Terraria kommer till Xbox & PS3

Robot
Terraria kommer till Xbox & PS3

Fjolårets indie-hit till pc får nytt liv via Xbox Live Arcade och Playstation Network.

#terraria


Medlem
Terraria kommer till Xbox & PS3

Hoppades på mera content till PC versionen, hade lätt kunnat ge en liten slant för ett DLC. Terraria till konsoll? zzz


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Hoppades också på mer content... tyckte tyvärr att det hela fick ett riktigt dåligt avslut från utvecklaren/na. De hade så mycket på planerat som skulle fört spelet framåt för att sedan helt plötsligt sluta tvärt utan förvarning.

Jag har dock inga planer på att skaffa deras uppkommande spel pga just osäkerheten runt dem. Vad säger att de inte "tröttnar" eller väljer att spendera tid med familjen igen efter att de fått in de snabba pengarna som de gjorde med Terraria.

Medlem

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Avstängd

Kul, men då hoppas jag att det släpps mer content samtidigt.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Det lär tyvärr inte hända. All support och expanderande av spelet slutade redan efter 7 månader, i princip samtidigt då de annonserade att de planerade att sälja spelet som retail i butik. Det var väldigt mycket blandade känslor från folk i deras forum post på terraria wikin

Medlem

Har de bara en smidig lösning på inventarie-pysslandet och placering av block vid byggande med en gamepad är det väl ett sjysst spel även till konsoller.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Det lär tyvärr inte hända. All support och expanderande av spelet slutade redan efter 7 månader, i princip samtidigt då de annonserade att de planerade att sälja spelet som retail i butik. Det var väldigt mycket blandade känslor från folk i deras forum post på terraria wikin

Ahh det var synd, kommer ihåg när jag kollade upp deras hemsida förrut och det verkade som dom höll på med mycket tillägg för spelet.

Medlem

Rekommenderas definitivt, sedan hur det ska gå till att spela med kontroll undrar jag allt bra mycket, då det är mycket muspekande hit och dit.

Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Dom må inte uppdatera Terraria mer som nämnts, men däremot så gör dom ett nytt liknande och vad som verkar långt bättre på alla sätt å vis.
http://playstarbound.com/

Ser personligen fram emot vad det kan komma att bli!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Rekommenderas definitivt, sedan hur det ska gå till att spela med kontroll undrar jag allt bra mycket, då det är mycket muspekande hit och dit.

Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Dom må inte uppdatera Terraria mer som nämnts, men däremot så gör dom ett nytt liknande och vad som verkar långt bättre på alla sätt å vis.
http://playstarbound.com/

Ser personligen fram emot vad det kan komma att bli!

Ahh, kommer ihåg att jag såg den där videon med vattnet. Trodde att det var från en annan utvecklare som ville göra något liknande men kul att höra att det är samma utvecklare och hoppas att dom lyckas skapa något som är minst lika roligt som Terraria igen.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Ahh, kommer ihåg att jag såg den där videon med vattnet. Trodde att det var från en annan utvecklare som ville göra något liknande men kul att höra att det är samma utvecklare och hoppas att dom lyckas skapa något som är minst lika roligt som Terraria igen.

Ärligt talat är jag inte 100% på att det är samma, har fått för mig det men det kan ju bara vara för att det är så likt. Oavsett så borde det likväll vara intressant!

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av burkmopp:

Rekommenderas definitivt, sedan hur det ska gå till att spela med kontroll undrar jag allt bra mycket, då det är mycket muspekande hit och dit.

Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Dom må inte uppdatera Terraria mer som nämnts, men däremot så gör dom ett nytt liknande och vad som verkar långt bättre på alla sätt å vis.
http://playstarbound.com/

Ser personligen fram emot vad det kan komma att bli!

Ahh, kommer ihåg att jag såg den där videon med vattnet. Trodde att det var från en annan utvecklare som ville göra något liknande men kul att höra att det är samma utvecklare och hoppas att dom lyckas skapa något som är minst lika roligt som Terraria igen.

Inte samma utvecklare?


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av burkmopp:

Rekommenderas definitivt, sedan hur det ska gå till att spela med kontroll undrar jag allt bra mycket, då det är mycket muspekande hit och dit.

Skrivet av korosuu:

Bra för dom, dom har gjort ett väldigt roligt spel och hoppas dom har bra ekonomisk framgång så dom kan expandera på spelet mer eller skapa något nytt men ändå liknande terraria en dag.

Dom må inte uppdatera Terraria mer som nämnts, men däremot så gör dom ett nytt liknande och vad som verkar långt bättre på alla sätt å vis.
http://playstarbound.com/

Ser personligen fram emot vad det kan komma att bli!

Ahh, kommer ihåg att jag såg den där videon med vattnet. Trodde att det var från en annan utvecklare som ville göra något liknande men kul att höra att det är samma utvecklare och hoppas att dom lyckas skapa något som är minst lika roligt som Terraria igen.

Inte samma utvecklare?

Verkar inte så förutom att deras grafiker var med och skapade den grafiska delen (vilket kan förklara att spelet inte så lite påminner om Terraria).

Inaktiv

Alltid lite skönt med PS3/360 exklusiva titlar!

Medlem

Kan absolut rekommendera det här spelet till de som inte kört det. Spelet kallas ofta för Metroidvania vilket det utan tvekan är. Roligast får man nog om man kör med andra men själv har jag lagt ner en hel del tid helt solo, väldigt vanebildande spel.

Jag tror att det som kommer vara avgörande för dess framgång är hur bra de överfört spelet till handkontroll.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Verkar inte så förutom att deras grafiker var med och skapade den grafiska delen (vilket kan förklara att spelet inte så lite påminner om Terraria).

Japp, verkar som Tiy som är big boss hos Starbound-teamet var ena halvan av Terraria-teamet.

Skrivet av RzrTrek:

Alltid lite skönt med PS3/360 exklusiva titlar!

Menar du extramaterialet ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Rent av ett fantastiskt, underbart spel.

Ett av mina absoluta favoritspel och då är jag inte mycket för plattformsspel.

1
Skriv svar