratis spel och sedan bli sugen att köpa resten av half-life serien. Om det nu finns folk som faktiskt inte redan köpt alla

Medlem

Giiiiäääsp.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Man kan inte jämnföra Valve och Ea heller enligt min mening då Valve inte gjort så mycket mot dom som släppte E3 Maps och annat från HL2 vad jag här läst iaf kan ju ha missat något, Black Mesa är just nu troligen största Mod Händelsen på länge, fast även DAY-Z är en rejält stor händelse skulle jag nog ändå säga Black-Mesa slår större med tanke på vilket spel, och på hur stor kärlek till spelet man lagt ner genom att göra det dom har gjort, hoppas faktiskt på en återstart i kampen i mod världen, många fina moddar senaste åren nu, minns då tiden kampen stog mellan HL1, Quake 3 och Unreal Tournament. ahh nostalgi.

8 dagar 6 timmar 51 minuter och 25sek kvar


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Folk har väl rätt att vara skeptiska till spelets längd och släpp, eftersom det är 100år försenat?

vist har man rätt att tänka lite, vist DNF var kul en stund, inget mer. men bara tanken på att BMS blivit så pass redo att dom väljar att släppa det är ju helt underbart.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

What, jag har till och med övervägt att betala 10 euro för gamet. Men om det är gratis så why the hell not

Medlem
Skrivet av hastapan:

Kan vara det bästa som hänt sedan Half-life 2

Glöm inte Garry's Mod och Obsidian Conflict

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Folk har väl rätt att vara skeptiska till spelets längd och släpp, eftersom det är 100år försenat?

Jo klart folk får det, men dom har inte rätten att bli det fören dom läst allt, istället för att skippa en del för att sedan gråta.

Medlem

detta spel har jag följt länge och jag har länge väntat på att det ska släppas så KOM IGEN RÖSTA NU !

Medlem

Ska bli kul o se vad folk tycker efter dom spelat igenom hela earthbound delen av modden.

Kan säga att det är rätt skönt att vi äntligen är klara med denna delen efter så lång utveckling. Nu kan vi lägga all energi på BSDM och Xen istället.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Folk har väl rätt att vara skeptiska till spelets längd och släpp, eftersom det är 100år försenat?

Ni snackar ju som om det vore ett spel ni betalar för, här har vi en grupp människor som har slitit arslet av sig i 6 år "på sin fritid". För att skapa en "mod" som inte bara är deras dröm, men något troligen miljoner kan komma att uppskatta.

Ett så kolossalt projekt som en remake på HL1 av modare är en triumf för PC communityn. AND ITS GONNA BE GLORIOUS!


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av hastapan:

Kan vara det bästa som hänt sedan Half-life 2

Fel, Detta är det bästa som har hänt sedan Half-Life släpptes


signatur
Medlem

Jag tycker nog att även om HL2 var ett tekniskt underverk och ett väldigt bra spel så var Half-Life en ännu större bedrift på båda planen för sin tid.
Det kan nog vara svårt att greppa hur stort om man inte var med då, men det kom när Quake 2 var kung och HL var som en audiovisuell orgasm i jämförelse och hade dessutom story och regi med ett djup som var helt unikt för ett FPS på den tiden.

Inaktiv

Klart man röstar för att det skall komma upp på Steam!

Inaktiv
Skrivet av matte89:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lurid:

Hoppas bara att den inte lider av DNFism (Kan inte bestämma sig för att va modern eller oldschool), men jag väntar och hoppas innerligen att den håller sig trogen till originalet, som är mitt favoritspel nummer ett.

Synd bara att det inte är hela spelet, bara upp till Lambda Core... men bättre lite än inget

Dom ska ju göra det längre smartskaft, har du inte läst alls?

Folk har väl rätt att vara skeptiska till spelets längd och släpp, eftersom det är 100år försenat?

Ni snackar ju som om det vore ett spel ni betalar för, här har vi en grupp människor som har slitit arslet av sig i 6 år "på sin fritid". För att skapa en "mod" som inte bara är deras dröm, men något troligen miljoner kan komma att uppskatta.

Ett så kolossalt projekt som en remake på HL1 av modare är en triumf för PC communityn. AND ITS GONNA BE GLORIOUS!

Exakt, men vissa människor är kräsna och kräver allt ska bli bra gjort på en gång. Jag ser fram emot detta och tror det blir riktigt bra även om det bara blir till lambda för tillfället, det kommer ju patchas så det blir längre sen. Men dessa två griniga pojkar verkar inte ha läst då skaparna berättade det.

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Tipsade om detta 09:00, Hampus skrev om detta 01:00 dagen efter, med andra ord 16 timmar efter jag tipsade, och så får jag inget tipstack

Sen downvotar 8 pers min panda post

Och nu downvotar hela FZ ner denna post..

Precis som det brukar vara då tyvärr..

Medlem

Black Mesa Source bara måste komma till steam


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

1
Skriv svar