Ta bort "icke-program" från datorn?

Medlem
Ta bort "icke-program" från datorn?

Hej.

Som rubriken antyder så undrar jag man kan ta bort "icke-program" från datorn. Med "icke-program" menar jag filer,mappar, saker som "finns" i filhämtaren i firefox bla.

Varför jag vill göra detta är för jag i och med köpet av en kraftfullare dator tänkte starta en server ( minecraft/ tekkit )för mig och kompisarna. Efter många om och men så fick jag servern att funka, var småstolt ända tills jag det slutade funka utan anledning och jag gav upp alltihop.

Nu till det viktiga i historien. Nu vill jag ha bort alla mappar,filer osv men jag är osäker om att slänga dom i papperskorgen och tömma den verkligen löser problemet och jag kan ju inte avinstallera dom eftersom de inte är program i sig. Men om jag kan det så berätta gärna hur.


signatur

Never to old to be young.

Medlem

Nu är jag inte riktigt säker på att jag förstår vad du menar.

Skrivet av Rottski:

Nu till det viktiga i historien. Nu vill jag ha bort alla mappar,filer osv men jag är osäker om att slänga dom i papperskorgen och tömma den verkligen löser problemet och jag kan ju inte avinstallera dom eftersom de inte är program i sig. Men om jag kan det så berätta gärna hur.

Vad är det för problem du försöker lösa, bli av med filerna, få minecraft servern att fungera igen eller något annat ?

Om det bara är att bli av med filerna är det inte svårare än att skicka dem till papperskorgen och sedan tömma (eller markera dem och trycka shift + delete, funkar det med). Det fungerar alldeles utmärkt med de flesta program som inte kommer med en installationsfil.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Vill du rensa eventuella spår efter filerna i regedit.exe så öppnar du bara den genom Run/Kör-panelen och letar runt i mapparna.

Disclaimer: Jag tar inget ansvar för om du råkar ta bort vitala registernycklar


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Allt funkar som det ska men velade bara få bort filerna för att de inte ska ta upp onödig plats (vet att det är ytterst lite men ändå) och var helt enkelt osäker om att slänga dom i papperskorgen skulle ta bort filerna eller bara genvägarna till dom.


signatur

Never to old to be young.

Medlem

Vill du få bort allt måste du ta bort både filerna och genvägarna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kollade lite och allt är borta nu så problemet är löst.


signatur

Never to old to be young.

1
Skriv svar