The Sims 3: Övernaturligt

Robot
The Sims 3: Övernaturligt

Trots att varulvarna ylar mot månen och de levande döda reser sig ur gravarna är livet sig ganska likt i den sjunde Sims 3-expansionen.

#the-sims-3-overnaturligt, #the-sims-3


Medlem
The Sims 3: Övernaturligt

Spelar folk the sims fortfarande?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Redaktör
Medlem

Spelet kanske inte vänder sig till FZ-läsare.
Därför bör även recensenten vara en "sims spelare"
för hur "skit" man tycker att alla sims och dess expansioner är så tycker fansen om det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara tjejer som spelar The Sims *^.^*

(haters gonna hate)

Varför skulle inte en FZ-läsare kunna gilla The Sims? Kan bara tala för mig själv, men personligen spelar jag precis alla möjliga och omöjliga genres/speltyper (inklusive The Sims, när andan faller på). Bara för att många ovana spelare kanske börjar spela spel i och med titlar som The Sims så innebär det inte att de inte har något att erbjuda även de som är "core gamers", för de som tycker att det är viktigt att se sig som det. Sims 3 är väldigt välgjort och i princip unikt inom sin speltyp, och bara för att det saknar explosioner, stridsvagnar och hemliga agenter så innebär det inte automatiskt att de är ointressant för andra än casual-människor.

Jag vet människor som skiftar mellan alltifrån bilsimulatorer till japanska rollspel till Sims – varför begränsa sig helt i onödan?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Molotov:

Spelet kanske inte vänder sig till FZ-läsare.
Därför bör även recensenten vara en "sims spelare"
för hur "skit" man tycker att alla sims och dess expansioner är så tycker fansen om det.

Fan av serien eller ej så kan man ganska lätt se om en expansion är värd eller ej. Lägger den till något vettigt? Ändrar den något?

Skulle expansioner i helhet bara vara som COD mappacks skulle jag inte riktigt tycka om det direkt, men WoWs Cataclysm expansion är ganska grym i hur mycket nytt det lägger till och saker det ändrar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Bara tjejer som spelar The Sims *^.^*

(haters gonna hate)

Eh? http://www.youtube.com/user/Keralis?feature=CA0QwRs%3D kolla in hans channel så får du avgöra själv om du tycker att han e tjej eller inte

Skrivet av Molotov:

Spelet kanske inte vänder sig till FZ-läsare.
Därför bör även recensenten vara en "sims spelare"
för hur "skit" man tycker att alla sims och dess expansioner är så tycker fansen om det.

Håller med Sebastian Lind....

Medlem

"Hör detta hemma i en livssimulator?"

dat.

Inaktiv

EAs topp mjölkade spelserie(produkt) mjölkas på nytt, vilken överraskning..

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Bara tjejer som spelar The Sims *^.^*

(haters gonna hate)

en aningen grov generalisering nu va? är kille på 22 bast och lirar sims ibland. tycker det är kul som tidsfördriv för att sedan varva det med lite guild wars 2:P
Variation är bra!

Medlem

Fast det är nog mest tjejer som spelar sims utan att snacka om det på forum då tror jag. Det bara kommer en massa sims spel och ingen säger ett ljud knappt. Antingen försvinner spelen ut i cyberspace och då är frågan varför de fortsätts produceras (föga troligt alternativ) eller finns det folk som spelar som inte gör något väsen av sig (Läs: tjejer som bara spelar sims och inget annat), mera troligt.

Och så finns det dom som Sebastian som spelar allt i en salig röra. Även sims


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

tka
Medlem

Sims var ju görsköj tills man tröttnade!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

EAs topp mjölkade spelserie(produkt) mjölkas på nytt, vilken överraskning..

Det släpps ju ett nytt The Sims varenda vecka känns det som, hur har folk tid att spela 300 olika The Sims spel?
Hela den serien har spårat ut totalt, och endast för att konsumenterna ska öppna sina plånböcker.

EA Större än Arla/Milko


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av RzrTrek:

EAs topp mjölkade spelserie(produkt) mjölkas på nytt, vilken överraskning..

Det släpps ju ett nytt The Sims varenda vecka känns det som, hur har folk tid att spela 300 olika The Sims spel?
Hela den serien har spårat ut totalt, och endast för att konsumenterna ska öppna sina plånböcker.

EA Större än Arla/Milko

Tja, om man ser till PC-sidan så har det kommit 7 expansioner på snart 3 och ett halvt åren som spelet varit ute. Det ger i snitt en expansion per 6 månader.

Överdrivet mycket? Tja, det är väl en bedömningsfråga. Alla expansionerna har varit tämligen innehålls- och feature-rika. Sen om man ska generalisera, så tenderar Sims största målgrupp att inte köpa så många andra spel än just Sims. Och den målgruppen tycker uppenbarligen att det är värt det, så good for them. Och good for EA. Finns ingen anledning att moralisera över att ett spelföretag ger sina konsumenter exakt vad dom vill ha, eller?

EDIT: Jag vill upprepa mig själv. för sakens skull:

När och hur defineras en spelserie som vardandes "mjölkad"? Gäller detta bara spelserier som ni inte gillar personligen?

Om det var sjätte månad släpptes en matig och innehållsrik expansion till ett spel som ni gillade, skulle ni du gnälla om mjölkning eller skulle ni säga "tack (insert spelföretag) för att ni ger oss mer underhållning"?

Testpilot

Jag spelar sims .. elller snarare spelade i perioder tills jag tröttnade på alla buggar , tyvärr är det så att ju fler expansioner de släpper ju buggigare blir spelet.

Sen är det litr tröttsamt eftersom då de kommit till denna del av antalet expansioner , ja då kommer snart sims4 och sen börjar de om igen..

Medlem

Hmm, det där om att The Sims är en livssimulator och inte bör blanda in häxor, troll och dylikt håller jag inte med om. Serien har alltid varit gullegull och humoristisk i sin natur. De har haft med övernaturliga saker (och fantasi-saker) sedan första spelet, inte sant? Rätta mig om jag har fel, men så vill jag minnas att det var.

Medlem

Jag är själv en Sims spelare, kommer perioder då jag kan sätta mig i flera timmar i sträck.
Denna expansion tilltalar inte mig så mycket, just för att jag är inte så mycket för fantasi eller Twilight.

Bästa expansionerna från den här indivividen kommer alltid va Drömjob och Kvällsnöje.

Inaktiv

haha .. för några år sen va 99% av alla kommentarer positiva, och alla artiklar va skrivna med optimism .. det känns som tvärtom nu .. fast det är bra att ni börjar genomskåda den ruttna spelindustrin . ;D

Inaktiv

Mjaee, jag tyckte nog sims 2 var bäst!

Måste lira lite nu bara för det.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Bara tjejer som spelar The Sims *^.^*

(haters gonna hate)

Nopp, jag kan inte säga att jag saknar något där nere precis.


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Kan nog hålla med om att det är nog inget jag egentligen vill ha, har köpt alla expansioner till och med Nightlife. Kanske blir köp nångång. Tycker Sims är skoj att spela när man bara vill slappa och inget skoj finns att göra direkt. Sims är inget dåligt spel på något sätt, konceptet är lite trött men hur man än vrider och vänder det så är det fortfarande skoj med jämna mellan rum.

ELF
Medlem

En trevlig expansion. Visst kan man tycka att den inte passar till en livssimulator, men den fungerar faktiskt ganska bra :).

PS.
Den expansionen som la till tvättmaskiner och tvätt kunde jag ha varit utan. Det är alltid någon tvätt som inte kan tvättas även om det finns plats i tvättmaskinen. Då får man vänta till dagen efter så går det att tvätta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

FZ:are some inte lirar The Sims? Vafalls?
Jag lirar The Sims för fulla muggar. Tyckte helt ärligt att 3:an var bäst i serien. The Sims 2 däremot var ett riktigt dipp ner i skitspelsträsket.


signatur

Have a good time!

MFC
Medlem

Min dotter spelar Sims 3 och hon skiter i denna recensionen... inget jag kan påverka men tack ändå för recensionen... och ja, det verkar bara vara tjejer som spelar Sims ...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Ferren:

Jag är själv en Sims spelare, kommer perioder då jag kan sätta mig i flera timmar i sträck.
Denna expansion tilltalar inte mig så mycket, just för att jag är inte så mycket för fantasi eller Twilight.

Bästa expansionerna från den här indivividen kommer alltid va Drömjob och Kvällsnöje.

leva livet säger hej och om man är på humör pets


signatur

no i will not go loladin no not at all

Inaktiv

Jag spelar gärna the sims 3, just att få bygga hus och inreda är roligt.Jag har inte alla expansioner men kan tycker vissa är lite....tramsiga. Jag ser framemot årstider. Men det här övernaturlligt känns inte som det är nåt för mig.

1
Skriv svar