Valve: Windows 8 blir Microsofts fall

Robot
Valve: Windows 8 blir Microsofts fall

Valves starke man Gabe Newell är inte direkt ett fan av Microsofts kommande operativsystem.

#valve, #microsoft


Medlem
Valve: Windows 8 blir Microsofts fall

Jag vet inte jag. Jag är själv inte ett dugg sugen på att införskaffa W8, men vi får väl se vad den stora massan tycker när det väl släpps.

Medlem

Kör just nu w8 men saknar mitt win7... Men inte orkat att byta tillbaka ännu!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Äh, det är en windows utgåva precis som vista. Ett fåtal kommer skaffa den.. under tiden gör de windows 9 som sedan blir det nya stora. Win 7 är riktigt bra, så de måste göra fel ibland för att det skall bli rätt

Man måste ju bara älska bilden!

Medlem

Man kan hoppas att de kommer med lite info om sin steamkonsoll snart så man vet vad man ska satsa på framöver!

Medlem

Jag tycker inte att Windows 8 är något för mig så jag håller mig till Win7. Jag är nöjd och än sålänge går det att använda!

Medlem

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.


signatur

I have spoken..

Inaktiv

Han gnäller väl mest för att MS kommer att ha sin egna appstore o det sätter ju käppar i hjulet för Steam. Så det är ju synd om MS igen snor åt sig marknadsandelar genom att bygga in något i sitt OS, det är ju inte rättvist.

Sen är ju Metro sjukt jobbigt på allt annat än pekskärmar.

Medlem

Det är väl något om att det finns stöd för att bara låta certifierade körbara filer användas i Win8 med och inga andra. Har för mig att det är aktiverat på Win8 i mobila enheter men inte stationära ,i alla fall inte än så länge. Om det är sant eller bara något nys jag hört vet jag inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är Win8 ens bra på en pekplatta.... tyckte först det var snyggt men nu ser det mest ut att vara designat i MSPaint

Medlem

Hoppas att W8 floppar stort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Jag använder också XP fortfarande. Men nästa gång det blir till att uppgradera burken så blir det 7. Jag brukar föredra att ligga ett OS efter. Det brukar innebära att det OS:et hunnit bli ordentligt stabilt medan det senaste fortfarande inte är helt genomarbetat ännu.

Medlem

Känns som att det kommer bli en "Vista" all over again...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Jag använder också XP fortfarande. Men nästa gång det blir till att uppgradera burken så blir det 7. Jag brukar föredra att ligga ett OS efter. Det brukar innebära att det OS:et hunnit bli ordentligt stabilt medan det senaste fortfarande inte är helt genomarbetat ännu.

Att använda XP idag är som att man skulle använt 3.1x när XP kom...

Inaktiv

Linux kommer bli Valves fall.

Medlem

De kommer aldrig att kunna återställa sitt varumärke. Det är som att försöka övertala folk att ebola-viruset är det nya hippa.

De borde strunta i konsumentmarknaden helt och istället rikta in sig på alla miljontals företag med 40-talister i ledningen som vägrar hålla på med annat än windowsdatorer och excel-ark.

Medlem

Jag förstår Gabe's frustration, både ur ett tekniskt och kommersiellt perspektiv. Men vad han måste förstå, precis som många andra överlevare i branschen, är att OPEX-kostnaderna är för stora för att driva mjukvaruplattformar på klientnivå till 100% lokalt.

Allt går åt webb-baserat klientbeteende. Spotify's nästa (stora) uppdatering kommer eliminera den lokala klienten fullständigt och förlita sig på att folk kommer köra allt via webbläsaren.

Att Valve har gjort mycket bra och gott för spelindustrin, inte minst för konsumenterna, är det ingen som bestrider. Men de, precis som Microsoft, har hamnat i kölvattnet ur ett nytänkande perspektiv. Deras STEAM-klient är tröttsamt långsam, kräver uppdateringar och omstart på veckobasis och är inte fullt ut stabil på alla operativsystem. Kanske ser gamle Gabe sitt eget kommande förfall reflekteras i Microsoft strategier och visioner?


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Han gnäller väl mest för att MS kommer att ha sin egna appstore o det sätter ju käppar i hjulet för Steam. Så det är ju synd om MS igen snor åt sig marknadsandelar genom att bygga in något i sitt OS, det är ju inte rättvist.

Sen är ju Metro sjukt jobbigt på allt annat än pekskärmar.

Tja, Microsoft liknar Apple mer och mer. Väldigt stängda system och inte mycket frihet. Sen att få slippa DirectX skulle vara ett stort plus i kanten.

Inaktiv

Om någon från Microsoft läser detta: Fokusera på det ni är bra på och sluta apa efter Apple.

Medlem

Windows ME, Windows Vista, och nu Windows 8... Tredje "fail:en" gillt eller?

Både XP och Windows 7 är ju minst 100 ggr bättre än dess föregångare (XP vs ME, och Windows 7 vs Vista dvs). Avvaktar tills Windows 9 släpps, eller om fler spel börjar stödja Linux. Enda anledningen ja hänger mig kvar i Windows, är för att dom flesta spel görs endast för Windows.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

När microsoft floppar så kommer Google göra sitt eget OS till datorer

"Vissa hävdar att Valve är såpass negativt inställda till Windows 8 eftersom det kommande operativsystemet inte är särskilt gynnsamt för deras Steam-tjänst." This, and only this.

Medlem

så alla kommer sluta köpa datorer med förinstallerat Windows. Tror jag inte.

Jag köpte Windows 7 ultimate för någon månad sen, kommer nog att köra på det tills inget annat stödjer det.


signatur
Medlem

Windows 8 kommer floppa, men Windows 9 kommer bli det bästa Windows någonsin.

Medlem

Linux, linux, linux. <3


signatur

Nämen!

Medlem

Ja alltså, låt oss ha en jäkla startmeny, som vi är vana vid sen 90-talet!

Medlem

Microsoft falla? Tillåt mig att skratta men detta företaget har gjort rekordkvartal på rekordkvartal. Jag kan hålla med om att Windows 8 inte verkar superlovande men att ett företag som Microsoft skulle falla när dom har alla tillverkare i ryggen för surfplattor och PCs, det är lite absurt. Många tror att Microsoft håller på att krackelera bara för att Apple har haft en otrolig tillväxt, men man ska komma ihåg att Apple är ett undantag med ett väldigt högt marknadsvärde, rent företagsmässigt är Microsoft fortfarande större än Apple.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Moxon:

Sitter fortfarande med XP. orka uppgradera något man inte ens använder.

Jag använder också XP fortfarande. Men nästa gång det blir till att uppgradera burken så blir det 7. Jag brukar föredra att ligga ett OS efter. Det brukar innebära att det OS:et hunnit bli ordentligt stabilt medan det senaste fortfarande inte är helt genomarbetat ännu.

Kände likadant, men..
Är det något MS har lyckats hyfsat med så är det W7..
Byt..

Do it...

Sen tror jag att han har rätt..
Han verkar ha bred kunskap om det mesta.. ^^

Medlem

Då jag aldrig använder Start-menyn i Windows 7 så är ju inte det något problem för mig i Windows 8. Och då man inte heller är tvungen att använda det så kallade "Metro-gränssnittet" så finns det ju inte mycket kvar att klaga på precis.

Men jag kommer nog ändå inte att byta till Windows 8 förrän jag skaffar en ny dator... men innan dess lär väl nästa Windows ha lanserats.

Skriv svar