Steam får nytt gränssnitt - anpassat för tv

Medlem

Jag tror att Steam kommer slå knockout på spelvärlden med sin nya satsning + att de som rykten påstår håller på att utveckla någon form av maskin anpassad för spel framför tv'n.
Sony och Mickrosoft må ha varit kungar på spel framför tv'n hittils men det kommer nog snart att ändras.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Trodde faktiskt jag gillade konsoler, pga kontrollerna. Sen jag skaffade en gamepad till PC:n har konsolen fått ännu mindre kärlek...

Det finns vissa spel jag älskar till konsolen dock som är exklusivt till den, men that's about it. Om jag ska spela något på en konsol så är det exklusivt till den. Annars, PC. Enbart PC.

(och helst inte någon vidrig port, men det tycks ju vara svårt att få sån lyx idag...)

Medlem

Har inte själv testat skillnaden bara spelat orginalet till Xboxen,, och då tänker jag på Gears Of War som jag formligen älskade, ungefär lika mycket som CS.
Men frågan är,, blev det bättre när det släpptes till PC?
Jag är bara nyfiken,, och vore kul med ett ärligt svar.
Hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Har inte själv testat skillnaden bara spelat orginalet till Xboxen,, och då tänker jag på Gears Of War som jag formligen älskade, ungefär lika mycket som CS.
Men frågan är,, blev det bättre när det släpptes till PC?
Jag är bara nyfiken,, och vore kul med ett ärligt svar.
Hälsningar Banditen

Gears Of War (1) gjorde väldigt bra till PC tom lite snyggare! och någon extra bana

Medlem

Min poäng är mest att det finns spel som är bra och som finns både till dator och konsol,, de behöver inte vara exklusiva.
Men visst dem är inte i majoritet, det håller jag med om.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Borde koppla min dator till TVn. Fast sitter i soffan som det ar redan sa vetifan om det gor mycket skillnad

Det här är väl jättebra. Mer valfrihet = guld. Vissa PC-spel gör sig bäst med mus + tgb (uppenbarligen) medan andra gör sig extremt bra med handkontroll. Somliga spel är exklusiva till PS3/360 medan somliga finns i en överlägsen version till PC. Då är det skönt att kunna spela dessa PC-spel med handkontroll i soffan, om man nu föredrar det, vilket jag ofta gör.

Inaktiv

Bra med valmöjlighet, men jag undrar alla ni som har 360kontrollen ansluten till PCn. Vilka spel föredrar ni att använda kontrollen till och vilka kör ni med mus och tangentbord?
FPS och RTS säger sig självt, men resten?

AssCreed tex, bättre eller sämre med handkontroll?

Medlem

Soo awesome.. Hade hoppat på det här direkt men då min TV i vardagsrummet är fullHD så kommer jag behöva Mycket vassare burk, min E8400 med 4gb ram + gtx460 håller inte måttet tror jag :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av PsyX:

Äntligen börjar de lite segare människor förstå att en PC kopplad till TVn i vardags rummet med en trådlös 360 game pad + trådlös tangent bord + mus är den ultimata gaming setup.

Jag spelar dock fortfarande FPS online vid bordet.... men annat är ju toppen att spela från soffan.

lol att människor fortfarande pallar med 360 / PS3 som sin huvud platform.

Denna uppdatering från steam är väldigt bra och kan bara bidra till PCns framtid.

Jag tycker snarare att ha en huvudplattform känns lite gammalt. Varför inte skaffa de plattformar som har de spel man vill spela. Varför missa en massa bra spel bara för att man är lojal till en plattform.
Jag spelar PC primärt men kan inte tänka mig att köra racing, sport etc. på en pc och Uncharted-serien är fantastisk. Det är även forza-serien. Utan att ha en ps3:a, en 360 och en PC så kan man ju inte uppleva alla.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Vad dom helst kunde göra är att låta oss installera spel på olika hårddiskar. En SSD är inte billig, och man vill liksom bara ha saker på den som behöver hastighet.

Då bör du prova SteamMover, ett enkelt program som kan flytta steam-spel mellan hårddiskar.
http://www.traynier.com/software/steammover

Men jag håller med dig om att man borde kunna välja var man vill installera spelen, men innan det införs så får man ta till andra lösningar

Medlem
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av Wintermist:

Vad dom helst kunde göra är att låta oss installera spel på olika hårddiskar. En SSD är inte billig, och man vill liksom bara ha saker på den som behöver hastighet.

Då bör du prova SteamMover, ett enkelt program som kan flytta steam-spel mellan hårddiskar.
http://www.traynier.com/software/steammover

Men jag håller med dig om att man borde kunna välja var man vill installera spelen, men innan det införs så får man ta till andra lösningar

annars funkar det att installera om steam på en annan hdd och flytta över spelen dit. så gjorde jag sist. går snabbt och funkar bra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Ztreek:

Dock är inte detta så jättekul för en svensk.. Du måste ju betala TV-licens för att innehava en TV :/ även om den inte är inkopplad till antenn.

Vet någon om denna lag håller på att ändras? det är ett jätteskämt att datorskärmar inte finns i större än 31,9 tum, köper du större än det måste du köpa en TV skärm och tvingas betala radio och tv avgift.

Eller gör som vi alla andra, skit i att betala den löjliga avgiften.
Kommer stasi och knackar på dörren, släpp inte in dem så har du inget att oroa dig över.

Det är ingen löjlig avgift ! Vissa borde växa upp och ta betal ansvar som vi andra. Fast gratis är väl gott din snåljåp.

Det är en löjlig avgift om du inte använder din TV som TV-mottagare utan som mediaskärm till film,musik,spel.

Det är som att du MÅSTE betala ett bredband för att du KAN använda din dator på internet. bara för att statens alla hemsidor ska gå runt, usch.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Ztreek:

Dock är inte detta så jättekul för en svensk.. Du måste ju betala TV-licens för att innehava en TV :/ även om den inte är inkopplad till antenn.

Vet någon om denna lag håller på att ändras? det är ett jätteskämt att datorskärmar inte finns i större än 31,9 tum, köper du större än det måste du köpa en TV skärm och tvingas betala radio och tv avgift.

Eller gör som vi alla andra, skit i att betala den löjliga avgiften.
Kommer stasi och knackar på dörren, släpp inte in dem så har du inget att oroa dig över.

Det är ingen löjlig avgift ! Vissa borde växa upp och ta betal ansvar som vi andra. Fast gratis är väl gott din snåljåp.

Det här börjar bli aningen off-topic, så jag ska försöka att hålla det kort.

Snål skulle jag inte säga att jag är, men det finns gränser för vad som är rimligt att kräva betalt för.
Skulle kanalerna innehålla enbart samhällsnyttig information samt vara helt politiskt neutrala, då skulle det vara värt att betala en rimlig summa för. Alla nöjesprogram och annat trams däremot skulle passa bättre i en valfri kanal för en slant extra.

Dock så tittar jag aldrig på TV, utan använder den uteslutande för spel och film, så att jag måste vara med och betala för det nuvarande spektaklet anser jag vara orimligt.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Gillar tangentbordet: http://www.youtube.com/watch?v=EFrL6-OhN94&feature=player_det...
Utan att ha testat det så känns det lättare än att floppa runt på ett QWERTY tangentbord på skärmen med kontrollern som på 360 och PS3.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

Äntligen börjar de lite segare människor förstå att en PC kopplad till TVn i vardags rummet med en trådlös 360 game pad + trådlös tangent bord + mus är den ultimata gaming setup.

Jag spelar dock fortfarande FPS online vid bordet.... men annat är ju toppen att spela från soffan.

lol att människor fortfarande pallar med 360 / PS3 som sin huvud platform.

Denna uppdatering från steam är väldigt bra och kan bara bidra till PCns framtid.

Jag håller med men jag kan inte med xbox-kontrollen. JAg gör precis samma sak men med en PS3-kontroll.

Inaktiv
Skrivet av Wintermist:

Vad dom helst kunde göra är att låta oss installera spel på olika hårddiskar. En SSD är inte billig, och man vill liksom bara ha saker på den som behöver hastighet.

Jag har helt enkelt instellerat steam-klienten på en annan disk. Det än ändå ingen mjukvara där snabb uppstart är viktigt.

Avstängd
Skrivet av Shadee:

Varför fixa något som inte är trasigt?

Varför kommentera när du inte har något vettigt att skriva?

Medlem
Skrivet av jiwn:
Skrivet av Shadee:

Varför fixa något som inte är trasigt?

Varför kommentera när du inte har något vettigt att skriva?

Men han har ju en poäng. Det finns ju inget fel på nuvarande klienten. Men det är bättre att fixa nytt innan det är för sent och det är trasigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av gnu:

dom får ta och uppfinna en kontroll för steam med bättre precision än en ps3/xbox kontroll

Din kommentar är inte det minsta rolig och de finns inget problem med PS3-kontrollens precision! Skärpning!!

Dubbelsvar:

De håller redan på att utveckla bättre kontroller. Bl.a. har det talats om ett sammarbete med Razer med överlägsen precision.

Men allt är relativt. Många spel idag behöver inte en bättre kontroll, eftersom de är designade för 360/PS3. Dock finns det en anledning till varför bra konsol-spelare har uppskattats till ungefär samma färdighetsnivå som mediokra PC-spelare. Man har inte samma snabbhet och precision. Använd Google om du inte tror på mig.

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Ztreek:

Dock är inte detta så jättekul för en svensk.. Du måste ju betala TV-licens för att innehava en TV :/ även om den inte är inkopplad till antenn.

Vet någon om denna lag håller på att ändras? det är ett jätteskämt att datorskärmar inte finns i större än 31,9 tum, köper du större än det måste du köpa en TV skärm och tvingas betala radio och tv avgift.

Eller gör som vi alla andra, skit i att betala den löjliga avgiften.
Kommer stasi och knackar på dörren, släpp inte in dem så har du inget att oroa dig över.

Det är ingen löjlig avgift ! Vissa borde växa upp och ta betal ansvar som vi andra. Fast gratis är väl gott din snåljåp.

Det här börjar bli aningen off-topic, så jag ska försöka att hålla det kort.

Snål skulle jag inte säga att jag är, men det finns gränser för vad som är rimligt att kräva betalt för.
Skulle kanalerna innehålla enbart samhällsnyttig information samt vara helt politiskt neutrala, då skulle det vara värt att betala en rimlig summa för. Alla nöjesprogram och annat trams däremot skulle passa bättre i en valfri kanal för en slant extra.

Dock så tittar jag aldrig på TV, utan använder den uteslutande för spel och film, så att jag måste vara med och betala för det nuvarande spektaklet anser jag vara orimligt.

Det handlar inte bara om din skärm. TV lic är så mycket mer radio prog mm . Men visst man kan ifråga sätta tvånget att betala. Så lägg avgiften på skattsedeln så är det löst.
Tittar inte själv så mycket men började med tv då mina barn kom till världen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Det handlar inte bara om din skärm. TV lic är så mycket mer radio prog mm . Men visst man kan ifråga sätta tvånget att betala. Så lägg avgiften på skattsedeln så är det löst.
Tittar inte själv så mycket men började med tv då mina barn kom till världen.

Leta på såntdär tack å länka. nyfiken.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:

Det handlar inte bara om din skärm. TV lic är så mycket mer radio prog mm . Men visst man kan ifråga sätta tvånget att betala. Så lägg avgiften på skattsedeln så är det löst.
Tittar inte själv så mycket men började med tv då mina barn kom till världen.

Leta på såntdär tack å länka. nyfiken.

Om du är nyfiken och inte vet vad som ingår i tv lic borde det ligga i egen intresse att söka information själv. Jag är inte här för att serva dig leta själv eftersom du inte förstår vad tv lic är och innehåller.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av jiwn:
Skrivet av Shadee:

Varför fixa något som inte är trasigt?

Varför kommentera när du inte har något vettigt att skriva?

Är väl snarare du som inte har något vettigt att skriva tycker jag det verkar som. Jag uttryckte väldigt kort min första tanke angående nyheten att Steam ska få ett nytt gränssnitt, vad tillförde du till den här tråden?

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:

Det handlar inte bara om din skärm. TV lic är så mycket mer radio prog mm . Men visst man kan ifråga sätta tvånget att betala. Så lägg avgiften på skattsedeln så är det löst.
Tittar inte själv så mycket men började med tv då mina barn kom till världen.

Leta på såntdär tack å länka. nyfiken.

Om du är nyfiken och inte vet vad som ingår i tv lic borde det ligga i egen intresse att söka information själv. Jag är inte här för att serva dig leta själv eftersom du inte förstår vad tv lic är och innehåller.

Blev felciterat skulle citera en annan

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Men allt är relativt. Många spel idag behöver inte en bättre kontroll, eftersom de är designade för 360/PS3. Dock finns det en anledning till varför bra konsol-spelare har uppskattats till ungefär samma färdighetsnivå som mediokra PC-spelare. Man har inte samma snabbhet och precision. Använd Google om du inte tror på mig.

^

Det var dig jag skulle citera från första början, giffa lite länkar om det där

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av chopper:

Det handlar inte bara om din skärm. TV lic är så mycket mer radio prog mm . Men visst man kan ifråga sätta tvånget att betala. Så lägg avgiften på skattsedeln så är det löst.
Tittar inte själv så mycket men började med tv då mina barn kom till världen.

Leta på såntdär tack å länka. nyfiken.

Om du är nyfiken och inte vet vad som ingår i tv lic borde det ligga i egen intresse att söka information själv. Jag är inte här för att serva dig leta själv eftersom du inte förstår vad tv lic är och innehåller.

Blev felciterat skulle citera en annan

OK man är ju bara människa..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar