Dragon Age III: Inquisition tillkännagivet

Medlem

Jag tycker faktiskt combat-systemet i DA2 var bra. Problemet med spelet var att det var så begränsat, och använde samma miljöer gång på gång.

Gör de bara ett spel med en öppen spelvärld utan instängda zoner (laddningstider så fort man går en bit), så tror jag de kommer lyckas.

Medlem

Hoppas att spelet är bra. Förra spelet var som bäst, ett meh spel och som värst, skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I predict pure crap...fram stressad konsol anpassat gränssnitt osv...jag skulle älska att ha fel.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

I predict pure crap...fram stressad konsol anpassat gränssnitt osv...jag skulle älska att ha fel.

sär skriv ning f t w !


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Vad säger man efter typ två års väntan?
Jo, just det!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OMG I'M SO HAPPY ^^


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

guilty until proven innocent

Medlem

Vi får väl se vad de drar fram ur gottepåsen denna gång

FM-guru
F.d. Sisyr

Ge mig ett Dragon Age: Origins fast med en bra story så är jag nöjd.

Medlem

Inquisition? That was unexpected.

Testpilot

Origins var större och hade bättre strider.
II var mindre och hade kassa strider , storyberättandet var dock bättre i 2an , det var dessutom rätt buggigt då det släpptes med grafikstrul.

Jag hoppas att de insett hur jäkla dåligt stridssystemet var i 2an och att de satsar på den biten , det var så dåligt att jag helt enkelt ställde ner spelet till normal och spelade enbart för storyn.

Medlem

Utan att överdriva vill jag påstå att Dragon Age: Origins är bland det roligaste och bästa jag spelat. Så besvikelsen var ju total när Dragon Age II släpptes.

Jag hoppas verkligen de går tillbaka till rötterna igen och ger detta spel den ombonad och storhet som det verkligen förtjänar.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sisyr:

Ge mig ett Dragon Age: Origins fast med en bra story så är jag nöjd.

Tolkar nedåttummarna som att det faktiskt finns folk som gillade handlingen i Dragon Age. Intressant, vore kul om någon av er kände sig manad att säga vad ni gillade med den, då jag eprsonligen fann den extremt klichéfylld och enkelspårig. Däremot var karaktärerna, världen och många side quests desto mer välgjorda.

Medlem

Intressant, gillade ettan kraftigt och tvåan var ok tidsfördriv, ser fram emot detta

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sisyr:

Ge mig ett Dragon Age: Origins fast med en bra story så är jag nöjd.

Tolkar nedåttummarna som att det faktiskt finns folk som gillade handlingen i Dragon Age. Intressant, vore kul om någon av er kände sig manad att säga vad ni gillade med den, då jag eprsonligen fann den extremt klichéfylld och enkelspårig. Däremot var karaktärerna, världen och många side quests desto mer välgjorda.

Finns ju betydligt torftigare storys än Dragon Age: Origins berättar(jag tycker dock inte den är torftig).
Jag gillar den enkla kampen mellan det onda och goda. En till synes ohejdbar ondska drabbar hela Ferelden, jämsides med massvisa motgångar, dolkstötar i ryggen etc, lägg därtill de olika maktkamperna som ger en intrigfylld och spännande värld i mitt tycke.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Gott! Längtar redigt

Medlem

1. Behåll den lite mer realistiska stridskänslan från 1an, 2an gick allt för fort. Fick lite lätt känsla av ett asiatiskt spel i 2an.

2. Behåll det lite mer djupa sociala inflytandet på kompanionerna från DA1. Otroligt mycket valmöjligheter togs bort i 2an.

Gör detta får ni ta mina pengar.. Ni kommer antaligen göra det i vilket fall.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

1. Behåll den lite mer realistiska stridskänslan från 1an, 2an gick allt för fort. Fick lite lätt känsla av ett asiatiskt spel i 2an.

Ja huvaligen. Lite mer än en lätt touch av asiatiskt blixt/sprak/poff/ljusskens-strider..

phi
Medlem

Blir knappast någon förhandsbokning på DA3 för min del.

Men tar dom allt som var bra från 1:an och skrotar allt som var dåligt från 2:an (i princip hela spelet) så får dom mina pengar.

Nox
Medlem

1:an var trots lite klyschig story väldigt underhållande. 2:an har jag inte ens velat testa. Hoppas att 3:an blir betydligt bättre

12
Skriv svar