Detta innehåller Minecraft 1.8.2

Robot
Detta innehåller Minecraft 1.8.2

Om några veckor släpps en ny Minecraft-patch via Xbox Live Arcade – se vad den innehåller redan nu!

#minecraft


Medlem
Detta innehåller Minecraft 1.8.2

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Nice att spela i soffan med 3 andra kompisar på samma tv?

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Mistarfajlip:

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Nice att spela i soffan med 3 andra kompisar på samma tv?

Precis, luta sig tillbaka och bara knappra runt lite i boxvärlden. Konsoller e ganska gött ibland ändå.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Spelas det krävande spel på Xbox?

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Menar du att det bara ska spelas krävande spel på xbox som är en urgammal konsoll från 2005?

Det är väl snarare så att på PC ska det köras krävande spel och på den 7 år gamla konsollen ska det köras spel som är mindre krävande....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Han menar väl att folk kanske spelar spel på konsoll för att dom inte vill/har råd med en bra gaming pc, och att minecraft inte är så krävande? Iaf så jag tolka det.

Medlem
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Mistarfajlip:

Förstår inte riktigt varför man vill spela Minecraft på Xbox... det är ju knappast ett krävande spel?
Kan någon vänlig själ upplysa mig?

Spelas det krävande spel på Xbox?

Tror jag formulerade mig något illa, det jag menade var att man oftast spelar en konsollversion av ett spel eftersom att man inte har en tillräckligt stark dator för att klara av det spelet.

Medlem

Nog för att jag gillar minecraft men på xbox 360 blir det nej tack, snacka om sömnpiller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Tror jag formulerade mig något illa, det jag menade var att man oftast spelar en konsollversion av ett spel eftersom att man inte har en tillräckligt stark dator för att klara av det spelet.

Eller för att många spel gör sig bättre i en soffa med handkontroll? För att konsolspel oftast är bättre anpassade för casual-multiplayer? För att det är enklare för "dumma" användare att använda en konsol än en PC? (o.s.v.)

Medlem

Kan ni inte skriva XBOX 360 i rubriken tror det är till PC VARJE GÅNG!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

1
Skriv svar