Dark Souls-moddare ordnar 60 FPS – testa alphan nu

Medlem

Det är intressant hur stor skillnad 60 fps gör, känns genast som ett mer välpolerat spel.

Medlem

Tycker det är lite tråkigt gnäll runtom grafiken på Dark Souls etc
Det är ju inte därför man köper spelet precis

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kaleid:

Medvetet saboterad version till PC.

Nej det tvivlar jag starkt på, varför skulle de göra det? De har ju istället allt att tjäna på att göra en bra portning. Utvecklaren sade väl att de inte är så duktiga på PC och anledningen till att de ändå gjorde spelet var för att så många ville ha det till just det formatet. Förhoppningsvis kommer detta spel sälja såpass bra att utgivaren använder sig av en utvecklare som kan göra spelet rättvisa på PC, ett spel behöver ju inte portas av den som gjorde det från början, en del utvecklare startade sin karriär genom att porta andras spel.

Därför att PC är nedprioriterat. Om moddare kan fixa 60fps i spel så kan förstås utvecklarna själv, de skriver trots allt mycket avancerat kod till självaste spelet och till en så pass svår maskin som PS3 och kodar även till 360 som inte har direkt samma arkitektur. Vad de vill göra är att dra ned utvecklingskostnader och hoppas ändå att få in en del på PC.

Det är väldigt stor skillnad på japanska spelutvecklare och västerländska. Nästan alla tidiga japanska försök att handskas med Unreal Engine var ju så kassa att Epic Games kunde öppna en Unreal Engine-skola där. Att de har svårt att förstå sig på PC kan faktiskt mycket väl stämma, det spelas bara 2D-hentai-äventyr på datorn i Japan och de snyggaste PS3-spelen görs i väst.

Medlem

Attans klåpare till utvecklare. Kan de inte ens fixa 60 FPS till ett spel? Men hjälp...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Kaleid:

Medvetet saboterad version till PC.

Nej det tvivlar jag starkt på, varför skulle de göra det? De har ju istället allt att tjäna på att göra en bra portning. Utvecklaren sade väl att de inte är så duktiga på PC och anledningen till att de ändå gjorde spelet var för att så många ville ha det till just det formatet. Förhoppningsvis kommer detta spel sälja såpass bra att utgivaren använder sig av en utvecklare som kan göra spelet rättvisa på PC, ett spel behöver ju inte portas av den som gjorde det från början, en del utvecklare startade sin karriär genom att porta andras spel.

Därför att PC är nedprioriterat. Om moddare kan fixa 60fps i spel så kan förstås utvecklarna själv, de skriver trots allt mycket avancerat kod till självaste spelet och till en så pass svår maskin som PS3 och kodar även till 360 som inte har direkt samma arkitektur. Vad de vill göra är att dra ned utvecklingskostnader och hoppas ändå att få in en del på PC.

Det är väldigt stor skillnad på japanska spelutvecklare och västerländska. Nästan alla tidiga japanska försök att handskas med Unreal Engine var ju så kassa att Epic Games kunde öppna en Unreal Engine-skola där. Att de har svårt att förstå sig på PC kan faktiskt mycket väl stämma, det spelas bara 2D-hentai-äventyr på datorn i Japan och de snyggaste PS3-spelen görs i väst.

Tvivlar på det. De jobbar med datorer när de skapar spelen och som sagt, de kodar med mycket svårare saker så som PS3..

Medlem
Skrivet av TIPP_X:

Det är sorgligt att utvecklarna inte kunde klara av det själva, vissar på hur lata dom är det kommer till PC spel

Är det inte dags att släppa det här gnället?! för om du läser i posten precis som Durante har sagt sedan dag ett, så är motorn helt skriven för att vara låst till 30 FPS. vilket inte är särskilt konstigt iom att de gjirde en desing specc till ett system där de ansåg att de antagligen inte ksulle lyckas krämar ur mer med vibehållen grafiskdetaljrikedom...

Jag förstår fullt varför de inte satte sig ner och skrev om motorn från scratch istället för att släppa spelet på 6 månader...

Om du inte förstår det... ptja då undrar man ju hur du prioriterar.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av TIPP_X:

Det är sorgligt att utvecklarna inte kunde klara av det själva, vissar på hur lata dom är det kommer till PC spel

Är det inte dags att släppa det här gnället?! för om du läser i posten precis som Durante har sagt sedan dag ett, så är motorn helt skriven för att vara låst till 30 FPS. vilket inte är särskilt konstigt iom att de gjirde en desing specc till ett system där de ansåg att de antagligen inte ksulle lyckas krämar ur mer med vibehållen grafiskdetaljrikedom...

Jag förstår fullt varför de inte satte sig ner och skrev om motorn från scratch istället för att släppa spelet på 6 månader...

Om du inte förstår det... ptja då undrar man ju hur du prioriterar.

Vad jag vill ha är inte sunkiga portar med dåliga kontroller skiter med i om det är världens snyggaste spel eller inte, om nu en hemma snickare lyckats få till 60 fps så varför skulle inte utvecklarna klara av det ? Är det för mycket begärt att man villa ha ett spel som får lika mycket tid nerlagt på alla versioner oavsett till vilka system det släpps

Medlem

Du kanske ska läsa från "hemmasnickarens" egna mun när han säger att hans.60 fps fix ofta.har.sönder.spelet.och gör.det helt ospelbart online.

Tycker det hävs ut en massa oinformerat skitsnack från folk som nog aldrig skrivit en rad kod i sina liv.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar