Prova Path of Exile nu

Robot
Prova Path of Exile nu

Öppet betatest till och med måndag morgon. Varför inte ta dig en titt?

#path-of-exile


Medlem
Prova Path of Exile nu

Någon som prövat? Jag sitter och tankar klienten nu, går lite segt på min lina...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inte för att vara den men när släpps det egentligen? Känns som att det varit i beta hur länge som helst

Moderator | Testpilot

Spelet är verkligen otroligt roligt Buildmöjligheterna är enorma! Visst är det svårt att balansera men det finns en kul och fungerande "klass" till vem som helst som skulle spela


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har lagt det på hyllan en stund efter att gw2 släppts, men det blir väl att nöta igen när öppna betan släpps Ångrar fortfarande inte att jag la pengar för att supporta GGG

Lagt ner mycket mer tid på PoE än på Diablo 3, haft tio gånger så roligt och då är ändå PoE i beta med bara två akter än så länge.

Medlem

Har haft beta access ett bra tag och lirat lite här och där men började lira igen för ungefär 1 vecka sedan.

Det finns definitivt saker att fixa men spelet är väldigt roligt att spela i sitt nuvarande läge.

Passiva skill-trädet är något jag personligen tycker är ganska kul att ha, finns ganska många möjligheter för olika builds som funkar.

D3 är en vanlig jämförelse men ärligt talat så är det 2 ganska olika spel i samma genre. Jag har dock nog haft mer kul med PoE än D3 för att D2 var ett enormt tidsfördriv för mig när jag var yngre och PoE känns närmare till det än vad D3 gör.

En stor skillnad också som kanske inte är det enklaste att förstå i början är PoE's trade mekanik samt hur orbs fungerar men det är ett väldigt bra system jämfört med värdelöst guld.

Du kan "sälja" items till npc's för att få olika delar som kan skapa orbs som kan göra olika saker och det finns massa olika recipes för kombinationer av items du kan sälja för att få specifika orbs eller delar för en orb, 20 delar av en orb skapar en hel orb.

Finns massor av information på deras forum samt att om jag inte har fel så är beta forumet öppet till alla så man kan läsa där också.

Vill också bara tillägga till någon som inte lirat på ett tag som jag att dom har verkligen gjort spelet roligare med fler unika items, shadow class, endgame som består av kartor som skapar unika olika typer av dungeons som du kan styra lite hur dom kommer se ut och likligheten utav bra loot. Akt 3 är inte ute ännu men akt 1-2 har blivit förbättrade.

Om ni testar spelet, hoppas ni har kul!

Medlem

Grymt kul spel som jag spela en hel del i closed beta. älskar deras skillträd!

Medlem

Underbart spel som jag tagit en paus från för tillfället pga gw2 och för att jag råkade ta upp spelande av bloodline champions igen Om man inte testat det så borde man verkligen se till att göra det.

Medlem

Har supportat dom med 20$ , dock gillar jag Diablo 3 mer och kommer inte att köra detta spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Har supportat dom med 20$ , dock gillar jag Diablo 3 mer och kommer inte att köra detta spel

Inget fel med det, det finns vissa saker jag önskar PoE hade som D3 har.

Först och främst så önskar jag verkligen att dom använde D3's individuella loot system när man spelar med andra, jag vet varför vissa föredrar ett mer traditionellt D2 system men personligen så tycker jag att det bara blir onödig stress och drama i grupper.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av kill455:

Har supportat dom med 20$ , dock gillar jag Diablo 3 mer och kommer inte att köra detta spel

Inget fel med det, det finns vissa saker jag önskar PoE hade som D3 har.

Först och främst så önskar jag verkligen att dom använde D3's individuella loot system när man spelar med andra, jag vet varför vissa föredrar ett mer traditionellt D2 system men personligen så tycker jag att det bara blir onödig stress och drama i grupper.

Precis, det enda jag inte gillar med PoE är att närman spelar i grupp kam man inte köra mycket annat än ninjaloota :<.

Sjukt löjligt när alla springer rundor och lootar istället för att hantera nästa våg av fiender som är påväg.

Som det är nu finns där ingen direkt anledning att spela något annat än solo / alternativt med en riktigt god vän (alt någon som sitter bredvid dig så du kan knocka till han/henne när ninjalootingen börjar igen).

Medlem

Jag har betalat 70kr för att få spela den stängda betan. Allt i spelet är ju inte bra givetvis. Ett exempel är om man har varit inne i en grotta eller teleportat sig till staden för att sälja saker man hittat så har kartan nollställt sig igen när man kommer tillbaka, alltså är det nya monster som man en gång dödat och översiktskartan är inte ritat där man gått en gång, mycket frustrerande. Det kan vara server disconnect ibland också, men det är inte så ofta


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

kan inte riktigt sätta fingret på det men det känns stelt, inget flow i gubbens rörelse osv..och sen kommer ju torchligt 2 den 20 så det blir inget poe för mig..men jag fundera på att dra iväg 10dollar..sen har vi ju planetside2 med fast där är det ju en bit över 20dollar. sen börja jag bli sugen på att sparka igång wow igen...meh det ända jag verkligen har gjort var att förboka torchligt2...för ser om vad mer jag lägger mina slantar på..

Medlem

Visst ser det ut som ett bra spel, jag fick en beta invite tidigare i år men har reggade mig aldrig, jag kommer antagligen testa spelet när det kommer ut men än så länge så taggar jag inför torchlight2, spelar torchlight just nu Tror att torchlight2 kommer bli ett bättre hack & slash spel för att vara ärlig

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har betalat 70kr för att få spela den stängda betan. Allt i spelet är ju inte bra givetvis. Ett exempel är om man har varit inne i en grotta eller teleportat sig till staden för att sälja saker man hittat så har kartan nollställt sig igen när man kommer tillbaka, alltså är det nya monster som man en gång dödat och översiktskartan är inte ritat där man gått en gång, mycket frustrerande. Det kan vara server disconnect ibland också, men det är inte så ofta

Området resetas efter 7-15min (någon sa i chatt att tiden beror på vilket område, områden som besöks ofta har längre tid. Och någon sa att de beror på servarna, så vet inte riktigt hur det bestäms), så om du ser till att komma tbx inom 7min (har för mig det var 7min iaf, eller något runt det) så ska alla mobs fortfarande vara död. Har själv aldrig haft något problem med det, förutom vid server restart ofc.

Medlem

Vem har tid med PoE när guild wars 2 finns ?

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har betalat 70kr för att få spela den stängda betan. Allt i spelet är ju inte bra givetvis. Ett exempel är om man har varit inne i en grotta eller teleportat sig till staden för att sälja saker man hittat så har kartan nollställt sig igen när man kommer tillbaka, alltså är det nya monster som man en gång dödat och översiktskartan är inte ritat där man gått en gång, mycket frustrerande. Det kan vara server disconnect ibland också, men det är inte så ofta

Området resetas efter 7-15min (någon sa i chatt att tiden beror på vilket område, områden som besöks ofta har längre tid. Och någon sa att de beror på servarna, så vet inte riktigt hur det bestäms), så om du ser till att komma tbx inom 7min (har för mig det var 7min iaf, eller något runt det) så ska alla mobs fortfarande vara död. Har själv aldrig haft något problem med det, förutom vid server restart ofc.

Chatten har jag stängt av för texten täcker ju halva skärmen ibland inte så kul när man spelar


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av LordOfTerror:

Jag har betalat 70kr för att få spela den stängda betan. Allt i spelet är ju inte bra givetvis. Ett exempel är om man har varit inne i en grotta eller teleportat sig till staden för att sälja saker man hittat så har kartan nollställt sig igen när man kommer tillbaka, alltså är det nya monster som man en gång dödat och översiktskartan är inte ritat där man gått en gång, mycket frustrerande. Det kan vara server disconnect ibland också, men det är inte så ofta

Området resetas efter 7-15min (någon sa i chatt att tiden beror på vilket område, områden som besöks ofta har längre tid. Och någon sa att de beror på servarna, så vet inte riktigt hur det bestäms), så om du ser till att komma tbx inom 7min (har för mig det var 7min iaf, eller något runt det) så ska alla mobs fortfarande vara död. Har själv aldrig haft något problem med det, förutom vid server restart ofc.

Chatten har jag stängt av för texten täcker ju halva skärmen ibland inte så kul när man spelar

Hehe, samma här. Sällan som jag har på global chatt, även om det brukar vara någorlunda lugnt i den när man är på merciless (eller var det cruel... Tredje svårighetsgraden iaf)

1
Skriv svar