Baynonetta 2 exklusivt för Wii U

Robot
Baynonetta 2 exklusivt för Wii U

Den största överraskningen på eftermiddagens konferens blev den långhåriga häxans comeback.

#platinumgames, #bayonetta-2


Medlem
Baynonetta 2 exklusivt för Wii U

Jaha. Det suger ju.

Medlem

Va i helv.....

Nu blev jag faktiskt lite purken.

Bayonetta var ett underbart och ösigt lir, och att göra det exklusivt till Nintendo lär reta upp en hel del skulle jag gissa på, mig inkluderad.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jahopp, blir direkt köp då det kommer. Jag kommer ju till 99% köpa WiiU på releasen. Inte helt fyskam.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Bayonetta var ett underbart och ösigt lir, och att göra det exklusivt till Nintendo lär reta upp en hel del skulle jag gissa på, mig inkluderad.

Det ryktades väl att Sega lade ned utvecklingen av detta spel?

Nintendo lär väl ha klivit in och betalat för att färdigställa det mot att de får exklusivitet.

Medlem

Kul för Nintendo.

Medlem
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Så du tror inte att jag unnar Nintendo lycka bara för att jag reagerar över att det blir exklusivt? Jag tycker all form av exklusivitet är tokdrygt.

Alltså, enligt ditt resonemang så är det helt ok att flera som ser fram emot Bayonetta 2 måste punga ut för en konsol de annars inte vill ha, bara för att MS och Sony gör så? Jag ber dig att tänka om där lite.

Exklusivitet på detta viset gör mig knappast mer sugen att köpa en konsol, det gör mig bara irriterad och tror att jag långt ifrån är ensam om det.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Det sög ju, tror inte jag kommer ha råd med en wiiu på länge men bayonetta 2 skulle jag väldigt gärna vilja ha, väldigt gärna!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Medlem

Jag. Är. Så. Lycklig...


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

synd :/
har själv aldrig lirat Bayonetta, men 2an förtjänar en konsol (eller PC) med mer updaterade grafik komponenter.

Medlem

Jaha...
Synd att det blev så här.

Men jag har hört att 2:an hade inte annars blivit gjord.

Medlem

Får hoppas det blir en besvikelse, men bara för det blir det förmodligen det bästa spelet någonsin

Inaktiv
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Nej, de är inte mer exklusiva på ps3 än xbox, det du menar är nog fler ><. Och nej, Xbox har fler exklusiva titlar är PS3.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_exclusives_(...

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Utomstående utvecklare sade han. De flesta spelutvecklare som skapar exklusiva titlar till ps3 ägs av Sony.

Microsoft brukar istället lägga energin på att köpa exklusivitet (ibland tidsbegränsad sådan) av utomstående företag så som Bethesda.

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Folk ragear inte på xb360 och PS3 eftersom de inte har så många exklusiva titlar utan delar de flesta titlarna med alla. Nintendo har varit drygast den här generationen med exklusiviteter och kommer fortsätta vara det i nästa. Nej, det är ingen rolig nyhet att Bayonetta 2 släpps på WiiU, jag har hoppats på att slippa köpa mer plast från Nintendo, speciellt nu när jag är tvungen att köpa en 3DS också bara för Castlevania: Mirror of Fate.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Folk ragear inte på xb360 och PS3 eftersom de inte har så många exklusiva titlar utan delar de flesta titlarna med alla. Nintendo har varit drygast den här generationen med exklusiviteter och kommer fortsätta vara det i nästa. Nej, det är ingen rolig nyhet att Bayonetta 2 släpps på WiiU, jag har hoppats på att slippa köpa mer plast från Nintendo, speciellt nu när jag är tvungen att köpa en 3DS också bara för Castlevania: Mirror of Fate.

Kan ju inte riktigt hålla med dig då de flesta utomstående spelen har kommit till PS3 och XB360 medans nintendo till största del bestått av nintendos egna spel. Kan tänka mig vissa rpgs som varit exklusiva (Last Story & xenoblade chronicles samt MH som varit just exklusiva från utomstående utvecklare). Det har ju sony och ms en hel drös av spel som endast kommer till deras konsoller också + en hel drös andra spel. Och främst XB som någon tidigare sa som köper till sig tidsexklusivitet eller helexklusivitet. Dock sitter de flesta på en XB eller PS3 här på fz medans det (skulle jag gissa på) är färre som har Wii. Själv lider jag inte av det problemet då jag köper alla konsollerna och spelen jag vill ha, kvittar ifall det endast är ett spel som släpps till den sagda konsollen.

Edit: Märkte dessutom att nintendo ägde monolith studios som gjort xenoblade så inte ens det räknas. Kolla listan så ser ni att exklusiviteten från utvecklare är betydligt högre hos XB360 och PS3. För övrigt är det exklusivitet konsollerna vinner på, det hade inte funkat med en marknad där alla konsollerna släppte samma spel som ni borde förstå.

"Baynonetta 2 exklusivt för Wii U"
Baynonetta 2 ... really?

Medlem

Visst för exklusivitet, men att göra en uppföljare exklusivt är bara idiotiskt.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Utomstående utvecklare sade han. De flesta spelutvecklare som skapar exklusiva titlar till ps3 ägs av Sony.

Microsoft brukar istället lägga energin på att köpa exklusivitet (ibland tidsbegränsad sådan) av utomstående företag så som Bethesda.

Så det är bättre att köpa upp företag och permanent låsa dem till sina konsoler än att temporärt "anställa" utomstående för enstaka titlar?

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Nej, de är inte mer exklusiva på ps3 än xbox, det du menar är nog fler &gt;&lt;. Och nej, Xbox har fler exklusiva titlar är PS3.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_exclusives_(...

Tänkte ju mer på spel som folk faktiskt känner till och köper nu och inte en drös skräpiga XBL-spel.

Medlem

Det är en sak att göra ett spel exklusivt för en konsol. Men gör det fan inte med en uppföljare vars föregångare finns till flera konsoller.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Utomstående utvecklare sade han. De flesta spelutvecklare som skapar exklusiva titlar till ps3 ägs av Sony.

Microsoft brukar istället lägga energin på att köpa exklusivitet (ibland tidsbegränsad sådan) av utomstående företag så som Bethesda.

Så det är bättre att köpa upp företag och permanent låsa dem till sina konsoler än att temporärt "anställa" utomstående för enstaka titlar?

Jag har inte påstått att det ena är bättre än det andra. Jag påpekade enbart att du verkade ha missuppfattat inlägget eller har en bristfällig inblick i vilken konsol som har flest exklusiva titlar. Sony har så vitt jag vet fler egenproducerade titlar men ligger fortfarande efter, sedan kan man självklart ha olika uppfattningar om vilken konsol som har flest kvalitativa sådana.

Ärligt talat förstår jag inte varför du skulle ställa mig en sådan fråga grundat på vad jag skrev. Mitt svar blir att i mina ögon har det absolut ingen betydelse på vilket sätt man tillförskansar sig exklusiva titlar. I grund och botten är det bara pengar och varor som byter ägare, det är upp till företagen själva att lista ut vilken modell som fungerar bäst.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Adex:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Adex:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Matsodon:

Kul för Nintendo.

Tycket det också. Tycker det är tråkigt när folk blir arga när nintendo för en gångs skull får ett exklusivt spel av en utomstående utvecklare. Sony och xbox gör ju likadant mot varandra hela tiden (särskilt xbox).
Det är sånt här som behövs för att locka en ny marknad av spelare till WiiU som det faktist ser ut som att nintendo försöker göra. Trevligt!

Särskilt xbox? Har inte PS3 mycket mer exklusiva spel än 360?

Utomstående utvecklare sade han. De flesta spelutvecklare som skapar exklusiva titlar till ps3 ägs av Sony.

Microsoft brukar istället lägga energin på att köpa exklusivitet (ibland tidsbegränsad sådan) av utomstående företag så som Bethesda.

Så det är bättre att köpa upp företag och permanent låsa dem till sina konsoler än att temporärt "anställa" utomstående för enstaka titlar?

Jag har inte påstått att det ena är bättre än det andra. Jag påpekade enbart att du verkade ha missuppfattat inlägget eller har en bristfällig inblick i vilken konsol som har flest exklusiva titlar. Sony har så vitt jag vet fler egenproducerade titlar men ligger fortfarande efter, sedan kan man självklart ha olika uppfattningar om vilken konsol som har flest kvalitativa sådana.

Ärligt talat förstår jag inte varför du skulle ställa mig en sådan fråga grundat på vad jag skrev. Mitt svar blir att i mina ögon har det absolut ingen betydelse på vilket sätt man tillförskansar sig exklusiva titlar. I grund och botten är det bara pengar och varor som byter ägare, det är upp till företagen själva att lista ut vilken modell som fungerar bäst.

Mjo, men han fick det att låta som om Microsoft är the bad guy som får utomstående att göra exklusiva spel, men jag ser inte på vilket sätt det är "hederligare" att köpa upp tidigare utomstående spelföretag och få exklusiva titlar på det viset i stället. Säger inte jag heller att det ena är mer "rätt" än det andra, förstår ju givetvis varför exklusiva titlar finns.

Att det finns mycket exklusiva titlar till XBL tror jag till största del handlar om enkelheten i att gå från Windows-programmering till Xbox-programmering, vilket jag själv har gjort. Kan tänka mig att många andra upplevt samma sak då skillnaden i stort sett är noll. Har absolut inget emot Playstation, men har ingen aning om var jag ens skulle börja.

1
Skriv svar