Obsidians Kickstarter-RPG anpassas till pc

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lazaroth:
Skrivet av bavver:

synd för konsollspelarna dock

Hur egoistiskt detta än låter så tycker jag inte synd om dem alls. Jag vet inte hur många spelserier som jag en gång tyckt om som förvandlats till något jag inte längre kan känna igen.
Jag är något så fruktansvärt tacksam för att jag än en gång kan komma att få spela typen av spel jag vill ha.

Instämmer, har sett otaliga serier som gått från att vara grymma till att bli mediokra och en av de som jag "sörjer" mest är Rainbow Six serien som numera är så "fördummad" att det gör ont i ett gammalt gamer hjärta.

Sant. Rainbow Six: Raven Shield var underbart. Sedan har det bara gått åt skogen.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av bavver:

synd för konsollspelarna dock om dom nu vill ha detta

Det tror jag inte att det är, jag menar det ena utesluter inte det andra. Verkar som att pc fanboys har fått för sig att en konsolspelare omöjligen kan ha en pc vid sidan av.

Jag är ganska övertygad om att den typen av konsolspelare som är intresserad av ett spel som project eternity även har en pc och kommer att köpa/ backa spelet. Det har jag gjort och så gott som dom flesta mina kompisar som är intresserade av den här typen av spel, trots att vi idag är "konsolspelare".

En P12:a med endast 360/PS3 och MW3 som favoritspel kommer inte att vara intresserad av project eternity.

Instämmer, har ägt ett antal konsoler och datorer under min livstid och gillar båda formaten på olika basis. Vill jag köra ett bilspel, fighting spel eller plattformspel så är blir det oftast konsol jag kör det på (eller på PC med handkontroll då tangentbord och mus inte funkar lika bra) om jag däremot vill köra ett RTS, FPS eller RPG så hamnar valet på PC (detta gäller titlar som finns till samtliga format, inte exklusiva titlar).

Anledningen till att konsolspelare har fått en stämpel som mindre kunniga är att utgivarna tror att man kan sätta likhetstecken kring enkelhet och brist på kunskap eftersom det inte bara är att plugga in en dator och köra på samma sätt som det är med en konsol.

När jag spelar PC vill jag att spelen ska vara så optimerade för det formatet som det bara går och samma sak gäller även omvänt.

Medlem

Men problemet är ju ofta inte direkt att spelen kommer till konsol eller PC utan mer vad som görs för att anpassa spelet (eller inte görs). En förlängning av det problemet inkluderar väl att den största konsumentklicken är folk som inte är ute efter vad ett spel innebar för 10-20 år sedan, utan är nöjd med vad som ofta ser ut som rena hafsjobb i jämförelse med vad ett spel gick ut på då (oavsett plattform), när det gäller själva spelets innehåll.

Kanske har jag fel men det känns inte riktigt som gamers (för att använda den gamla termen) är målgruppen för många av de spel som släpps idag.

Nu till nyheten; personligen får jag ut mer av ett interface där jag har mångtalet fler snabbkommandon på olika tangenter och jag föredrar mus generellt, förutom för 2d/psuedo-3d-plattformare och racingspel - jag har inget emot det herr Avellone säger således

Medlem

TotalBiscuit nämner Obsidians spel i senaste The Mailbox (sista frågan) där han pratar om vuxna teman i spel och varför vi inte ser RPG spel som låter en fatta beslut som i Planescape Torment. Han nämner även att Obsidian är en av de bästa i branschen när det kommer till den typen av spel och att Bioware på senare tid blivit bättre på det.

Jag har inte spelat ett enda spel från Obsidian men jag planerar att göra det när min ekonomi tillåter det (första spelet blir nog Fallout 3, New Vegas Goty) då jag verkligen gillar spel med djup. Kommer nog även med stor säkerhet införskaffa detta när det släpps, hade mer än gärna velat donera men jag har nog gått över min budget rätt så ordentligt tack vare Kickstarter.

12
Skriv svar