Europa-datum för Wii U officiellt

Robot
Europa-datum för Wii U officiellt

Det blir en glad jul för alla som väntar på Nintendos nästa konsol.

#new-super-mario-bros-u, #nintendoland, #mass-effect-3, #zombie-u


Medlem
Europa-datum för Wii U officiellt
Citat:

Ingen av paketet säljs med flera Wii U-pads, den särskilda kontrollen med rörelsekänslig skärm, utan vill du ha en extra blir det en ganska dyr historia. Den kommer att kosta cirka 1300 vid lanseringen

Fast det kvittar väl såvida du inte förstör den du får med? Dom pratade ju om att den bara kunde hantera en sån enhet åt gången, eller har det ändrats?

Medlem

Jahopp...
Jag kommer inte köpa det här. I alla fall inte i första taget. Verkar himla stönigt att använda...

Men så har jag inte haft någon Nintendo-konsol sedan 8 bitarstiden
Dator har alltid varit min grej

Sen är ju hårdvaran redan utdaterad och antik, vilket inte lockar alls! Väntar på nästa generation konsoller.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Steffe@Swec:
Citat:

Ingen av paketet säljs med flera Wii U-pads, den särskilda kontrollen med rörelsekänslig skärm, utan vill du ha en extra blir det en ganska dyr historia. Den kommer att kosta cirka 1300 vid lanseringen

Fast det kvittar väl såvida du inte förstör den du får med? Dom pratade ju om att den bara kunde hantera en sån enhet åt gången, eller har det ändrats?

Inga lanseringstitlar kommer att stödja fler Wii U-pads men konsolen har stöd för två tycken och framtida spel kommer att nyttja det.


signatur
Medlem

Vänta lite... kommer inte Nintendoland vara bundlat med maskinen?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inga lanseringstitlar kommer att stödja fler Wii U-pads men konsolen har stöd för två tycken och framtida spel kommer att nyttja det.

Ah, där ser man

Medlem

Kommer nog köpa premium, så har man nåt nytt att leka med tills ps4/xbox720 kommer...

Synd att PS Vita inte fick såna styrspakar också, styrspakarna är så värdelösa på vitan. Hade varit perfekt som WiiU kontrollen...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Vänta lite... kommer inte Nintendoland vara bundlat med maskinen?

Kan vara så att det är taget från den japanska lanseringsinformationen, första Wii lanserades inte med Wii Sports där t.ex.

Ser ju ut som att det är en bild på Nintendoland på Premiumkartongen iallafall, men det kan ju bara vara för den där tjänsten Nintendo Premium, vad nu det innebär

Medlem

ZombieI? Heter det inte ZombieU?

Medlem
Skrivet av Zaptagious:
Skrivet av BadMrBox:

Vänta lite... kommer inte Nintendoland vara bundlat med maskinen?

Kan vara så att det är taget från den japanska lanseringsinformationen, första Wii lanserades inte med Wii Sports där t.ex.

Ser ju ut som att det är en bild på Nintendoland på Premiumkartongen iallafall, men det kan ju bara vara för den där tjänsten Nintendo Premium, vad nu det innebär

Ah, där ser man.

Skägg.
10 Chambers

#Nintendoland följer med premium-modellen i EU.


signatur
Medlem

Bayonetta 2!!!

Carl.. är det First! man säger?

Skägg.
10 Chambers

Bayonetta 2, exklusivt. Där ser man.


signatur
Medlem

Den nya "pad:en" följer alltså INTE med, ens i bas-modellen? Så vilken kontroll är det man får med i bas-paketet?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Den nya "pad:en" följer alltså INTE med, ens i bas-modellen? Så vilken kontroll är det man får med i bas-paketet?

"Ingen av paketet säljs med flera Wii U-pads"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av darkthunder:

Den nya "pad:en" följer alltså INTE med, ens i bas-modellen? Så vilken kontroll är det man får med i bas-paketet?

Jodå, den ingår i båda. Ska du köpa en extra kostar det


signatur
Medlem

BAYONETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Synd att den inte uppskalar de gamla Wii titlarna till åtminstonde 720p. Sen är det väl lite märkligt att dom tog bort bakåtkompatibilitet för Gamecube titlarna i Wii U :s


signatur

Nämen!

Medlem

Wiiiiiiiiiiiii! Som en Phoenix för mitt konsollspelande!

Dock fick jag förbannat inte dela denna fantastiska nyhet (Chrome) - visas bara en felsida.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Ichabod:

ZombieI? Heter det inte ZombieU?

Jo, ZombieI eller "Izombie" låter mer som det vore till Apple


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Tog en screenie på listan med spel, om någon är intresserad.

http://i.imgur.com/5UQ9c.png

Lär dyka upp på deras hemsida snart också, men för tillfället är den galet seg att ladda, så jag kan inte se något där.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Ichabod:

ZombieI? Heter det inte ZombieU?

Jo, ZombieI eller "Izombie" låter mer som det vore till Apple

Nej, ni har fel allihop. Zombiu heter det.

Medlem

Hörde att priserna blir 300 respektive 350 euro, borde bli mellan 3000-3500 kr alltså?

Medlem

sjutton, jag gissade fel på 1 dag vid er tidigare nyhet om släpp av släppdatum

Inte helt oväntat att dom vill ha ut alla maskiner för dom lär säkert sälja som smör i julhandeln. Tror jag ändå avvaktar o ser vad sony har för nex-gen innan de blir nån ny tvspelmaskin för min del.


signatur
Medlem

Ser fram emot WiiU, tycker det är kul att nintendo försöker göra något annourlunda

Medlem

Inget pris? I vilket fall så blir det premium


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Inget pris? I vilket fall så blir det premium

Kommer också att finnas en premium pack bundlad med ZombiU, om det är intressant

Edit*
Eller ett alternativ med ZombiU bundlad med premium pack, kanske det blir


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Blir så trött på hur saker skrivs... på aftonbladet stod det.. Den uppmärksammade Ipad liknade kontrollern... och här står det Tydligt Xboxinspirerade handkontrollen av den andra paddan... HUR många sätt kan man göra en typ av skärm kontroll eller vanlig handkontroll!?!?!??!?!

Jädra Apple fasoner och är skärm kontrollen likt nått så är det väl en Vit PS VITA i så fall!?

Skriv om maskinen istället för dessa töntiga jämnförelser!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Inget pris? I vilket fall så blir det premium

$300-$350 är det sagt, så räkna med 3000-3500:-

Lite kul att vissa tidigare idag trodde den skulle kosta runt 2200:-

Medlem

Trevligt. Blir lätt en premium även om jag inte gillade Wii så mycket.
Lira lite Mario funkar alltid

12
Skriv svar