Nyversionen av Baldur's Gate försenas

Robot
Nyversionen av Baldur's Gate försenas

Det tänkta tisdagssläppet är ett minne blott, ny släppram är satt till november.

#nyhetstips, #baldurs-gate-enhanced-edition, #beamdog


Medlem
Nyversionen av Baldur's Gate försenas

Trist, men samtidigt viktigt att det inte gör några gamla fans besvikna.. För min egen del blir det första mötet med serien.

Medlem

Bra, jag ser hellre att de läger ner tid på att finputsa spelet, leta reda på buggar och få spelet så bra som möjligt än att stressa ut ett buggit spel.
Är en hängivet fan till Baldur´s Gate spel serien.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Någon som vet om det kommer släppas till android?

Hade vart nice tillskott till s3:an :>

Medlem

Kvalitet > försening.

Har också en hel del andra spel jag vill spela just nu och plånboken gråter så det påverkar inte mig så mycket men oavsett så bör utvecklare få extra tid om dom behöver det, tyvärr så får dom inte alltid det.

Om ett år är det nog färdigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De kommer på att de ska försena spelet till November, några dagar innan det släpps.. öh ok.

Medlem

Jag kan gott vänta ett par månader. Bättre att spelet är finputsat vid släpp. Tänk på att mottagandet av det här spelet kommer bli avgörande för om nya såna här spel kommer finansieras eller inte. Jag ser gärna fler såna här spel i framtiden.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

Med Borderlands 2 och Torchligt 2 runt hörnet så gör det här inte så mycket. Även om en försening alltid är trist.

Skrivet av Mytos:

De kommer på att de ska försena spelet till November, några dagar innan det släpps.. öh ok.

Vad är det som verkar konstigt?
Om spelet inte är release-färdigt är det inte releasefärdigt. Det testat säkerligen löpande och det är mycket möjligt att man nära release märker av blockers som gör att man inte kan släppa på utsatt tid.

phi
Medlem

Det släpptes inte när dom sa att det skulle släppas, dvs under sommaren, så nu kan det kvitta för min del om det blir försenat eller inte. Jag väntar också gladeligen på det lite längre om det innebär att det finputsas lite till.

Medlem
Skrivet av phi:

Det släpptes inte när dom sa att det skulle släppas, dvs under sommaren, så nu kan det kvitta för min del om det blir försenat eller inte. Jag väntar också gladeligen på det lite längre om det innebär att det finputsas lite till.

De har sagt ända sedan avtäckandet att releasen blir under eller i slutet av sommaren.
Hursomhelst så beklagar jag likt andra denna försening, men förstår också att det ligger en bra anledning till den. Baldur's Gate har varit ute i 13 år och vi hur spelet är. För att satsningen som Overhaul Games nu gör med sin omstöpning och återlansering av ett sådant gammalt - klassiskt - spel för att skapa ett nytt intresse som sedan ska leda till förhoppningsvis en tredje del i serien så gäller det verkligen att alla bitar hamnar på plats. Jag håller tummarna och fortsätter att se framemot releasen! Hurra för Baldur's Gate och hurra för Overhaul Games!


signatur
Medlem

30nde November? Så lustigt. Vet ni vilket spel som släpptes den 30nde November 1998?

Medlem

Hoppas att det inte blir ytterligare en dålig uppföljare som de flesta spelen är idag. 1998 var ett bra år då många bra titlar släpptes. Jag tror inte vi får se det en gång till


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Hoppas att det inte blir ytterligare en dålig uppföljare som de flesta spelen är idag. 1998 var ett bra år då många bra titlar släpptes. Jag tror inte vi får se det en gång till

1998 var ett av de bästa, om inte det bästa året för spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker beslutet att lägga till nya uppdrag, karaktärer osv är klart tvivelaktigt. Ett spel som anses en klassiker eller till och med legendariskt går man inte in och jävlas med. Re-release i HD osv javisst, men när man pillar på story och karaktärer då lyser varningslampan och syrenen tjuter.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
1
Skriv svar