Uprising 44 – ett av de sorgligaste WW2-kapitlen i spelform

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

vadå för tät inpå? skare liksom vara ett problem? då måste vi ju även sluta rapportera nyheter om Syrien, inte några filmer om irak kriget, inget alls.

Vad har nyhetsrapportering med fiktion att göra? Det är väl en sak att rapportera vad som har hänt och vad som händer, en annan sak att mer eller mindre godtyckligt fabricera händelser för att skapa underhållning.

Sedan om det är lämpligt (än) eller inte, det låter jag vara osagt. Det är nog väldigt varierande från person till person.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

öhh ännu tätare inpå? iran-irak 1980 talet, Balkan 1990-2000 talets början.
nån fler som sov på historian genom högstadiet?

När jag skrev "Irak-kriget" så syftade jag givetsvis inte på Iran-Irak, utan på det senaste då USA med allierade invaderade Irak för att avsätta Saddam H, som pågick 2003 till 2011. (Därför jag skrev "(andra) Irak-kriget".) Och det tidigare kriget, år 1990, kallades Kuwaitkriget.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av vashthepirate:

vadå för tät inpå? skare liksom vara ett problem? då måste vi ju även sluta rapportera nyheter om Syrien, inte några filmer om irak kriget, inget alls.

Vad har nyhetsrapportering med fiktion att göra? Det är väl en sak att rapportera vad som har hänt och vad som händer, en annan sak att mer eller mindre godtyckligt fabricera händelser för att skapa underhållning.

Sedan om det är lämpligt (än) eller inte, det låter jag vara osagt. Det är nog väldigt varierande från person till person.

är väl bättre att man kan göra ett spel för att visa att saker går vidare oavset vad som händer, itne direkt att jag vill se ett spel igen där man sköter ett dödsläger, finns en kopia av doom 1-2 eller vilket det var där man skulle "död" judar.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:

är väl bättre att man kan göra ett spel för att visa att saker går vidare oavset vad som händer, itne direkt att jag vill se ett spel igen där man sköter ett dödsläger, finns en kopia av doom 1-2 eller vilket det var där man skulle "död" judar.

Visst är det bra att kunna gå vidare, absolut. Frågan var bara när - vissa saker kan fortfarande vara känsliga för många personer.

Sedan angående kriget på Balkan, så undrar jag bara rent spontant vilket intresse det finns för det? Jag vet inte riktigt heller vad för sorts spel man kan göra av det. Men visst, det skulle väl gå an också.

Mycket handlar väl om politik och de politiska konsekvenserna också, inte bara hur många som dog eller varför.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av vashthepirate:

är väl bättre att man kan göra ett spel för att visa att saker går vidare oavset vad som händer, itne direkt att jag vill se ett spel igen där man sköter ett dödsläger, finns en kopia av doom 1-2 eller vilket det var där man skulle "död" judar.

Visst är det bra att kunna gå vidare, absolut. Frågan var bara när - vissa saker kan fortfarande vara känsliga för många personer.

Sedan angående kriget på Balkan, så undrar jag bara rent spontant vilket intresse det finns för det? Jag vet inte riktigt heller vad för sorts spel man kan göra av det. Men visst, det skulle väl gå an också.

Mycket handlar väl om politik och de politiska konsekvenserna också, inte bara hur många som dog eller varför.

helt riktigt många kan känna att det är magstarkt att göra ett spel på balkan, vist skulle det nog kunna finnas intresse. men jäkligt svårt att inte då heller ge stöd för nån sida. oavset segrare så var det inte bara serber som begick brott där nere. det är absolut svåraste att få till en vinkling som inte gör att en sida får mer favör än den andre.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

12
Skriv svar