Mario återvänder till dinosaurielandet

Robot
Mario återvänder till dinosaurielandet

Minns du Dinosaur Land från Super NES-klassikern Super Mario World? Well, då kan dagens New Super Mario Bros. U-trailer bjuda på ett och annat nostalgiskt minne!

#new-super-mario-bros-u, #super-mario-world


Medlem
Mario återvänder till dinosaurielandet

Det kom som en överraskning!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ser faktiskt riktigt mysigt ut! Fick lite *saknar Mario* känsla där.

Medlem

Ser trevligt ut

Moderator | Testpilot

YOSHIIIIII!

Gillar dock inte hur pennan används. Man måste ju vara två för att få det där att flyta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ett kollektivt och stort YES!!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ser riktigt kul ut, hade jag planerat att skaffa konsolen så hade detta varit spikat.

Medlem

Vill ha typ alla releasetitlar till Wii U - DET tycker jag bådar gott för plattformen!


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Mjölk mjölk mjölk. Kan inte Nintendo göra något nytt med Mario? Ser ut som samma jävla spel som kom ut 2006.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skrivet av MacNille:

Mjölk mjölk mjölk. Kan inte Nintendo göra något nytt med Mario? Ser ut som samma jävla spel som kom ut 2006.

Bland nyheteterna märks flygande ekorrdräkten, Mii-stöd, co-op multiplayer, Baby Yoshi's återvänder med olika powerups beroende på färg (första gången sedan Super Mario World de är med), nya Boost Mode låter en spelare hjälpa upp till 4 andra spelare genom att lägga till block mm, Boost Rush-läget omvandlar alla banor till autoscrollande sådana i en form av omarbetat time trial-läge, spelvärlden har för första gången en "riktig" övervärldskarta sedan Super Mario World, helt nya världar som dessert-världen Layer Cake Desert och den mystiska tornadovärlden...

Japp, same shit as always... Måste Nintendo göra nästa Mario-titel som ett FPS för att det inte ska anklagas för att bara vara samma sak igen?

Medlem

Gillar den lite mer tecknade grafik stilen starkt, ser mycket trevligare ut än Wii versionen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillar dock inte hur pennan används. Man måste ju vara två för att få det där att flyta.

Vet inte om du kollade på konferensen, men det sades tydligt att det momentet var avsett för flera spelare.

Medlem

Alltså, när jag ser bakgrunderna på utomhusbanorna... Får ett sånt jäkla sug att bara springa dit och utforska! Ge mig en riktig uppföljare på Super Mario 64 med STORA banor man verkligen får springa runt och leka!

Medlem

Är det bara jag som starkt ogillar designen på Mario-spelen nuförtiden?

Spel som SMB3, Super Mario World, Super Mario Land 2 och Yoshi's Island hade klockren design och utmärkta animationer.

Men sen kom Mario 64, och numera skall tydligen även Mariospel med 2D-gameplay vara tvungna att ha en plastglänsande liten 3D-Mario som sprattlar omkring som en downis på hal is och dessutom ylar konstant när han hoppar likt i Mario 64. Säger inte att man måste gå tillbaka till 1990, men att mjölka 1996 års N64-Mario känns lika unket det, om inte värre.

Det är tur att spelen har en någorlunda kvalitet i ren gameplay, för presentationen i sig är verkligen en besvikelse.

Medlem

Alla kan väl hålla med om att Mario inte är vad det en gång var.

1
Skriv svar