Starcraft II: Heart of the Swarm

Robot
Starcraft II: Heart of the Swarm

När vi provade alfaversionen förra månaden önskade vi en lång rad förändringar. Nu är betan här och vi har blivit bönhörda.

#starcraft-ii, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #blizzard


Medlem
Starcraft II: Heart of the Swarm

Trevlig förhandstitt! Själv får jag dock nästintill hjärtattack om jag försöker mig på rankade multiplayermatcher. På tok för stressigt, och tror inte att stödfunktionerna kommer att motverka det alltför mycket. Kampanjen i SC2 var dock bra, så ser fram emot att lira igenom denna kampanj och plocka alla extra-objectives på svåraste svårighetsgraden.

Medlem
Citat:

Victor Leijonhufvud

Vad gör han på FZ?

Medlem

Jag är helt övertygad om att en månad till av testning kommer undanröja de flesta obalanserna. Det är riktigt bra att proffsen får provspela det extra länge, då spelare alltid hittar saker som en utvecklare missat.
Terrans deathball är nog det störta problemet, men det handlar lika mycket om att hitta på nya strategier som det handlar om balans.

Medlem

själv tror jag att dom kommer behöva patcha sjukt mycket i början när riktiga tävlingar kommer och alla försöker hitta dom mest obalancerade taktikerna dom kan hitta ^^

Medlem

WTF?? Arbetare åker automatiskt till mineralerna direkt i början nu?

Happ. Jag vet inte. Det känns ju lamt. Då lär man väl köra med det på då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ser fint ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Första gången jag sett någon varit så positiv över alla förändringar. Hoppas det verkligen är så kul. För det enda man ser på alla streams är warhoundrushar som ingen någonsin lyckas stoppa.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Citat:

Victor Leijonhufvud

Vad gör han på FZ?

Är det Margareta leijonhufvuds ättling ? En kunglighet?


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Det är jag som är kung över FZ..!

Nej för tusan, era busar. Det är ju bara jag! @Vicachu!

Medlem

Ser bra ut Grymt sugen att börja köra, ingen som har en beta-nyckel över?

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Det är jag som är kung över FZ..!

Nej för tusan, era busar. Det är ju bara jag! @Vicachu!

Har du slutat på Press2Play eller moonlightar du bara här?

Inaktiv

Har tipsat FZ om nyheten nedan.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498

Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.

Kanske ni kan ändra om i artikeln!

Medlem

Leijonhufvud? Tror jag känner igen namn och ansikte från gamla Aftonbladet tv7 och något sorts spelprogram där! Rätt trevligt program om jag minns rätt, trots Aftonbladets annars minst sagt tvivelaktiga journalism. Alltid kul när gaming får lite plats i tv-rutan.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Carriern är tillbaka ...

Vilket är den bästa nyheten på länge, imho


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Lite synd kampanjen blir föresenad pga denna MP balanseringen som tar sådan tid. Men det är ju en stor del av spelet så.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har tipsat FZ om nyheten nedan.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498

Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.

Kanske ni kan ändra om i artikeln!

Wat? O_O Najs med Carriern, men jag gillade warhounden. Det var lite surt.


signatur

Videomupp

Medlem

"Warhound has been removed from the game

We received a lot of feedback from both the general community along with many pro gamers that this unit was not working in its current state. We definitely agree. The current plan is to remove it from the beta so that we can focus testing other units.

If we locate a better design for the warhound, it will return to the beta; until then, please play the game and give your feedback without the warhound in mind."

Varför warhounden togs bort

Medlem

Bra att den togs bort. Den var så otroligt värdelöst designad. Den var inte mech någonstans, den var bara en starkare marauder. En A-move unit som var extremt tråkig helt enkelt. Fattas bara att Blizzard fixar widow mine också, eller ska terran också ha banelings? Tillbaka med timern igen. Sen har ju David Kim sagt att saker som auto rally i början och harvesterräknaren på baserna antagligen kommer tas bort så det är ju också bra.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har tipsat FZ om nyheten nedan.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/6571787498

Carriern är tillbaka och Warhound försvinner i nästa beta patch.

Kanske ni kan ändra om i artikeln!

Vilken tajming på min artikel då! Till mitt försvar kan jag säga att den skrevs innan denna patchuppdatering blev aktuell för betan. Å andra sidan är den ju inte definitiv heller - vi får se vad som händer framöver.

Frågan är ju nu om Terran får någon ersättare, eller om de helt enkelt bara blivit av med en enhet i arsenalen. Vore på ett sätt lite tråkigt, även om jag har full förståelse för varför man tar bort just Warhound i sin nuvarande form.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Vicachu:

Yes!

Medlem
Skrivet av zoid:

Bra att den togs bort. Den var så otroligt värdelöst designad. Den var inte mech någonstans, den var bara en starkare marauder. En A-move unit som var extremt tråkig helt enkelt. Fattas bara att Blizzard fixar widow mine också, eller ska terran också ha banelings? Tillbaka med timern igen. Sen har ju David Kim sagt att saker som auto rally i början och harvesterräknaren på baserna antagligen kommer tas bort så det är ju också bra.

Jag tycker att dessa funktioner ska finnas kvar på allt annat än Ladder-spel. Sen kan skaparen av en custom välja om det ska fungera eller inte med Auto-rally och harvesterräknaren. Då kan nybörjare träna på annat än just räkna arbetare och sätta dem i arbete och splitta dem det första de gör.

Medlem

Ser onekligen flott ut, själv sitter jag med Dune 2000 i Hamachi med en polare.
Grafiken är såklart inte allt, ibland räcker det med de gamla klassikerna i RTS
Blir kanske till att damma av SC2an igen nu då

1
Skriv svar