Stöd Broken Sword - Beneath a Steel Sky 2 påbörjas

Robot
Stöd Broken Sword - Beneath a Steel Sky 2 påbörjas

Charles Cecil och gänget bakom Broken Sword lovar att återvända till framtiden om tillräckligt mycket pengar kickstartas.

#broken-sword-the-serpents-curse, #revolution-software, #beneath-a-steel-sky, #beneath-a-steel-sky-2


Medlem
Stöd Broken Sword - Beneath a Steel Sky 2 påbörjas

De har fått $25 från mig, och om jag hade varit tillräckligt gammal för att ha kört Beneath a Steel Sky så hade de kanske fått en aning mer. Som det är nu så vore det väldigt kul om det gjordes men inget som jag känner att jag ska lägga ut mer pengar för för tillfället.

Medlem

Beneath a Steelsky var ju helt klart ett av 90-talets bästa spel i genren!
Älskar att hela Kickstart grejen har blivit så populärt att dessa gamla riktigt bra spelen får se moderna uppföljare i samma anda!

Medlem

att säga att det kommer med i spelet gör väl indirekt att det inte är ett easter egg, eller ?? det här ska backas


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

att säga att det kommer med i spelet gör väl indirekt att det inte är ett easter egg, eller ?? det här ska backas

Jodå, man måste ju leta upp dem... De ligger väl inte så tydligt, lr?

Medlem

Beneath A Steel Sky 2? Min första kickstarter support där ja.

Flakmonkey

Vore kul med ett nytt Beneath a Steel Sky. Men det är ju lite lustigt att en spelcommunity som så ofta klagar på uppföljare väljer att i det närmaste uteslutande stödja Kickstarter-projekt där det är gamla spel som ska få uppföljare. Om något så borde man väl främja de som vill göra något helt nytt?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vore kul med ett nytt Beneath a Steel Sky. Men det är ju lite lustigt att en spelcommunity som så ofta klagar på uppföljare väljer att i det närmaste uteslutande stödja Kickstarter-projekt där det är gamla spel som ska få uppföljare. Om något så borde man väl främja de som vill göra något helt nytt?

Det är skillnad på att göra en uppföljare på ett genuint älskat spel och en kassako. Dessutom, i en utdöd genre och med 18 år sedan förra spelet så ser jag inte direkt detta som något slags mjölkningsförsök.

Men visst, man bör stödja allt på kickstarter som verkar bra helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Posuic:

De har fått $25 från mig, och om jag hade varit tillräckligt gammal för att ha kört Beneath a Steel Sky så hade de kanske fått en aning mer. Som det är nu så vore det väldigt kul om det gjordes men inget som jag känner att jag ska lägga ut mer pengar för för tillfället.

Spelet är gratis på gog.com . Bara att registrera konto och spela

Flakmonkey
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Nosnos:

Vore kul med ett nytt Beneath a Steel Sky. Men det är ju lite lustigt att en spelcommunity som så ofta klagar på uppföljare väljer att i det närmaste uteslutande stödja Kickstarter-projekt där det är gamla spel som ska få uppföljare. Om något så borde man väl främja de som vill göra något helt nytt?

Det är skillnad på att göra en uppföljare på ett genuint älskat spel och en kassako. Dessutom, i en utdöd genre och med 18 år sedan förra spelet så ser jag inte direkt detta som något slags mjölkningsförsök.

Men visst, man bör stödja allt på kickstarter som verkar bra helt enkelt.

Självklart är det skillnad, men det är ju samtidigt extremt enkla pengar precis som det är med traditionell mjölkning. Varför inte släppa ett helt nytt äventyrsspel isf? Förmodligen för att de vet att det skulle vara mycket svårare att få pengar till det och det är ju det som är kärnan i hela problematiken med bristande innovation och mjölkning. Vi (och nu buntar jag ihop alla gamers i en klump för enkelhetens skull) skriker om att vi vill ha innovationer och nya spel, men samtidigt så visar vi det inte med våra plånböcker. Uppföljare är det som säljer och de projekt vi vill stödja är återupplivningar av gamla serier.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Beneath A Steel Sky 2? Min första kickstarter support där ja.

Tänkte skriva något precis likadant *bro-fists*

Det som ens i närheten kan nudda vid Beneath är väl Day of the tentacle eller Fate of atlantis då.

Ska bli kul att se vad som kommer hända.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av Nosnos:

Vore kul med ett nytt Beneath a Steel Sky. Men det är ju lite lustigt att en spelcommunity som så ofta klagar på uppföljare väljer att i det närmaste uteslutande stödja Kickstarter-projekt där det är gamla spel som ska få uppföljare. Om något så borde man väl främja de som vill göra något helt nytt?

Det är skillnad på att göra en uppföljare på ett genuint älskat spel och en kassako. Dessutom, i en utdöd genre och med 18 år sedan förra spelet så ser jag inte direkt detta som något slags mjölkningsförsök.

Men visst, man bör stödja allt på kickstarter som verkar bra helt enkelt.

Självklart är det skillnad, men det är ju samtidigt extremt enkla pengar precis som det är med traditionell mjölkning. Varför inte släppa ett helt nytt äventyrsspel isf? Förmodligen för att de vet att det skulle vara mycket svårare att få pengar till det och det är ju det som är kärnan i hela problematiken med bristande innovation och mjölkning. Vi (och nu buntar jag ihop alla gamers i en klump för enkelhetens skull) skriker om att vi vill ha innovationer och nya spel, men samtidigt så visar vi det inte med våra plånböcker. Uppföljare är det som säljer och de projekt vi vill stödja är återupplivningar av gamla serier.

Tror man minst måste ha två buntar av gamers, för det är inte samma personer som vill ha innovation som de som visar motsatsen med plånkan.

Det finns en slags rangordning över vad som säljer till den stora massan mest:

uppföljare på populär spelserie > uppföljare på gammal klassiker > nytt koncept

Och läser man den rangordningen baklänges får man vad oldschool pc-gamers gillar mest. Självklart finns det undantag.

Sen tycker jag själv att vissa gamla spel är det bättre att man låter dem vila i frid istället för att riskera göra någon halvdan nytappning av varumärket, som så ofta verkar hända idag (ofp: dragon rising, duke nukem forever, shadowrun, tales of monkey island etc etc). Tiden får avgöra hur denna uppföljare ter sig, om den nu blir av.

Inaktiv
Skrivet av Posuic:

De har fått $25 från mig, och om jag hade varit tillräckligt gammal för att ha kört Beneath a Steel Sky så hade de kanske fått en aning mer. Som det är nu så vore det väldigt kul om det gjordes men inget som jag känner att jag ska lägga ut mer pengar för för tillfället.

Ettan är gratis på GOG.com
Det är bara tanka ner, installera å njuta. Tror precis jag räddade livet på dig.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

nya affärsiden?
betala för spel två gånger?
först för att dom ska göra spelet.
sen för det färdiga spelet?
nejtack.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Posuic:

De har fått $25 från mig, och om jag hade varit tillräckligt gammal för att ha kört Beneath a Steel Sky så hade de kanske fått en aning mer. Som det är nu så vore det väldigt kul om det gjordes men inget som jag känner att jag ska lägga ut mer pengar för för tillfället.

Ettan är gratis på GOG.com
Det är bara tanka ner, installera å njuta. Tror precis jag räddade livet på dig.

Ohh, det var trevligt å höra... Jag får hoppas att spelet inte känns alltför gammalt för mig att orka köra igenom, visst för att jag starkt gillar äldre spel men ibland går logiken i pusseltänkande etc över mitt förstånd. Varav då Broken Sword har passat mig perfekt med sina hints som man kunde använda i nödfall (som att personen man pratade med precis före man gjorde någon simpel sak måste pratas med igen för att gå att komma vidare...). Får se vad det blir att jag kör först dock, Broken Sword 3&4 eller Beneath a steel sky. Gillar dock inte att Broken sword drog till sig med 3d i 3 & 4 (för det är väl det i båda om jag inte missminner mig).

Skrivet av Darknessviking:

nya affärsiden?
betala för spel två gånger?
först för att dom ska göra spelet.
sen för det färdiga spelet?
nejtack.

Det är nog mer tänkt som en bonus, med tanke på att du stödjer för att Broken Sword ska skapas (som du kommer få om du ger minst $15), sen att om de får tillräckligt med pengar så gör de uppföljare till Beneath a Steel sky.

Medlem

Tycker de borde starta en ny kampanj för enbart det spelet, tror det är bättre att helt koncentrera sig på Circle of Blood/Broken Swords uppföljare. Själv gillar jag båda spelen men kan tyvärr nog inte bidra med mer pengar än jag redan gjort.

Första spelet går att ladda ner helt gratis antingen via GoG eller via utvecklarens egna sida.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Vore kul med ett nytt Beneath a Steel Sky. Men det är ju lite lustigt att en spelcommunity som så ofta klagar på uppföljare väljer att i det närmaste uteslutande stödja Kickstarter-projekt där det är gamla spel som ska få uppföljare. Om något så borde man väl främja de som vill göra något helt nytt?

Det är ju en viss skillnad på att göra en uppföljare eller två / år och nostalgiska uppföljare med 10-20 års mellanrum...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Själv har jag iaf haft 3 Beneath a Steel Sky men alla buggade ut på samma ställe tidigt i spelet.........tråkigt men sant jag försökte klara spelet iaf Spelet bugga när man kommer förbi första rummen och går höger om någon typ av pass station.

Medlem

Spelade igenom Beneath a Steel Sky till CD32'an ett gäng gånger då det begav sig, ett av de roligare spelen i sin genre. Joey är fortfarande en av mina favoritkaraktärer


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Själv har jag iaf haft 3 Beneath a Steel Sky men alla buggade ut på samma ställe tidigt i spelet.........tråkigt men sant jag försökte klara spelet iaf Spelet bugga när man kommer förbi första rummen och går höger om någon typ av pass station.

känner igen buggen du pratar om och det funkar fint nu. Tycker när vi ändå pratar äventyrsklassiker att man ska slå ett slag för scummvm. www.scummvm.org

Medlem

Jaha.. BASS2.. en MILJON!? Kommer nog köpa spelet när det kommer men kickstart är så jävla tiggeri.


signatur
Medlem
Skrivet av Snöppen:

Jaha.. BASS2.. en MILJON!? Kommer nog köpa spelet när det kommer men kickstart är så jävla tiggeri.

Utan Kickstarter kommer det inte komma alls, det kan jag garantera dig såvida inte utgivarna börjat bry sig om äldre spel och att inte alltid tjäna så mycket det bara går.

1
Skriv svar