Starcraft II: Heart of the Swarm
När vi provade alfaversionen förra månaden önskade vi en lång rad förändringar. Nu är betan här och vi har blivit bönhörda.
#starcraft-ii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #blizzard
Trevlig förhandstitt! Själv får jag dock nästintill hjärtattack om jag försöker mig på rankade multiplayermatcher. På tok för stressigt, och tror inte att stödfunktionerna kommer att motverka det alltför mycket. Kampanjen i SC2 var dock bra, så ser fram emot att lira igenom denna kampanj och plocka alla extra-objectives på svåraste svårighetsgraden.
Jag är helt övertygad om att en månad till av testning kommer undanröja de flesta obalanserna. Det är riktigt bra att proffsen får provspela det extra länge, då spelare alltid hittar saker som en utvecklare missat.
Terrans deathball är nog det störta problemet, men det handlar lika mycket om att hitta på nya strategier som det handlar om balans.
Har tipsat FZ om nyheten nedan.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498
Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.
Kanske ni kan ändra om i artikeln!
Har tipsat FZ om nyheten nedan.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498
Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.
Kanske ni kan ändra om i artikeln!
Wat? O_O Najs med Carriern, men jag gillade warhounden. Det var lite surt.
Videomupp
"Warhound has been removed from the game
We received a lot of feedback from both the general community along with many pro gamers that this unit was not working in its current state. We definitely agree. The current plan is to remove it from the beta so that we can focus testing other units.
If we locate a better design for the warhound, it will return to the beta; until then, please play the game and give your feedback without the warhound in mind."
Varför warhounden togs bort
Bra att den togs bort. Den var så otroligt värdelöst designad. Den var inte mech någonstans, den var bara en starkare marauder. En A-move unit som var extremt tråkig helt enkelt. Fattas bara att Blizzard fixar widow mine också, eller ska terran också ha banelings? Tillbaka med timern igen. Sen har ju David Kim sagt att saker som auto rally i början och harvesterräknaren på baserna antagligen kommer tas bort så det är ju också bra.
Har tipsat FZ om nyheten nedan.
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498
Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.
Kanske ni kan ändra om i artikeln!
Vilken tajming på min artikel då! Till mitt försvar kan jag säga att den skrevs innan denna patchuppdatering blev aktuell för betan. Å andra sidan är den ju inte definitiv heller - vi får se vad som händer framöver.
Frågan är ju nu om Terran får någon ersättare, eller om de helt enkelt bara blivit av med en enhet i arsenalen. Vore på ett sätt lite tråkigt, även om jag har full förståelse för varför man tar bort just Warhound i sin nuvarande form.
Carrier är mycket riktigt tillbaka! https://twitter.com/Vicachu/status/247317175055040513/photo/1...
Carrier är mycket riktigt tillbaka! https://twitter.com/Vicachu/status/247317175055040513/photo/1...
Yes!
Bra att den togs bort. Den var så otroligt värdelöst designad. Den var inte mech någonstans, den var bara en starkare marauder. En A-move unit som var extremt tråkig helt enkelt. Fattas bara att Blizzard fixar widow mine också, eller ska terran också ha banelings? Tillbaka med timern igen. Sen har ju David Kim sagt att saker som auto rally i början och harvesterräknaren på baserna antagligen kommer tas bort så det är ju också bra.
Jag tycker att dessa funktioner ska finnas kvar på allt annat än Ladder-spel. Sen kan skaparen av en custom välja om det ska fungera eller inte med Auto-rally och harvesterräknaren. Då kan nybörjare träna på annat än just räkna arbetare och sätta dem i arbete och splitta dem det första de gör.