Project Eternity i hamn – läs om de nya bonusmålen

Robot
Project Eternity i hamn – läs om de nya bonusmålen

Målet på 1,1 miljoner dollar nåddes i ett nafs. Men än är det inte över. Obsidian har presenterat flera bonusmål som kan göra deras storslagna och klassiska rollspel ännu bättre. Eller vad sägs om fler klasser, en ny region och ett spelarhus?

#project-eternity, #baldurs-gate, #icewind-dale, #planescape-torment, #obsidian-entertainment


Medlem
Project Eternity i hamn – läs om de nya bonusmålen

Löjligt mycket pengar för så lite.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är lite småpepp, men kan inte känna mer än en svag "jaha, vad kul"-känsla då de ju varken visat gameplay eller ens cgi.

Men om jag har missat något så är jag öppen för upplysning.

Medlem

@Xzander:

Vad är du småpepp på? Har du spelat de spel som de här skaparna har varit med och gjort?

Jag har, och det här är liksom det jag har gått och väntat på sen Throne of Bhaal kom ut 2002. Det är såna som jag, som spelade spelen när de var yngre, som nu har jobb, som väldigt gärna vill uppleva nåt liknande igen. 160 dollar fick dem. Nu får de se till att leverera. Men med Tim Cain, Chris Avellone och Josh Sawyer, och direktpublicering istället för utgivare så kommer det att gå.

Medlem

Som jag har förstått det måste de som ansöker om kickstarter ha någon form av prototyp/alfa innan de ens får vara med.
Så jag tror de har något de kommer visa upp snart.

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

@Xzander:

Vad är du småpepp på? Har du spelat de spel som de här skaparna har varit med och gjort?

Jag har, och det här är liksom det jag har gått och väntat på sen Throne of Bhaal kom ut 2002. Det är såna som jag, som spelade spelen när de var yngre, som nu har jobb, som väldigt gärna vill uppleva nåt liknande igen. 160 dollar fick dem. Nu får de se till att leverera. Men med Tim Cain, Chris Avellone och Josh Sawyer, och direktpublicering istället för utgivare så kommer det att gå.

Ja herregud, annars skulle jag dra mig för att ens yttra något. Neverwinter Nights 2 spelar jag fortfarande titt som tätt på min Mac, och SW:KoTR2 är ett av mina absoluta favoritspel.
Men jag bör säga att Dungeon Siege III var en enorm besvikelse för min del, och New Vegas föll mig aldrig i smaken. (Vilket Fallout 3 aldrig gjorde heller dock, så det kanske inte är så relevant.)

Så därför är jag lite småpepp, för jag vet vad Obsidian är kapabla till och hoppas verkligen att de lyckas på samma sätt som med framför allt KoTR 2 och Throne of Bhaal, men vågar samtidigt inte hoppas för mycket.

Hoppas det klargjorde mitt förra inlägg något.

Medlem

Tror starkt på detta projekt och eftersom jag har spelat deras äldre titlar är jag inte det minsta orolig.

Medlem

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gått sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur's Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gott sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur's Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Jag håller med helt. Baldur's Gate 2 är så otroligt överlägset alla andra RPG:n på flera plan. Storyberättande, gameplay, grafisk design, röstskådespelare, karaktärer, känslor... allt är bara helt enkelt spot on. Ska bli otroligt intressant att se vad de gör med detta kickstarterprojekt.


signatur

Have a good time!

Medlem

Mjölka på så länge det går! Den andra listan över delmål har dom inte visat ännu. Ny bil, nytt hus osv

2.2 miljoner, först då ska det vara stöd för Linux, men Mac vid 1,6.
Okej förståeligt till varför, men jag hade själv gärna sett att Linux- stöd fått lite mer prio.

Spelet i sig ligger det så sjukt höga förväntningar på från min sida, håller tummarna på att det håller hela vägen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Brain:
Skrivet av elPresidente:

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gott sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur's Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Jag håller med helt. Baldur's Gate 2 är så otroligt överlägset alla andra RPG:n på flera plan. Storyberättande, gameplay, grafisk design, röstskådespelare, karaktärer, känslor... allt är bara helt enkelt spot on. Ska bli otroligt intressant att se vad de gör med detta kickstarterprojekt.

Instämmer också, med den lilla avvikningen att jag faktiskt tycker BG1 är snäppet vassare än tvåan, av olika anledningar.

Medlem
Skrivet av beltet:

Som jag har förstått det måste de som ansöker om kickstarter ha någon form av prototyp/alfa innan de ens får vara med.
Så jag tror de har något de kommer visa upp snart.

De kraven du har på sig för att starta en kickstarter är att det är projekt som har ett slut som leder till något. De måste ha någon protoyp eller liknande. Du kan starta en kickstarter utan att ha gjort något alls, men du måste ha ett mål tillex att du skall göra ett spel mera specifierat än så behöver det inte vara.

Det är allt man behöver.

Kan inte göra annat än att grattulera dem till att de lyckas få pengar utan att säga speciellt mycket

Medlem

Hur går det med alla dessa kickstarter projekt. Nån som gjort klart nått än? är allt detta en bubbla tills dess att folk verkligen få sina produkter?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Brain:
Skrivet av elPresidente:

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gott sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur's Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Jag håller med helt. Baldur's Gate 2 är så otroligt överlägset alla andra RPG:n på flera plan. Storyberättande, gameplay, grafisk design, röstskådespelare, karaktärer, känslor... allt är bara helt enkelt spot on. Ska bli otroligt intressant att se vad de gör med detta kickstarterprojekt.

Instämmer också, med den lilla avvikningen att jag faktiskt tycker BG1 är snäppet vassare än tvåan, av olika anledningar.

Håller med dig till en viss del Sebastian! Låg mig säga så här.

BG1: Ett revolutionerande spel men inte felfritt och det är där BG2 kommer in i bilden.

BG2: Sitter här som tidigare nämnt 12 år senare och förstår fortfarande inte hur fasen man lyckades göra ett så välgjort, komplett och felfritt spel som BG2.

Vad händer om vi ger detta team det kapitalet dom vill ha? Vågar inte ens tänka tanken!!

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Brain:
Skrivet av elPresidente:

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur's Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gott sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur's Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Jag håller med helt. Baldur's Gate 2 är så otroligt överlägset alla andra RPG:n på flera plan. Storyberättande, gameplay, grafisk design, röstskådespelare, karaktärer, känslor... allt är bara helt enkelt spot on. Ska bli otroligt intressant att se vad de gör med detta kickstarterprojekt.

Instämmer också, med den lilla avvikningen att jag faktiskt tycker BG1 är snäppet vassare än tvåan, av olika anledningar.

Håller med dig till en viss del Sebastian! Låg mig säga så här.

BG1: Ett revolutionerande spel men inte felfritt och det är där BG2 kommer in i bilden.

BG2: Sitter här som tidigare nämnt 12 år senare och förstår fortfarande inte hur fasen man lyckades göra ett så välgjort, komplett och felfritt spel som BG2.

Vad händer om vi ger detta team det kapitalet dom vill ha? Vågar inte ens tänka tanken!!

Väl att betänka är att det inte är samma team som nu heter Obsidian som då var gammla black isle. Finns ett väldigt fåtal människor i Obsidian som var med i black isle teamet.

Själv tycker jag Obsidian inte har lyckast speciellt bra att ta reda på arvet från Black Isle på något spel det släppt. Men kan ju bero på att de inte riktigit har fått göra som de vill, de får ju komma upp till bevis på det nu.

Medlem

Med tanke på vilken spelglädje dessa herrars tidigare verk givit mig så var det inte ens något att fundera på. 25 dollar för detta spel känns som ett kap!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Dabrinko:

@Xzander:

Vad är du småpepp på? Har du spelat de spel som de här skaparna har varit med och gjort?

Jag har, och det här är liksom det jag har gått och väntat på sen Throne of Bhaal kom ut 2002. Det är såna som jag, som spelade spelen när de var yngre, som nu har jobb, som väldigt gärna vill uppleva nåt liknande igen. 160 dollar fick dem. Nu får de se till att leverera. Men med Tim Cain, Chris Avellone och Josh Sawyer, och direktpublicering istället för utgivare så kommer det att gå.

+1 på den=)

Har också väntat på detta och Kickstarter verkar vara enda möjligheten att få de spel som de större utgivarna ratar för de inte kommer sälja lika mycket som dagens AAA-spel.

Ska även bli väldigt intressant att se hur deras spel kommer bli utan att en utgivare lägger sig i hur saker ska göras, jag hoppas verkligen att de kan leverera ett spel av samma klass som de spel de gjorde tidigare då de utvecklade spel för BIS, hade varit en dröm som går i uppfyllelse.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Dabrinko:

@Xzander:

Vad är du småpepp på? Har du spelat de spel som de här skaparna har varit med och gjort?

Jag har, och det här är liksom det jag har gått och väntat på sen Throne of Bhaal kom ut 2002. Det är såna som jag, som spelade spelen när de var yngre, som nu har jobb, som väldigt gärna vill uppleva nåt liknande igen. 160 dollar fick dem. Nu får de se till att leverera. Men med Tim Cain, Chris Avellone och Josh Sawyer, och direktpublicering istället för utgivare så kommer det att gå.

+1 på den=)

Har också väntat på detta och Kickstarter verkar vara enda möjligheten att få de spel som de större utgivarna ratar för de inte kommer sälja lika mycket som dagens AAA-spel.

Blir dock spelet riktigt bra vilket man kan hoppas så lär det nog sälja bättre än många AAA titlar, inte för att prata om bättre än alla titlar från UBI Soft

Medlem

---------------
$60 Projekt Eternity
$20 Planetary Annihilation
$250 Wastelands 2
---------------
Nu får det nog räcka med investeringar från min sida på en tid.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Brain:
Skrivet av elPresidente:

Det är detta världen har väntat på och många från den yngre generationen frågar sig säkert varför? Det är spel som Baldur&amp;amp;amp;#039;s Gate 1/2, Icewind Dale och Planescape som får andra speltillverkare inom RPG att gå och skämmas. Långa 12 år har gott sedan BG2 kom ut och jag har fortfarande inte sett ett enda spel som är värdig att jämföras med BG2....

Mina kommande ord må va tunga men jag säger bara sanningen. Baldur&amp;amp;amp;#039;s Gate 2 är och kommer antagligen vara VÄRLDENS bästa spel någonsin.

Så till frågan om jag har donerat eller inte, gissa själv!

Jag håller med helt. Baldur&amp;amp;#039;s Gate 2 är så otroligt överlägset alla andra RPG:n på flera plan. Storyberättande, gameplay, grafisk design, röstskådespelare, karaktärer, känslor... allt är bara helt enkelt spot on. Ska bli otroligt intressant att se vad de gör med detta kickstarterprojekt.

Instämmer också, med den lilla avvikningen att jag faktiskt tycker BG1 är snäppet vassare än tvåan, av olika anledningar.

Håller med dig till en viss del Sebastian! Låg mig säga så här.

BG1: Ett revolutionerande spel men inte felfritt och det är där BG2 kommer in i bilden.

BG2: Sitter här som tidigare nämnt 12 år senare och förstår fortfarande inte hur fasen man lyckades göra ett så välgjort, komplett och felfritt spel som BG2.

Vad händer om vi ger detta team det kapitalet dom vill ha? Vågar inte ens tänka tanken!!

Det jag främst uppskattar med ettan som jag tyckte saknades lite i tvåan är känslan av äventyr och utforskande. I BG1 var du en liten skit som i början knappt kunde rå på en varg eller björn utanför Candlekeep, men i takt med att du hittar fler kompanjoner och stiger i nivå så kan du gå från noll till att bli en kraft att räkna med. Eftersom du redan i början av BG2 startar som väldigt mäktig och sedan går vidare till att i praktiken bli en halvgud så kände jag personligen att det ballar ur lite, när allt bara blir större och större... Det är väl en smaksak, men själv gillar jag låg-level-spelet mest.

Sen tycker jag utforskandet är oöverträffligt i ettan. Att promenerade runt på enorma skogskartor där det inte finns så jättemycket gör att det bara blir ännu mer spännande när man faktiskt stöter på något. I tvåan är varenda karta smockfull med händelser överallt, så man får aldrig riktigt utrymme att "pusta ut". Sen gillade jag också att handlingen är så mystisk och frånvarande i ettan, att man behövde pussla ihop ett och annat själv.

BG2 är rent spelmekaniskt det överlägsna spelet, utan tvekan. Särskilt journalsystemet i ettan är ju FU. Men utforskandet och känslan gör att jag tycker om ettan mer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

...

Ja, BG1 lyckades definitivt otroligt bra med "utforska"/"låglevel"/"valfrihet"-delen. Otroligt härlig känsla när man lämnar Candlekeep för att inte riktigt veta vad man ska göra. Baldur's Gate 1 är definitivt på min "topp 2"-lista av RPG:n.

Men som du säger, BG2 var rent spelmekaniskt överlägset. Det kändes mer gediget och tungt med den absolut tungaste ondingen sedan djävulen. Ettan saknar en totalt dominerande och logisk antagonist.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Gandir:

Väl att betänka är att det inte är samma team som nu heter Obsidian som då var gammla black isle. Finns ett väldigt fåtal människor i Obsidian som var med i black isle teamet.

Själv tycker jag Obsidian inte har lyckast speciellt bra att ta reda på arvet från Black Isle på något spel det släppt. Men kan ju bero på att de inte riktigit har fått göra som de vill, de får ju komma upp till bevis på det nu.

Jag vet inte exakt vilka som var anställda på Black Isle och vilka som finns kvar på Obsidian men nyckelpersoner och då kanske framförallt Chris Avellone - som var viktig för Planescape - återfinns ju fortfarande.

Sen håller jag inte med om att de inte har kunnat leverera efter bytet till Obsidian. Fallout: New Vegas var ju fantastiskt, Alpha Protocol är ett riktigt bra spel och Kotor 2 likaså. Jag tror absolut att Obsidian kommer kunna leverera ett riktigt bra spel utifån de mål och de pengar de fått in.
Det här är något som jag - och många andra - har längtat efter i många år.

Endast möjligheten att kunna få uppleva något som påminner om Planescape, Baldur's Gate och Baldur's Gate 2 får mig så glad att jag knappt kan hålla det i mig. Att behöva donera en mindre summa för att den möjligheten ska bli verklighen har jag inga problem med alls.

Medlem
Skrivet av Avtr:
Skrivet av Gandir:

Väl att betänka är att det inte är samma team som nu heter Obsidian som då var gammla black isle. Finns ett väldigt fåtal människor i Obsidian som var med i black isle teamet.

Själv tycker jag Obsidian inte har lyckast speciellt bra att ta reda på arvet från Black Isle på något spel det släppt. Men kan ju bero på att de inte riktigit har fått göra som de vill, de får ju komma upp till bevis på det nu.

Jag vet inte exakt vilka som var anställda på Black Isle och vilka som finns kvar på Obsidian men nyckelpersoner och då kanske framförallt Chris Avellone - som var viktig för Planescape - återfinns ju fortfarande.

Sen håller jag inte med om att de inte har kunnat leverera efter bytet till Obsidian. Fallout: New Vegas var ju fantastiskt, Alpha Protocol är ett riktigt bra spel och Kotor 2 likaså. Jag tror absolut att Obsidian kommer kunna leverera ett riktigt bra spel utifån de mål och de pengar de fått in.
Det här är något som jag - och många andra - har längtat efter i många år.

Endast möjligheten att kunna få uppleva något som påminner om Planescape, Baldur's Gate och Baldur's Gate 2 får mig så glad att jag knappt kan hålla det i mig. Att behöva donera en mindre summa för att den möjligheten ska bli verklighen har jag inga problem med alls.

Ja vi får hoppas det lyckas, men har mina reservationer

Medlem

Sebastian Lind, nu håller jag med dig helt!! Mycket bra skrivet

1
Skriv svar