Spana in vad Hearts of Iron III-expansionen erbjuder

Robot
Spana in vad Hearts of Iron III-expansionen erbjuder

Nya enheter, förbättrade havsinvasioner och fler spellägen är att vänta i Hearts of Iron III: Their Finest Hour.

#hearts-of-iron-iii, #paradox


Medlem
Spana in vad Hearts of Iron III-expansionen erbjuder

Såg heart of, trodde det var något om Starcraft

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Såg heart of, trodde det var något om Starcraft

Hehe, man ser det man vill se

Medlem

Blir nog att pröva detta, min inre skrivbords general har varit för inaktiv de senaste två åren


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag har kört 3:an i många månader nu, men trots att jag spelar på easy så kan jag aldrig stoppa det tyska herraväldet i europa, oavsett vilken nation jag testar. Kan inte heller dominera som Tyskland. Känns tragiskt när jag ändå lirat ettan och tvåan med betydligt större framgång.
Enda som hållit mig kvar är mitt perversa intresse att styra länder som premiärminister, president, dikatator....

Medlem

japp, samma här. I HoI2 kunde man göra betydligt bättre ifrån sig. Har aldrig riktigt kommit underfund med HoI3

Medlem

Ar for upptagen med Crusader Kings 2

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Ar for upptagen med Crusader Kings 2

samma här! [kraftuttryck] vad det är bra!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Skjuludde:

Ar for upptagen med Crusader Kings 2

samma här! [kraftuttryck] vad det är bra!

Kungen av Irland var homosexuell. Under sin livstid producerade han 10 barn
Underbart spel

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Skjuludde:

Ar for upptagen med Crusader Kings 2

samma här! [kraftuttryck] vad det är bra!

Kungen av Irland var homosexuell. Under sin livstid producerade han 10 barn
Underbart spel

haha. Jag (min dynasti=jag) uppfann nya metoder för att avrätta/tortera folk vilket inte folket uppskattade så de kastade frukt på mig. Jag beslutade mig att sluta med sånt och syssla med min trädgård!

+ jag (som skandinaviska imperiet) har ärvt HRE + bysantinska riket


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Fajja:

japp, samma här. I HoI2 kunde man göra betydligt bättre ifrån sig. Har aldrig riktigt kommit underfund med HoI3

HoI3 handlar mycket mer om manöver, man måste ringa in fienden osv. Dessutom är en viktig del i att lyckas att man forskar rätt och har rätt Order of Battle (dvs alla nivåer HQs i en bra hieraki). I HoI2 var all forskning bra men så är inte fallet i 3:an (även om utvecklingen går år rätt håll).

En annan viktig skillnad är att HoI2 var det lite lättare att spela en mindre nation. I HoI3 behöver du nästan vara stormakt för att kunna påverka något.

Det mest intressanta med expansionen tycker jag är att de gjort om systemen för pansar slag och combined arms helt från grunden. Det nya systemet ger en massiv bonus om fi inte har tillräckligt bra kanoner för att komma igenom ditt pansar (som går att förbättra både genom forskning eller att helt enkelt bygga tyngre vagnar).

HoI3 är Paradox överlägset mest komplicerade spel, jag har spelat många hundra timmar och upptäcker hela tiden nya saker!

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Skjuludde:

Ar for upptagen med Crusader Kings 2

samma här! [kraftuttryck] vad det är bra!

Kungen av Irland var homosexuell. Under sin livstid producerade han 10 barn
Underbart spel

Min kungs son blev homosexuell och dvärg, jag bad till gud att ta bort homosexualliteten på honom så han kunde bli en värdig svensk version av "the Imp".

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Fajja:

japp, samma här. I HoI2 kunde man göra betydligt bättre ifrån sig. Har aldrig riktigt kommit underfund med HoI3

HoI3 handlar mycket mer om manöver, man måste ringa in fienden osv. Dessutom är en viktig del i att lyckas att man forskar rätt och har rätt Order of Battle (dvs alla nivåer HQs i en bra hieraki). I HoI2 var all forskning bra men så är inte fallet i 3:an (även om utvecklingen går år rätt håll).

En annan viktig skillnad är att HoI2 var det lite lättare att spela en mindre nation. I HoI3 behöver du nästan vara stormakt för att kunna påverka något.

HoI3 är Paradox överlägset mest komplicerade spel, jag har spelat många hundra timmar och upptäcker hela tiden nya saker!

På easy kunde jag (efter några försök) ta över Tyskland som Polen i HoI2. Men i HoI3 kan jag varken som Frankrike eller Sovjet göra det minsta motanfall när Tyskland kommer. Har till och med som Italien försök backstabba Tyskland när de gett sig på Sovjet, men då inte lyckats tagit mer än Österriket innan deras motanfall blir för stark.
Jag tycker jag lärt mig det grundläggande med HQ (mer än 1 nivå), men det känns som att det är det värsta som hänt HoI-serien. Går inte ens att leka som Sovjet längre på easy pga miljoner provinser och enheter.

HoI1 hade skönast teknik-trädet någonsin. Brast dock stort gällande handel, samt en del gällande att bygga enheter och förbättra provinser.
HoI2 fördummade teknik-trädet alldeles för mycket, men gjorde enhets och provins-hanteringen bra mycket bättre.
HoI3 gjorde forskningen lite mer intressantare samt enklare att bygga saker. Tycker även det är grymt kul med alla brigads-typer. Men att spela som en liten nation har blivit tråkigare, att spela som en stormakt har blivit minst 3ggr så svårt pga enhets-hanteringen i krig samt införande av HQ till allt och alla. Spelet känns rätt så omöjligt även på easy. Och på easy när man börjar 1936 så startar ww2 alltid i mars 1939...
Jag har alltid gillat de enkla lekarna man kunde göra i tidigare spel. Det gick att nå världsherravälde, det gick att påverka kriget som en mindre nation.

Sorry, men är väl ingen riktig skrivbords-general.

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Går inte ens att leka som Sovjet längre på easy pga miljoner provinser och enheter.

Nja, det går ju leka och spela igenom hela spelet hyfsat snabbt med hela sin arme AI styrd. Många spelar faktiskt så.

Men jag håller med att det är lite för många provinser då det blir extremt omständigt att detaljstyra allt.

Jag är nog skrivbords general. Erövrade storbtittanien på 4 månader 2:a gången jag spelade det tidsbegrensade demot, och 3:e gången kom jag halvvägs in i USA från en historisk sept 1939 start. Så visst går det ta över världen allt.

Numera spelar jag mest multiplayer mot mänskliga motståndare, förra spelomgången spelade jag som Japan och lyckades jaga bort USAs flotta från stillahavet samt landstiga och ta deras västkust. Vi hade riktigt sega strider runt klippiga bergen och panamakanalen sen

Har nog lagt mer än 1000 timmar på spelet totalt.

Spelet är dock hyfsat historiskt uppbygt så Tyskland är enormt starkt runt 1940 för att de skall kunna nå sina historiska framgångar. Att försöka angripa dem då som en svagare nation såsom frankrike eller Italien är riktigt svårt.

Medlem

Har aldrig haft några svårigheter förutom just de första gångerna jag spelade. Oavsett vilket land jag kör så piskar jag skiten ur motståndaren, om jag inte kör sverige eller annat pissland såklart. Som finland lyckas jag hålla stånd oftast mot ryssen så att tyskland hinner blanda sig i. Gäller att satsa på rätt grejer och ha de tröga förbanden under AI kontroll för att stabilisera och använda de rörliga förbanden till kringränning och förgörande av motståndsfickor. Så vinner jag alltid över Sovjet eller tyskland. Bara penetrera fronten med pansar och följa upp med motoriserat för att sedan stänga in stora frontavsnitt och krympa påsen tills den upphör med alla förband i den. strunta i att hålla gränserna av påsen så som den var i början utan tryck inåt och se till att det inte blir hål så att förbanden kan läcka ut och förenas med resterande armé. no biggie...

Medlem

Kanske plockar upp spelet igen, blev ett direkt avbrott efter att en själv som Tyskland blev ockuperat av Danmark.

Medlem
Skrivet av lcuocoals:

Kanske plockar upp spelet igen, blev ett direkt avbrott efter att en själv som Tyskland blev ockuperat av Danmark.

Det skulle nog även jag lyckas bli utsatt för. Vet i alla fall att de få gånger jag ens försökt med Tyskland så har Polen betytt problem.

Skrivet av Zerp:

Nja, det går ju leka och spela igenom hela spelet hyfsat snabbt med hela sin arme AI styrd. Många spelar faktiskt så.

Men jag håller med att det är lite för många provinser då det blir extremt omständigt att detaljstyra allt.

Jag är nog skrivbords general. Erövrade storbtittanien på 4 månader 2:a gången jag spelade det tidsbegrensade demot, och 3:e gången kom jag halvvägs in i USA från en historisk sept 1939 start. Så visst går det ta över världen allt.

Vet inte ens om jag verkligen visste om att man kan låta ai sköta sina trupper. För mig borde det betyda betydande förbättringar, då jag själv verkar vara ordentligt värdelös på spelet. Har ju gått betydligt bättre, vad man än gjort i de tidigare spelen. Ska i alla fall testa spelet ett par gånger till nu då, bara för att se om det funkar bättre.

Medlem

nä skulle vara kul och spela hoi2 med andra personer, men hoi3 verkar allt för komplext

1
Skriv svar