Mer end game i nästa Diablo III-uppdatering

Medlem
Skrivet av Natrium:

stäng av AH nu också så är det klart! då kan man börja lira dibbe igen. trodde det skulle funka att ah skulle funka bra med diablo när dom sa att det skulle finnas med, var aldrig negative, efter release fick jag äta upp orden, speciellt när alla man spelade med även dom man är bra polare med, spelar ingen roll NÄR det väl finns Ah etc så är det så sjuka priser så man ger aldrig polare etc någon gear för man måste sälja allt bra man hittar för kunna köpa annat bra gear till sig skälv,, hemmar att spela tillsammans och hjälpas åt med gear vilket inte jag tycker är diablo.

Men istället för att ge dina vänner bra gear för deras klass som du hittar, och få bra gear av dom, när dom hittar saker som passar din klass så "måste" du nu alltså sälja grejerna på AH.
...

Efter att långsamt räknat till tio kan jag nog bara rekommendera dig att spela någonting annat, som in i minsta detalj passar just dina speciella behov.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är fortfarande lite sne efter att ha slösat bort nästan €60 på ett spel jag knappt spelat.
Sista gången jag köper ett överhypat spel ur blizzards online butik.

Men nu när dom hyfsat till det rätt OK (eller iaf 10 ggr bättre än efter release) så kanske du skulle prova att vekligen spela det istället att bara gnälla?

Det du säger låter lite som: "Efter att installerat spelet satte jag på mig ögonbindel och spelade lite i act1 (tror jag), och det var jättetråkigt!".

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Ztreek eh? Jag tror det är DU som inte växte upp med diablo 2? Hade nästan F1 till F8 bindat till skills på min Sorc. Bara de 3-4 första knapparna var för buffs så de har fimpat det lite mer personliga rätt hårt i 3an!!

Suck, jag ska försöka förklara; I Diablo 3 har de ändrat skill/talent systemet på så vis att du har tillgång till nästan alla spells rätt tidigt. Deras sätt att erbjuda olika och mångsidiga talentbuilds erbjuds genom att du tvingas välja 6 stycken att spela med. Jag förstår att det måste vara jätte frustrerande att inte kunna använda alla skills på en gång, gärna bundna till en stor "iwin" knapp mitt på skärmen, men konstigt nog verkar majoriteten av spelarna vilja ha det på det sättet.

Det enda jag kan rekommendera dig är att prata med en vuxen om det här, och berätta hur du känner.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Hmm, det är något som fortfarande känns fel... kan inte sätta fingret på vad det skulle kunna vara...

...

Jo just det! Aktionshuset finns fortfarande kvar!

Vi leker med tanken att AH är borta, och att du...måste hitta ditt gear själv. Det är nu du får använda valfria ord till att förklara för mig hur det skiljer sig från dina möjligheter att hitta gear till dig själv idag.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Ärligt talat

Vad har folk emot AH huset?

i D2an satt man ju i timmar och gjorde precis samma sak fast man använde sitt fina " Trade fönster " istället bara och bytte items mot andra items.

halva tiden i D2 gick ju åt att trada med andra spelare.

Så enkelt, så rätt.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Dinskugga:

Ärligt talat

Vad har folk emot AH huset?

i D2an satt man ju i timmar och gjorde precis samma sak fast man använde sitt fina " Trade fönster " istället bara och bytte items mot andra items.

halva tiden i D2 gick ju åt att trada med andra spelare.

Nej det gjorde det definitivt inte. Jag kände aldrig ett behov av att byta eller köpa gear till någon klass i D2. Det gick bra och spela igenom hela spelet på alla svårighetsgraderna..

Så D3 är lite för svårt för dig? Jag håller med om att dropraten för bra items är rät kass, när man farmar act3 på Inferno, men vad vill du ha egentligen? Du kanske skulle hålla dig till svårighetsgrad "Normal", där det inte finns så mycket krav på gear.

Medlem

Hahaha! Jo tjena Blizzard. Tänkte jag kan logga in på mitt konto för att kolla läget. Visar sig att sist jag spelade sålde jag min gear för riktiga pengar för att jag slutat spela, då bannade Blizzard mig. Jag kontaktade dom och rättade till detta.

Efter det fick jag inte mina pengar från Blizzard av de auktioner jag fick sålt (handlade om ca 200~300kr). Efter en lång konversation med dom så sa dom att det inte fanns något de kunde göra och att jag inte ska fråga mer. (klart som fan att det finns något dom kan göra, jag har allt på bild, och de kan själva se det i loggen...). Och med det gick mina items förlorade och inga pengar för det heller.

Det var tydligen tillräckligt för att låsa mitt konto ytterligare en gång för det var "suspicious". Så att bli bestulen på pengar av Blizzard är 'suspicious behavior' från MIN sida?

Jo nog Blizzard... jag tror vi båda vet vem som lurar vem här.

(Har fått det uträtt IGEN men det är jobbigt vad de ska banna mitt konto för att jag tar kontakt med dom...)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hahaha! Jo tjena Blizzard. Tänkte jag kan logga in på mitt konto för att kolla läget. Visar sig att sist jag spelade sålde jag min gear för riktiga pengar för att jag slutat spela, då bannade Blizzard mig. Jag kontaktade dom och rättade till detta.

Efter det fick jag inte mina pengar från Blizzard av de auktioner jag fick sålt (handlade om ca 200~300kr). Efter en lång konversation med dom så sa dom att det inte fanns något de kunde göra och att jag inte ska fråga mer. (klart som fan att det finns något dom kan göra, jag har allt på bild, och de kan själva se det i loggen...). Och med det gick mina items förlorade och inga pengar för det heller.

Det var tydligen tillräckligt för att låsa mitt konto ytterligare en gång för det var "suspicious". Så att bli bestulen på pengar av Blizzard är 'suspicious behavior' från MIN sida?

Jo nog Blizzard... jag tror vi båda vet vem som lurar vem här.

(Har fått det uträtt IGEN men det är jobbigt vad de ska banna mitt konto för att jag tar kontakt med dom...)

Givetvis kan du inte få pengarna tillbaka, du har redan accepterat en hel del agreements som beskriver situationen tydligt att du inte har möjligthet att kräva något sådant. Så jag tror att du lurar dig själv helt enkelt.

Medlem

Var för skulle man vilja använda /player?

Om dom inte ändrar så mf skalar som i Diablo 2

Medlem

Jag tycker att de är bra tillägg, dessa kommer ge spelet lite längre speltid åtminstone för mej

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av bavver:

alltså, frågan är vad /player 4 kommer göra exakt, ger det bara mer exp eller kommer det även droppas mer loot?

Du möter fler och jobbigare rare packs med fler spelare, så indirekt mer loot ja.

Det gör man väl absolut inte... enda skillnaden är 4x mer hp???

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

Tycker de kan ge oss fler Skill Slots. I mean, min barbar har två super-skills som jag aldrig använder eftersom de har toklång cooldown, så man vill inte ens ha dem förvalda eftersom de tar upp Skill Slots. Varför kan vi inte använda alla nummertagenterna? 0-9?

Tror inte du växte upp med varken Diablo 1 eller 2..

/shoo

Ztreek eh? Jag tror det är DU som inte växte upp med diablo 2? Hade nästan F1 till F8 bindat till skills på min Sorc. Bara de 3-4 första knapparna var för buffs så de har fimpat det lite mer personliga rätt hårt i 3an!!

Suck, jag ska försöka förklara; I Diablo 3 har de ändrat skill/talent systemet på så vis att du har tillgång till nästan alla spells rätt tidigt. Deras sätt att erbjuda olika och mångsidiga talentbuilds erbjuds genom att du tvingas välja 6 stycken att spela med. Jag förstår att det måste vara jätte frustrerande att inte kunna använda alla skills på en gång, gärna bundna till en stor "iwin" knapp mitt på skärmen, men konstigt nog verkar majoriteten av spelarna vilja ha det på det sättet.

Det enda jag kan rekommendera dig är att prata med en vuxen om det här, och berätta hur du känner.

Jag är inte frustrerad utan det kallas besvikelse. Varför vara "tvingad" att spela på ett speciellt vis när man istället kan ha större kontroll och fler möjligheter? Titta bara på vad de gjorde med stats-poängen, du behöver inte tänka något vart str/dex/vit/int tar vägen och jag förstår att du föredrar att inte behöva tänka alls. Du pratar även om en så kallad "iwin" knapp vilket jag antar är nått sorts macro. Behåll den delen för dig själv då du verkar ha mer kunskap och intresse för att göra diablo enklare vilket är ett väldigt svårt spel, eller?

Ender... Det jag kan rekommendera dig är att ringa Blizzard och se till så att dom skapar en enda stor knapp åt dig!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Du pratar även om en så kallad "iwin" knapp vilket jag antar är nått sorts macro. Behåll den delen för dig själv då du verkar ha mer kunskap och intresse för att göra diablo enklare vilket är ett väldigt svårt spel, eller?

Ender... Det jag kan rekommendera dig är att ringa Blizzard och se till så att dom skapar en enda stor knapp åt dig!

Det han menar är att du behövde inte mer än 1 skill för att vinna, se bara +70 spelare, använder sig bara av en spell.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Det är inget " MMORPG "

Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Ja, content på MMO skala ska det vara på alla spel med en engångsavgift.

Skrivet av Rasmous:
Skrivet av Zaptagious:

Känns lite fattigt med content...

Fast nu har ju inte Diablo 3 fått några expansioner ännu, och vem vet vad dessa har att erbjuda?

Tycker ändå för ett singelplayerspel anno 2012 att det är väldigt kort. De 4 akterna kör man igenom på ett par dar, sen kör man bara dom igen fast svårare. hade varit bättre om det var områden exklusiva för varje svårighetsgrad eller nåt.

PvP-funktionen som egenltigen skulle varit med från start har man inte sett skymten av heller.

Medlem

Betheseda stil alltså, vänta 6mån-1år efter release och du får ett komplett spel som fungerar
Nå, trevligt att se att de inte gjorde en hit and run utan istället iaf försöker hålla kvar spelarna ett tag till, å andra sidan är det bara så de kan fortsätta tjäna pengar så det är ju inte direkt välgörenhet heller. Hit and Run är otänkbart så länge AH levererar massvis med pengar utan ansträngning ^^

Medlem

Finns inget som helst replay value i detta spel. kul första gången man spelade igenom det utom Act 2.

ne detta är bara Jay wilson som lever på gamla meriter av Blizzard North. "Fuck that looser" (and his game)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Betheseda stil alltså, vänta 6mån-1år efter release och du får ett komplett spel som fungerar
Nå, trevligt att se att de inte gjorde en hit and run utan istället iaf försöker hålla kvar spelarna ett tag till, å andra sidan är det bara så de kan fortsätta tjäna pengar så det är ju inte direkt välgörenhet heller. Hit and Run är otänkbart så länge AH levererar massvis med pengar utan ansträngning ^^

trofan att dom gör det för att tjäna pengar, varför skulle man annars göra ett spel i denna skala ^_^

Inaktiv

EA/Dice borde verkligen ta lärdom av Blizzard. Precis som någon sa, dem uppdaterar ju ganska ofta.

Ja juste. Uppdateringarna kostar ju inget

Medlem
Skrivet av adamtore:

EA/Dice borde verkligen ta lärdom av Blizzard. Precis som någon sa, dem uppdaterar ju ganska ofta.

Ja juste. Uppdateringarna kostar ju inget

Syftar du på att D3 uppdateringarna inte kostar något? Fel isåfall, Glöm inte att det är RMAH avgifterna som betalar uppdateringar och servrar.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Är fortfarande lite sne efter att ha slösat bort nästan €60 på ett spel jag knappt spelat.
Sista gången jag köper ett överhypat spel ur blizzards online butik.

Men nu när dom hyfsat till det rätt OK (eller iaf 10 ggr bättre än efter release) så kanske du skulle prova att vekligen spela det istället att bara gnälla?

Det du säger låter lite som: "Efter att installerat spelet satte jag på mig ögonbindel och spelade lite i act1 (tror jag), och det var jättetråkigt!".

Verkar bara ha blivit sämre nu efter pay 2 win butiken.

Tog mig till slutet av act 3 innan jag såg att spelet saknade all kvalitet och inte orkade köra vidare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av xermalk:
Skrivet av adamtore:

EA/Dice borde verkligen ta lärdom av Blizzard. Precis som någon sa, dem uppdaterar ju ganska ofta.

Ja juste. Uppdateringarna kostar ju inget

Syftar du på att D3 uppdateringarna inte kostar något? Fel isåfall, Glöm inte att det är RMAH avgifterna som betalar uppdateringar och servrar.

Förvisso sant men vi som inte handlar med real-money betalar ju egentligen inget.

Dessutom kan vi ju se ett mönster, D2 uppdaterades förra året. BF1942, 2142, BC, BC2 gjorde det inte.

12
Skriv svar