Dungeons & Dragons-rea hos GOG

Robot
Dungeons & Dragons-rea hos GOG

Om du är sugen på att bita tag i legendariska titlar som Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Night och Planescape: Torment har du en mycket trevlig möjlighet framför dig.

#obisidian, #baldurs-gate, #baldurs-gate-2, #neverwinter-nights, #icewind-dale, #icewind-dale-2, #the-temple-of-elemental-evil, #dungeons-dragons-dragonshard, #forgotten-realms-demon-stone-2, #planescape-torment


Medlem
Dungeons & Dragons-rea hos GOG

Planescape: Torment - Tidernas bästa spel! KÖP ni som inte har den. Handlingen är bland det bästa jag varit med om, även bland filmer, böcker mm.

Kommer nog aldrig något mer spel där du kan klara spelet genom att

begå självmord, övertala bossen att han ska döda sig själv, låta bossen mergea ihop med dig eller bara att helt enkelt dräpa fanskapet.

Medlem

Trodde nyheten handlade om att en rea på GOG för D&D titlar var borta.

Jag var lite förvirrad där...

Medlem

Det känns något onödigt att köpa Baldur's Gate nu när nyversionen lurar runt hörnet. Prisen var det inga fel på dock.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Trodde nyheten handlade om att en rea på GOG för D&D titlar var borta.

Jag var lite förvirrad där...

Haha, slarvigt av mig. Förändrat för att undvika dylik problematik


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ska det inte stå borta hos GoG, då borta på GoG blir lite tvetydygt?

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Ska det inte stå borta hos GoG, då borta på GoG blir lite tvetydygt?

Stämmer. Problemet har redan adresserats i tråden.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Planescape: Torment - Tidernas bästa spel! KÖP ni som inte har den. Handlingen är bland det bästa jag varit med om, även bland filmer, böcker mm.

Kommer nog aldrig något mer spel där du kan klara spelet genom att

begå självmord, övertala bossen att han ska döda sig själv, låta bossen mergea ihop med dig eller bara att helt enkelt dräpa fanskapet.

Kan inte annat än att hålla med, har orginalskivorna här men har lite problem att få igång dom nu i Win7, blir nog fan ett köp på GoG för en liten nostalgitrip igen, nästan gratis ju

Medlem

Angående Baldurs gate enhanced, Kommer det vara uppdaterad grafik eller är det samma som i det gamla? Verkar det vara något i enhanced som gör det värt att vänta på det istället för att köpa t ex 2an på rea nu?

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Angående Baldurs gate enhanced, Kommer det vara uppdaterad grafik eller är det samma som i det gamla? Verkar det vara något i enhanced som gör det värt att vänta på det istället för att köpa t ex 2an på rea nu?

Inget extremt upplyft imo, lite bättre interface etc har inte alla ändringar i huvudet.

Nu när man kan få tag i dom för en 25 kr är det väl inte så mycket att tveka på om du är sugen?

Kan ju alltid köpa enhanced ändå sedan om det skulle vara så.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Angående Baldurs gate enhanced, Kommer det vara uppdaterad grafik eller är det samma som i det gamla? Verkar det vara något i enhanced som gör det värt att vänta på det istället för att köpa t ex 2an på rea nu?

Finputsning av det gamla så att det ska lämpa sig bättre för aktuella datorer samt tillägg i form av karaktärer och uppdrag. Själv har jag redan alla de gamla spelen på skivor så jag väntar till nyversionen kommer ut.

All information du kan tänkas behöva finns på spelets hemsida.
http://baldursgate.com/

Medlem

GOG, det är bra grejer det : ).

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Liquidedust:

Ska det inte stå borta hos GoG, då borta på GoG blir lite tvetydygt?

Stämmer. Problemet har redan adresserats i tråden.

Jo men bara titeln är ändrad inte texten i sig så vitt jag kan se

Avstängd

Neverwinter nights är minnen det... första spelet jag själv fastna på. Lite av ett baldur's lite.

Medlem

Tror inte att spelen har åldrats bra.. antar att av nostagiska skäl att man ser över alla problem.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Exx
Medlem
Skrivet av Liquidedust:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Liquidedust:

Ska det inte stå borta hos GoG, då borta på GoG blir lite tvetydygt?

Stämmer. Problemet har redan adresserats i tråden.

Jo men bara titeln är ändrad inte texten i sig så vitt jag kan se

Om man tycker meningen i brödtexten,

"Borta på GOG har en ny maffig Dungeons & Dragons-rea dykt upp [...]"

är tvetydig så är man rätt korkad.

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Tror inte att spelen har åldrats bra.. antar att av nostagiska skäl att man ser över alla problem.

Icewind Dale, Baldurs Gate och Planescape Torment har åldrats väldigt bra rent grafiskt mycket tack vare att dessa spel är i 2D. Nu var det visserligen ett tag sedan jag körde Neverwinter Nights men det spelet har inte åldrats lika bra rent grafiskt men kan man bortse från detta är det fortfarande ett riktigt bra spel och med tilläggen blir det ännu bättre (speciellt Hordes of the Underdark).

OT:
Rekommenderar helt klart moden för första BG eller att man väntar på nyutgåvan som kommer snart. Äger merparten av titlarna redan men hade lätt kunnat köpa de igen bara för att ha de helt utan DRM (något jag misstänker att jag inte har i nuläget).

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Kommer nog aldrig något mer spel där du kan klara spelet genom att

begå självmord, övertala bossen att han ska döda sig själv, låta bossen mergea ihop med dig eller bara att helt enkelt dräpa fanskapet.

Deus Ex, Fallout, Arcanum: Of Steamworks, Witcher 2.

Medlem

Neverwinter nights ahh nostalgi. BG serien. Icewin dale 1-2. fast en liten favorit för mig (dock inte D&D på något sätt) Dink Smallwood.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

Neverwinter nights ahh nostalgi. BG serien. Icewin dale 1-2. fast en liten favorit för mig (dock inte D&D på något sätt) Dink Smallwood.

Numera Freeware om jag inte minns helt fel, har för mig att jag testade spelet och det hade en viss charm. Får nog bli till att spela det spelet när tid finnes=).

Medlem

Temple of Elemental Evil är också att rekommendera för de RPG-fantaster som inte har kört det. Det är inte på långa vägar lika episkt eller långt som Baldur's Gate 2, men det har riktigt skön känsla, några semi-minnesvärda karaktärer och monster, för att inte nämna att det har bland det bästa stridssystemet jag stött på i ett taktiskt RPG. Det är bara riktigt kvalitativt kort sagt, och var före Dragon Age: Origins med att ha just ett origins-system.

Inaktiv
Skrivet av Wartex:

Temple of Elemental Evil är också att rekommendera för de RPG-fantaster som inte har kört det. Det är inte på långa vägar lika episkt eller långt som Baldur's Gate 2, men det har riktigt skön känsla, några semi-minnesvärda karaktärer och monster, för att inte nämna att det har bland det bästa stridssystemet jag stött på i ett taktiskt RPG. Det är bara riktigt kvalitativt kort sagt, och var före Dragon Age: Origins med att ha just ett origins-system.

Temple of Elemental Evil tycker jag nästan är ett strategispel med RPG-element. Inget illa med det, det är ett extremt utmanande och underhållande spel. Speciellt om man vuxit upp med D&D "på riktigt" då det är väldigt troget de riktiga reglerna.

Medlem

Blev ett direkt köp! ca 200 för 9 toppen spel var helt enkelt för svårt att stå emot:P

1
Skriv svar