Wii U förbokas av många – analytiker tror på succé

Medlem
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Man får väl räkna kallt med att både krysslådan och ps3 kommer ut annoneras och börja hypas minst ett år i förväg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Fast jag tror han får lite rätt ändå, denna konsol tilltalar t.o.m mig som är inbiten PC/Amiga-nerd

Medlem

Att Microsoft och Sony har stor respekt för Nintendo numera märktes tydligt på årets E3 då de båda företagen visade upp hur man kunde få sin PS3 eller Xbox 360 att funka på ett sätt som inte så lite påminner om det Nintendo visade förra året.

Man räknade ut Nintendo när de släppte Wii och många trodde att den skulle floppa eftersom den ju inte kunde tävla mot de andra konsolerna. Kolla på NEO-GEO som utklassade allt som fanns på marknaden, den sålde oerhört dåligt och så har det fortsatt. Den konsol som säljer bäst är inte den som har starkast hårdvara, den konsol som säljer bäst är den konsol som har spel som riktar sig till en stor målgrupp. Som en core/hardcore gamer är jag splittrad över hur bra dessa casual spel säljer eftersom det utan tvekan påverkar mig i allra högsta grad tack vare att jag inte själv kan få en utvecklare att fortsätta göra de spel jag gillar.

När det gäller Nintendo däremot så verkar de förstått att man behöver en bra balans mellan casual och core titlar för de som kommer köpa ens hårdvara dag ett är knappast de som spelar då och då, de som köper den är de som tidigare köpt deras konsoler. Jag kan nog mer se mig köpa en Wii U dag ett än att jag skulle köpa en ny konsol från Microsoft eftersom jag helt har tappat förtroendet för Microsoft då de den senaste tiden koncentrerat sig på Kinect spel som jag inte tilltalas av för fem öre. Verkar som att Microsoft även tänker fortsätta med detta med nästa generation och visst kan jag förstå varför men samtidigt tror jag de gravt underskattar deras core bas och om de inte säljer den för ett kraftigt nedsatt pris tror jag de kommer sälja sämre än 360 när den lanserades. För samma sak gäller även här som i Nintendos fall, de som köper den dag ett är inte de som spelar spel då och då och att då redan från start sänt en stark signal att "ni är inte våra egentliga kunder" till deras core spelare är inte det smartaste man som företag kan göra.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tummen:
Skrivet av Preed:

Tror det hjälper att folk är sugen på en ny konsollgeneration. Men tror dom kommer känna sig lite besvikna om dom väntar sig det av Wii U. Tror jag väntar tills nästa ps3/xbox, eller iallafall tills prissänkning.

Det blir nog ingen långvarig glädje för Nintendo, för vad man läst så kommer Xbox 720 september 2013, och ps4 lär väl komma 2013 också, har inte hört nåt datum om den än.

Man får väl räkna kallt med att både krysslådan och ps3 kommer ut annoneras och börja hypas minst ett år i förväg.

Jo, speciellt om de vill hindra folk att köpa saker som redan finns (Wii U) så brukar de vara bra på att hypa saker som kommer i framtiden.

Medlem

Är lite sugen på Wii U, kan vara skönt med en konsoll för lite casualspelande i sängen. Annars räcker ju datorn fint, menar jag.

Medlem

Det enda som får mig att bli lite sugen på Wii U Just nU är ZombiU.

Men jag avvaktar nog, har nog med spel och konsoler som jag knappt hinner spela för att motivera ett köp.

Medlem

Tror att det finns ett stort sug efter "något nytt". Det finns helt enkelt en stor längtan efter ny konsolhårdvara bland många som haft X-Box 360 och PS3 i flera år.

Jag spår 6 bra månader för Wii U, därefter beror mycket på spelutbudet.

Medlem

Verka ju gå bra I Usa i alla fall

GameStop has, nationwide, sold out its preorder stock of deluxe Wii U models, says Fahey. Basic bundles are dwindling.

http://kotaku.com/5943490/


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag köper inte grisen i säcken!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem
Skrivet av obitwice:

Jag köper inte grisen i säcken!

Jag har gjort det många gånger och jävlar vilka monster jag fått!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Den är ju inte färgglad? Vem ska då köpa?

Eller har de tänkt att målgruppen ska plocka fram sina kritor?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Bokade premium+3spel idag, önskar jag hade råd med fler spel men men :/

Medlem

Tror inte jag blivit så besviken på en konsoll som med Wii. Efter den kommer Nintendo behöva göra något alldeles extra med Wii U för att jag ska vara intresserad överhuvudtaget. Det lilla jag har sett från U har inte heller fått mig mer positivt inställd, snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Måste vara tråkigt att va låst till en plattform pga av ideal?

Om ett spel är bra till tex xbox men man vägrar spela det för att det inte kommer till pc?

jaja man får väl göra som man vill

Jo fast det beror ju på hur man ser det. Jag TYCKER faktiskt inte att spel som är exklusiva till t.ex xbox är vidare bra. Mitt exempel på det är Halo, som senare släpptes till PC. Men som vart lika mycket skit där. Hade man däremot gjort det till PC som första eller "standard" plattform som det var meningen från början så tror jag att det hade kunnat bli "bra". Jag vet att där finns många Halo fanboys därute som eventuellt inte har någon aning om detta men jag är inte ute efter att provocera någon. Detta är helt enkelt mitt tycke och mina tankar. Jag är inte vidare fäst i Resistance "PS3 exklusivt" heller. Oftast är det FPS som inte faller mig i smaken när det kommer till konsol. Tacka vet jag när man var liten och spelade klassiska konsol exklusiva spel så som final fantasy (RPG) Sonic the hedgehog (Plattform), de vart tider det men Sega megadrives tid är tyvärr förbi. R.I.P.

Ideal haz got nothingz to do with it mon, is simply a matter of what works on a console for ME.

Edit: hade nog kunnat formulera mig bättre på mitt förra inlägg. Givetvis köper jag spel till konsoler också men om där släpps en pc version av samma spel så är det den jag köper. Men jag ligger säkert efter många folk vad gäller konsolspels- samlingar.

Inaktiv

Man har mest sett bilder och videos på den spejsade handkontrollen, medans själva Wii U ligger som en liten klump i bakgrunden,
har nån sett vilka anslutningningar Wii u har ?
Usb uttag, hdmi medmera.
Jag vet ingenting om själva konsollen när det gäller sånt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

2012 är ett speciellt år. Microsoft och Nintendo kommer falla!

Sony kommer nog falla först.

Medlem

Nja, kommer nog inte förhandsboka den. Det är väl ingen större mening med att göra det.

Men ett garanterat köp lär det bli framöver. MÅSTE ju ha de nya Mario-spelen. ^^

Medlem

WII U is for babies.

Den kan inte ens spela vanliga DVDfilmer.

Kontrollern ett skämt.
Grafiken knappast värt 4000 för en enhet med samma gfx som 360.

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Mitt exempel på det är Halo, som senare släpptes till PC. Men som vart lika mycket skit där. Hade man däremot gjort det till PC som första eller "standard" plattform som det var meningen från början så tror jag att det hade kunnat bli "bra".

Bungie startade som ett spelföretag för Macintosh (Se Marathon-serien!) Tidiga versioner av Halo visades på en Power Macintosh G3. Men det var ett helt annat spel än det som sedan kom till X-Box.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Man har mest sett bilder och videos på den spejsade handkontrollen, medans själva Wii U ligger som en liten klump i bakgrunden,
har nån sett vilka anslutningningar Wii u har ?
Usb uttag, hdmi medmera.
Jag vet ingenting om själva konsollen när det gäller sånt.

Du har inte funderat på att besöka Nintendo.se och läsa all fakta där?
Bara lilla tipset.

12
Skriv svar