Resident Evil 6-demo ute i dag

Robot
Resident Evil 6-demo ute i dag

En första smakprov av Capcoms nästa skräckkapitel dyker under dagen upp till PS3 och Xbox 360.

#resident-evil-6, #capcom


Medlem
Resident Evil 6-demo ute i dag

Jag gillar att rubriken säger att demot redan finns ute.. när det inte har släppts ännu

Redaktör

Well, Capcom skickade ut en pressrelease med rubriken "Resident Evil 6 demo now available on Xbox LIVE and PSN". Jag har inte haft möjlighet att kolla att det stämmer, men jag ändrade formuleringen lite så att det blir tydligare att det dyker upp i dag.


signatur
Medlem

Kolla för 1min sen och det finns INTE ute Jag vart helt besviken..... tack fz


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Varför inte bara skriva "Resident evil6 6-demo kommer idag" för att gardera sig. Skulle det redan ha kommit så fungerar ju fortfarande rubriken i sig

Medlem

Kontrollen är lika dålig som den ser ut, så fladdrig. Gå tillbaka till Re4/Re5 tankkontrollen tack, men snabba upp gången medans man siktar så hade det varit bättre än den som finns nu.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Redaktör
Skrivet av Cane:

Varför inte bara skriva "Resident evil6 6-demo kommer idag" för att gardera sig. Skulle det redan ha kommit så fungerar ju fortfarande rubriken i sig

Så sant så! Jag glömde ändra rubriken, men nu ska det förhoppningsvis hela nyheten vara mindre missvisande.


signatur
Medlem

Vad är det med alla spelutvecklare som skiter i/glömmer PC fanbase? Eller alternativt släpper det till PC senare än konsoler? Inte så att PC-spelarna är få...

Medlem

Det är hårt att vara rubriksättare förstår jag! Mycket skit för en mening!

Medlem

Det här ska prövas, tack för påminnelsen FZ


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Mithos-SWE:

...men snabba upp gången medans man siktar så hade det varit bättre än den som finns nu.

VA KAN MAN SIKTA OCH GÅ ..SAMTIDIGT?!?!

Halleluja ett mirakel har skett i jesus tecken ..prisa gud o.s.v


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Mithos-SWE:

...men snabba upp gången medans man siktar så hade det varit bättre än den som finns nu.

VA KAN MAN SIKTA OCH GÅ ..SAMTIDIGT?!?!

Halleluja ett mirakel har skett i jesus tecken ..prisa gud o.s.v

har man inte kunnat göra det sen femman? eller minns jag kanske fel


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Tror inte denna release slår 5an tyvärr. Gillade 5an (PC) i co-op med polare, riktigt skönt lir.

Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Mithos-SWE:

...men snabba upp gången medans man siktar så hade det varit bättre än den som finns nu.

VA KAN MAN SIKTA OCH GÅ ..SAMTIDIGT?!?!

Halleluja ett mirakel har skett i jesus tecken ..prisa gud o.s.v

har man inte kunnat göra det sen femman? eller minns jag kanske fel

njae inte på demot iaf.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Dajnamajt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Mithos-SWE:

...men snabba upp gången medans man siktar så hade det varit bättre än den som finns nu.

VA KAN MAN SIKTA OCH GÅ ..SAMTIDIGT?!?!

Halleluja ett mirakel har skett i jesus tecken ..prisa gud o.s.v

har man inte kunnat göra det sen femman? eller minns jag kanske fel

njae inte på demot iaf.

Femman kunde man inte göra det i nej.


signatur

Videomupp

Medlem

OMFG... jag skall motstå. Skall förboka spelet hos Webhallen eller CDON denna vecka.

Skall inge spela demot!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Dajnamajt:

har man inte kunnat göra det sen femman? eller minns jag kanske fel

Nej, man kan inte sikta och gå i Re4/Re5, det är det enda som saknas (sitter här och undrar vilket nytt spel jag spelat jag tänker på då eftersom det inte funkade i Re5, hmm).

Tycker kontrollen/kameran i Re6 är fladdrig, ospelbart då kameran växlar höger/vänster läge för lätt (jag vill se min karaktär på vänster TV sida), och när man ska flytta kameran för att titta runt känns den för "lös", blir man överrumplad av zombie och faller till marken är kameran supersnabb och man får INGEN kontroll allt över den det blir bara ett virrvarr och snurr, och siktet är dåligt man träffar inte där man siktar.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det blir till att ladda ner såklart. Det var länge sen jag drog hem ett demo och igår så köade jag 5 stycken. Ett till idag då


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Är demon ute än? Har normalt sett inte nån konsol uppkopplad till nätet men tänkte man får koppla upp nån och tanka demon när det väl släppts

Medlem

Der finns ute på PSN! Har testat det och älskade hur man kunde kasta sig, etc. Vill ha hela spelet nu! Sherry for the win!

Medlem

leons del var klart roligast då den kändes mest likt original idén bakom RE spelen.


signatur

God is dead

Medlem

Haha ja vad var det man sa redan långt tillbaks? Den här demon bekräftade mina farhågor att spelet äntligen tagit sista steget till en fullblodig shooter.

Alltså det var nästan skrattretande hur dåligt det var med alla tighta utrymme där man gick från punkt a till b. Sen att de lagt in en jävla ikon som visar vart man ska visar ju också på vilken hjärndöd målgrupp de siktar in sig på.

Medlem
Skrivet av Cane:

Haha ja vad var det man sa redan långt tillbaks? Den här demon bekräftade mina farhågor att spelet äntligen tagit sista steget till en fullblodig shooter.

Alltså det var nästan skrattretande hur dåligt det var med alla tighta utrymme där man gick från punkt a till b. Sen att de lagt in en jävla ikon som visar vart man ska visar ju också på vilken hjärndöd målgrupp de siktar in sig på.

I conquer.


signatur

Death is the servant of the righteous.

Inaktiv

WOW dethär var nog det absolut sämsta jag har spelat på mycket länge.

-Hemska kontroller
-Hemsk AI
-Förvirrande HUD
-Tryck LB och få en gigantisk pil som visar exakt var du ska gå trots att du bara kan gå rakt fram (hur tröga är dagens gamers eg?)

Leons och Jakes del va "helt okej", Chris del va bara skrattretande dålig. Nonstop Action som kastas i ansiktet på dig. Dom försöker verkligen extremt hårt med att härma dagens shooters att det blir bara fjantigt. Dessutom så är ju Chris odödlig.. Du kan ta emot hur mycket kulor som helst.

Jag fattar inte vad dom sysslar med...
Första RE spelet jag förmodligen inte kommer köpa...skäms på er Capcom.

1
Skriv svar