Resident Evil 6

Robot
Resident Evil 6

Det som en gång startade i en enslig herrgård har växt till ett världsomspännande biovapenkrig. Om en månad ska Capcom återigen få oss att haja storheten med Resident Evil. FZ gör det redan nu.

#resident-evil-2, #resident-evil-6, #resident-evil-5, #capcom


Medlem
Resident Evil 6

Är det lika handikappat som tidigare att man inte kan röra sig när man siktar.

Det passade i äldre re men nu när man gått till helt action så är det bara ett handikapp och ger "panikkännsla" på fel grunder


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men va fan.. Ingen jäkla partner i spelet! Vi alla minns 4:an med den extremt jobbiga bruden.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Men va fan.. Ingen jäkla partner i spelet! Vi alla minns 4:an med den extremt jobbiga bruden.

Huh? Jag tyckte 4an fungerade utmärkt i den aspekten. Du kunde ofta stasha henne i en soptunna eller liknande (hmm, suspekt kvinnosyn där iofs, men det är ju Capcom vi pratar om) där hon var helt säker tills man rensat området. Upplevde aldrig några egentliga problem med henne, en av de bättre designade eskort-questsen.

Ang 6, det ser helt ljuvligt ut. Det är just därför jag älskar Resi-spelen, en helt sinnessjuk story, off-the-wall-monster och mer ost än ett gammalt avsnitt av Lödder.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Men va fan.. Ingen jäkla partner i spelet! Vi alla minns 4:an med den extremt jobbiga bruden.

LEEEEEEEEOOOOOOOOOOOOOON!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Skall förboka detta alldeles strax!

Blir att köpa till Playstation 3. Sen om PC versionen blir skit bra så köper jag det och säljer Playstation 3 versionen till Game/Gamestop och spelar på PC sen. Bara för att få utnyttja Resident Evil nätverket som visar stats och sådant.

Blir PC versionen bajs så får jag bara hålla mig till Singleplayer och Coop på en skärm..... Orkar inte med köra över internet på en konsol.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

blir väl som femman 90% är action osv.. känns inte mycket resident evil längre.. tänk om dom kunde gå tillbaka till hur spelen en gång var..

Inte "dag 1 köp" för egen del, men när det är billigare. Kan vara värt att testa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De erbjuds tre kampanjer ju så jag tror att alla kan bli nöjda. Jag tror det var 600 personer som jobbade på spelet så då kan kampanjerna bli extra långa. Då blir alla glada

Medlem

Helt sinnessjukt peppad! Någon som vet när PC-versionen kommer ut?


signatur

Specs: PS5

Medlem

Blir ett givet köp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av pingkonk:

De erbjuds tre kampanjer ju så jag tror att alla kan bli nöjda. Jag tror det var 600 personer som jobbade på spelet så då kan kampanjerna bli extra långa. Då blir alla glada

fyra kampanjer med Ada Wong. Så har jag för mig varje kampanj skulle vara runt 5 timmar.

20 timmar SP!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av pingkonk:

De erbjuds tre kampanjer ju så jag tror att alla kan bli nöjda. Jag tror det var 600 personer som jobbade på spelet så då kan kampanjerna bli extra långa. Då blir alla glada

Jag vill ha skräck, kommer jag bli nöjd? :<


signatur

Nämen!

Medlem

Snart kommer Capcom bli så förbannade på alla klagomål att RE7 kommer utspela sig i ett 5 kvadratmeter stort rum med en enda zombie som inte går döda, there's your survival-horror for you!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av pingkonk:

De erbjuds tre kampanjer ju så jag tror att alla kan bli nöjda. Jag tror det var 600 personer som jobbade på spelet så då kan kampanjerna bli extra långa. Då blir alla glada

Jag vill ha skräck, kommer jag bli nöjd? :<

Vad man har sett av Leons kampanj så ser det ut att vara mer skräck än tex Chris.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

man får nog ta och köpa zombie U om man vill komma åt känslan man hade när man lirade resident evil 1. sedan 4an har capcom spårat helt ifrån survival horror.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Men va fan.. Ingen jäkla partner i spelet! Vi alla minns 4:an med den extremt jobbiga bruden.

faktiskt så fungerade det systemet dom hade i fyran .. i femman va allting trasigt,

Inaktiv
Skrivet av luftman:

Snart kommer Capcom bli så förbannade på alla klagomål att RE7 kommer utspela sig i ett 5 kvadratmeter stort rum med en enda zombie som inte går döda, there&#039;s your survival-horror for you!

tcha...
Hade nog varit bättre än det skräpet vi får nu

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av pingkonk:

De erbjuds tre kampanjer ju så jag tror att alla kan bli nöjda. Jag tror det var 600 personer som jobbade på spelet så då kan kampanjerna bli extra långa. Då blir alla glada

fyra kampanjer med Ada Wong. Så har jag för mig varje kampanj skulle vara runt 5 timmar.

20 timmar SP!

De ska faktiskt ha en femte också, men de tänker inte avslöja den förrän spelet släpps

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Håkan:

Men va fan.. Ingen jäkla partner i spelet! Vi alla minns 4:an med den extremt jobbiga bruden.

faktiskt så fungerade det systemet dom hade i fyran .. i femman va allting trasigt,

Mjo, men de har ändrat nu så att ens kompis klarar sig utan Health Items (de är typ odödliga) så det blir inte som i femman där man ger Sheva saker som man inte kommer få se igen

1
Skriv svar