Spana in vad Conker's Bad Fur Day ursprungligen var

Robot
Spana in vad Conker's Bad Fur Day ursprungligen var

Den vulgäre ekorren var från början en riktig liten solstråle i Twelve Tales Conker 64. Se en halvtimme gameplay från dess ursprung.

#conkers-bad-fur-day, #conker-live-reloaded


Medlem
Spana in vad Conker's Bad Fur Day ursprungligen var

Fan jag som hoppades på att det skulle vara en 2a när jag läste rubriken =(

Medlem

Heh, kommer ihåg att jag såg bilder från Twelve Tales och tänkte något i stil med 'ännu ett myspys plattform spel av Rare'. Sen döpte dom om det till bad fur day. Hepp.

> Vem vet, kanske vi får se något nytt med Conker en vacker dag.

Antagligen inte. Tyvärr så är väl Rare förpassade till att göra minispel till Kinect och sen är det väl inte någon kvar från den gamla goda tiden ändå.

ELF
Medlem

Conker är ju helt underbar


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Känns ju som klippet utav "Conker 64" lika gärna kan vara en mod utav Super Mario 64. Verkar ju identiskt med kameravinklar, ljud och attacker, bara annan design...

Nu har jag inte spelat "Bad Fur Day", men jag undra om det är lika likt SM 64 som "Conker 64" var..

Medlem

Rare 2012 suger!
Jag undrar vilka från de äldre Rare som fortfarande är kvar. Kan tänka mig att de flesta har försvunnit som bla. gjorde Golden Eye, Conker, Banjo(de äldre) och Donkey Kong.
Annars har dem verkligen sålt ut sig. fyfan vad bra skit vi fick från dem på nittiotalet och början av 2000-talet.

Medlem

AH! Det är därför conker har så konstiga kläder i diddy kong racing!

Medlem

Conker, det var inte igår. Från en tid när ett spel för familjen ofta var ett ändå rätt matigt, stort och utmanande plattformsäventyr i 3D med höga produktionsvärden. Numera sysslar just Rare mycket med Kinect och avatarkläder vad jag förstår, och det är inte många stora studios som gör den här typen av spel längre. Varken Rare, Naughty Dog, Insomniac eller ens Sonic Team gör kvaltietsplattformspel så ofta i dessa dagar. Genren har tappat status, betydligt. Nintendo fortsätter, men annars är det väl lite tunt? Mycket filmlicensspel som kanske blir plattformsspel, men sällan några AAA-titlar direkt. Inte konstigt kanske. Det är en äldre publik nu, och även småglinen spelar nog mer spel avsedda för äldre. (Eller inte...spelade själv Quake, Goldeneye m.m. redan då...men jag gillade även de lite mjukare spelen, det kanske dagens kids inte diggar längre.)

Conkerspelet skulle ha släppts redan 1997 men blev försenat och gjordes sen om till Bad Fur Day.

Därför blev Conker´s Pocket Tales det första spelet med ekorren. Det släpptes 1999 till Game Boy Color (det utvecklades från början till Game Boy och skulle ha kommit 1997 eller 1998, men försenades när det skulle anpassas och färgläggas till Game Boy Color). I det spelet var stilen ungefär så gullig som Nintendo 64-spelet först var avsett att bli. Märkligt nog blev alltså ett spel som från början var avsett att bli det andra med ekorren till slut hans debutspel. Rare tröttnade väl helt enkelt på gullegullet efter Donkey Kong Country, Banjo-Kazooie med flera.

Det här är väl dock ingen nyhet, fz? Eller har den här filmsnutten läckt ut nyligen?

Medlem

Verkar som ett mysigt medelmåttigt platformspel. Kontrollerna verkar inte va något att hänga i granen eftersom det såg ut hemskt ut att sikta med slangbellan.

Det låter som att Twelve Tales har samma overworld soundtrack som Conker's Pocket Tales. Synd att Twelve Tales soundtrack inte kan överträffa guden inom spelmusik Grant Kirkhope eller Conkers Bad Fur Day's - Windy som är gjord av Robin Beanland.

Tydligen går det att spela en variant av Conker som tös om man kollar mot slutet, vilket är lite småkul.

Önskar att man kunde testa det för att se om det fanns några sköna antropomorfiska karaktärer som i Conkers Bad Fur Day..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Banjo:

Det här är väl dock ingen nyhet, fz? Eller har den här filmsnutten läckt ut nyligen?

Tror det är första gången man får se ett 30 min klipp av spelet.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Tänk att Conker var så söt innan de introducerade stackarn för alkohol.

Medlem

ahh Conker's Bad Fur Day med sitt Clockwork Orange intro, det är grejer det.

Medlem

Random nyhet är random.

Medlem

Conker's Bad Fur Day kan nog vara ett av tidernas bästa plattformsspel. Istället för att gå Mario/Sonic/Banjo/whatevers väg så gick man en egen, mer "vuxen".
Spelet har ju allt, zombies, naziteddiz, vampyrer, terminators, aliens, kåta bin, dinosaurier, en fördrunken fågelskrämma och självklart Gregg the Grimm Reaper och spelhistoriens kanske mest genomtänkta "game over/continue" förklaring...
Plus den roligaste multiplayern på N64.

http://www.youtube.com/watch?v=U7xu3Rd8dYQ

Medlem

Hade varit trevligt med re-release för oss som missade spelet. Banjo-spelen finns ju på XBLA så varför inte?

Medlem

Conkers Bad Fury Day är en raritet, vad jag sett så släpptes det inte många PAL exemplar (släpptes mest i Tyskland, konstigt nog)

Men i bra kondition, alltså inte i Mint Condition ligger spelet på ca 1500kr för den som samlar på N64 spel,

Medlem

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.

Nej, det fanns inte. Rare gjorde Donkey Kong Country 1-3 och Killer Instinct under Nintendo på SNES, inget mer (innan Nintendotiden gjorde de förstås en del också, som Battletoads bl.a.). Du tänker kanske på Ardy Lightfoot, Bubsy, Aero the Acrobat eller nåt annat gulligt plattformspel?

Däremot kom Conker´s Pocket Tales till Game Boy Color ut innan Conker´s Bad Fur Day släpptes till Nintendo 64.

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.

Zero the Kamikaze Squirrel kanske, inte värst gulligt dock.

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.

Du kanske tänker på Bubsy eller Zero... Zero var dock inte särskilt gulligt, de var ninja ekorrar typ.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av yonaz:

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.

Nej, det fanns inte. Rare gjorde Donkey Kong Country 1-3 och Killer Instinct under Nintendo på SNES, inget mer (innan Nintendotiden gjorde de förstås en del också, som Battletoads bl.a.). Du tänker kanske på Ardy Lightfoot, Bubsy, Aero the Acrobat eller nåt annat gulligt plattformspel?

Däremot kom Conker´s Pocket Tales till Game Boy Color ut innan Conker´s Bad Fur Day släpptes till Nintendo 64.

Skumt. Kunde svära på att jag spelat Conker på SNES, fast att det var Nintendo och inte Rare som gjorde det. Men det är kanske något annat jag tänker på. Börjar bli gammal och senil tror jag


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av yonaz:

Jag vill minnas att det fanns ett Conker-spel som var precis lika gulligt och barnvänligt redan på SNES (Super Nintendo) men hittar inget när jag söker på det.

Nej, det fanns inte. Rare gjorde Donkey Kong Country 1-3 och Killer Instinct under Nintendo på SNES, inget mer (innan Nintendotiden gjorde de förstås en del också, som Battletoads bl.a.). Du tänker kanske på Ardy Lightfoot, Bubsy, Aero the Acrobat eller nåt annat gulligt plattformspel?

Däremot kom Conker´s Pocket Tales till Game Boy Color ut innan Conker´s Bad Fur Day släpptes till Nintendo 64.

Skumt. Kunde svära på att jag spelat Conker på SNES, fast att det var Nintendo och inte Rare som gjorde det. Men det är kanske något annat jag tänker på. Börjar bli gammal och senil tror jag

Det kanske var Plok du spelade? Det gavs ut av Nintendo tror jag och var ett plattformspel. Dock utan ekorrar vad jag vet...

Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=O1EtC8a7CRo&feature=related 100 spel, kanske du känner igen nåt av dem?

1
Skriv svar