Kickstarter-projekt för bok om Sensible Software

Robot
Kickstarter-projekt för bok om Sensible Software

Initiativtagarna hoppas samla in 30 000 dollar för att skriva den definitiva biografin kring legendariska spelhuset Sensible Software.

#sensible-software


Medlem
Kickstarter-projekt för bok om Sensible Software

Supercharmig video! $42 för att få boken hem i brevlådan var lite för högt för att intressera mig. Får jag en e-book för $10-15 så kan det helt klart vara intressant däremot.

/ LordDaimos

Inaktiv

Ah, Mega-lo-mania, Cannon Fodder och Sensible Soccer. Härliga minnen. Äger fortfarande orginalspelen på Amiga. Måste nog ha mig denna bok.

Edit:
Och vinylen med vinjetterna såklart. Helvete vilken lycka!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Martin Galway är en legend - härligt att se hans namn dyka upp. Nu vill jag bara se Rob Hubbard /Reyn Ouwehand/Ben Daglish/Jeroen Tel i projekt också (ej att blanda ihopa med idioten Ron Hubbard)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Cannon Fodder <3 Älskade det spelet!

Medlem

Den skulle vara inressant att läsa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Sensible Soccer, Wizkid och Cannon Fodder. Alla höjdarspel. Inte som BF3 och Guild Wars 2.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

" 30 000 dollar" verkar lite väl mycket...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

" 30 000 dollar" verkar lite väl mycket...

Tja - vad brukar det ligga på? Inklusive all research osv?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:
Skrivet av chopper:

" 30 000 dollar" verkar lite väl mycket...

Tja - vad brukar det ligga på? Inklusive all research osv?

Jag ska inte påstå att jag har någon direkt insyn i vad det kostar att producera böcker, men 30 000 dollar känns trots allt rätt rimligt åtminstone enligt mig. Jag menar, ska man göra något ordentligt så tar det tid och pengar i anspråk, så är det ju. Pledgade nyss 42 dollar själv, mest för att boken ser ut att bli så vansinnigt snygg art-mässigt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av chopper:

" 30 000 dollar" verkar lite väl mycket...

Tja - vad brukar det ligga på? Inklusive all research osv?

Jag ska inte påstå att jag har någon direkt insyn i vad det kostar att producera böcker, men 30 000 dollar känns trots allt rätt rimligt åtminstone enligt mig. Jag menar, ska man göra något ordentligt så tar det tid och pengar i anspråk, så är det ju. Pledgade nyss 42 dollar själv, mest för att boken ser ut att bli så vansinnigt snygg art-mässigt.

Det var lite så jag tänkte också faktiskt. Blir nog till att stöda detta projektet när man får lön


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Haha riktigt bra klipp faktiskt. Kanske lite väl dyr bok dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Patetiskt vad folk försöker tigga pengar för sina skit projekt.

Inaktiv
Skrivet av Floffe:

Sensible Soccer, Wizkid och Cannon Fodder. Alla höjdarspel. Inte som BF3 och Guild Wars 2.

Det får stå för dig. Personligen så älskar jag dom gamla Sensible Software-spelen men är ett stort fan av både BF3 och GW2. Så det är inte antingen eller för alla serru.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Patetiskt vad folk försöker tigga pengar för sina skit projekt.

Bad troll is bad

Många uppskattar dessa "skitprojekt" så vad påverkar det dig?

Kul för dom som vill få lite liv i gamla klassiker etc.

Inte direkt så dom drar det på skatten

Skrivet av Lepr:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Patetiskt vad folk försöker tigga pengar för sina skit projekt.

Bad troll is bad

Många uppskattar dessa "skitprojekt" så vad påverkar det dig?

Kul för dom som vill få lite liv i gamla klassiker etc.

Inte direkt så dom drar det på skatten

"OH NEJ HAN SKRIVER NÅGOT JAG INTE GILLAR! TROLL TROLL SÄGER JAG!"

Många var ju årets skönskrivning, ett fåtal nötter möjligen, och en mupp till "författare" som vill att folk ska betala för hans bok utan att den ens är skriven. Finn då inget annat system som är så negativt för slutkunden som kickstarters.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Patetiskt vad folk försöker tigga pengar för sina skit projekt.

Bad troll is bad

Många uppskattar dessa "skitprojekt" så vad påverkar det dig?

Kul för dom som vill få lite liv i gamla klassiker etc.

Inte direkt så dom drar det på skatten

"OH NEJ HAN SKRIVER NÅGOT JAG INTE GILLAR! TROLL TROLL SÄGER JAG!"

Många var ju årets skönskrivning, ett fåtal nötter möjligen, och en mupp till "författare" som vill att folk ska betala för hans bok utan att den ens är skriven. Finn då inget annat system som är så negativt för slutkunden som kickstarters.

Om kunden i sig vill ha en sak som inget större distrubitionsbolag vill finansiera och han kan få fram det genom att stödja ett projekt på tex kickstarter, som är helt valfritt, hur kan det vara negativt för denne? om det hade varit det hade väl ingen betalat?

1
Skriv svar