Dark Souls blir INTE lättare

Robot
Dark Souls blir INTE lättare

Uttalandet om att Dark Souls skulle kunna få en enklare svårighetsgrad bygger på en översättningsmiss, enligt Namco Bandai.

#dark-souls, #namco-bandai


Inaktiv
Dark Souls blir INTE lättare

Igentligen så är ju inte Dark/Demon's Souls så svåra tycker jag, (kommer säkert få skit för de då man kan lära sig hur fiendens attacker fungerar. Spelet kräver tålamod och lite eftertänk mest.

Demon's var svårare, men Dark hade en "skönare" känsla till sig tycker jag, älskar båda spelen och längtar till PTD DLC'n till konsollerna :).

Medlem
Skrivet av Kharif:

Igentligen så är ju inte Dark/Demon's Souls så svåra tycker jag, (kommer säkert få skit för de då man kan lära sig hur fiendens attacker fungerar. Spelet kräver tålamod och lite eftertänk mest.

Demon's var svårare, men Dark hade en "skönare" känsla till sig tycker jag, älskar båda spelen och längtar till PTD DLC'n till konsollerna :).

Jag håller med, i början när man inte förstår hur systemet fungerar, hur attacker och vapen fungerar och hur fiender fungerar, är det jäkligt svårt men när man väl kommit in i det så glider det oftast på


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag ska låna det här spelet av en polare sen får vi se om min egna själ överlever eller om jag blir ett vrak :). Jag brukar ha bra tålamod (kanske inte när jag spelar det) SÅ det ska nog gå bra ^_____^... Eller O_O??? Dun dun dun!!

Medlem

så sjukt bra att det finns företag som faktiskt tycker om att ge utmaning till sina spelare. Även om det är ett val som idag är väldigt speciellt i spelbranchen. Tur att försäljarsiffrorna visar på att det faktiskt är ett jättebra sätt att göra spel på!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra! Förstör inte Dark souls.. Det ska vara svårt, Annars förlorar det allt..


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Grejjen med detta spel är att även om det kan upplevas svårt så är det alltid rättvist, svårigheten kommer ifrån att man själv måste vara på sin vakt och veta vad man gör snarare än att fienderna är orättvisa. Det är just det som gör spelet så bra, man kan hela tiden överkomma och förbättra sig själv och bemästra spelet, visst det kan sägas om nästan alla spel men här kokas det verkligen ner till sin essens utan att kännas billigt.

Medlem

som floppy typ säger, spelet är som säkert många redan hört svårt på ett bra sätt, folk kan dö hela tiden som igår kväll när jag satt titta på en stream på en första gången kille skulle ta sig igenom ibörjan och han dog och dog och dog, bara för att han inte tog sig tid att lära sig av sina misstag utan försökte bara komma vidare, istället för ta hand om problemen.

Medlem

Tack universum! tack! there is still hope!

Medlem

"Alltid rättvist" är en sån där jävla grej folk säger jämt, och för det mesta kan jag hålla med, men, Capra Demon skiter ju över det fullständigt tycker jag. Jävla bajsboss som kräver lotto med hur hundjävlarna springer och hur fort demonjäveln kan ta sig upp för en trappfan. Skitboss. Var längesen jag hade ihjäl honom men är fortfarande sur.

Sedan så är väl det här med att ha tålamod och blocka/rulla runt tills man lärt sig fiendens slagkombinationer svårighetsgrad och inget annat. I andra spel med liknande upplägg kan man ju skita rätt mycket i vad fienden gör och masha X, M1 eller A, lycka till med den taktiken i Dark Souls.

Medlem

Hatten av för det! Spelet blir så svårt som man gör det. Använd annan taktik om nuvarande ej fungerar.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

"Alltid rättvist" är en sån där jävla grej folk säger jämt, och för det mesta kan jag hålla med, men, Capra Demon skiter ju över det fullständigt tycker jag. Jävla bajsboss som kräver lotto med hur hundjävlarna springer och hur fort demonjäveln kan ta sig upp för en trappfan. Skitboss. Var längesen jag hade ihjäl honom men är fortfarande sur.

Sedan så är väl det här med att ha tålamod och blocka/rulla runt tills man lärt sig fiendens slagkombinationer svårighetsgrad och inget annat. I andra spel med liknande upplägg kan man ju skita rätt mycket i vad fienden gör och masha X, M1 eller A, lycka till med den taktiken i Dark Souls.

Det kan jag i och för sig hålla med om, vissa av bossarna är lite slumpmässiga och går inte att förutsäga, största problemet med Capra är nog att det är så litet utrymme att fightas på. Men iof är det en boss också så lite tvådelade känslor, bra att man kan få smisk av en boss även om man är bra, kanske ville dom tvinga fram sammarbete?

Medlem

Melee var ju brutalt mycket mer utmaning enligt mitt tycke.

Som spellcaster/wizard så vart det betydligt enklare att plöja igenom bossar och diverse fiender, kommer man väl upp i level så får man tillgång till mycket trevligt som caster.

Medlem

Bra, ordningen återställd.

Medlem

Nu har jag visserligen inte kört varken detta eller dess föregångare men att det är ett spel helt i min stil råder det ingen tvekan om. Spel ska erbjuda en ordentlig utmaning och de bästa spelen är de som gör detta på ett rättvist sätt där jag dör tack vare att jag inte är bra nog än att AI´n "fuskar". Första Gears of Wars sista boss är ett ypperligt exempel på hur utvecklaren försvårar spelet genom den typen av fusk. Visst det tog ett bra tag tills jag klarade av han men jag avskyr verkligen när man försvårar ett spel på det sättet. Ett exempel på raka motsatsen, där utvecklaren verkligen gjort ett svårt spel utan samma form av fusk är NGS.

Allt jag sett från detta spel samt dess förgångare får mig att tänka på Severence, Blade of Darkness som även det är ett spel som kräver stort tålamod för dör det gör man konstant. Dessa spel handlar mer om att hitta svaga punkter och det är tills man hittar dessa punkter som spelet känns som det inte går att klara av. Somliga tröttnar väldigt fort på detta, själv ser jag det som en utmaning.

Medlem

Det är ju bra att det är svårt. Får mig att tänka på 8-bits svårt X_X. Säger bara.... Battletoads O_O.................. Ugh bana 3 mördade min själ haha.

1
Skriv svar