Märklig Call of Duty-teaser gör oss förvirrade

Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Konstigt då att Borderlands 2 och Torchlight 2 är ett av dem charmigaste spelen jag sett!

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:
Skrivet av fall:
Skrivet av chopper:

Cod bör införa lite ny tänk zombier är inget nytt!

Ni som gillar cod spela vidare vi andra letar nytt.

Cod inför ny tänk hela tiden, men den som blundar för det ser inget.

ok nämn något nytt som inte finns i andra spel??

Något nytt som Call of Duty serie kom på till spel var Killstreaksen, det var ett tag sen men det var något helt nytt till fps genren, perks var det också Call of Duty som införde. En tjänst utöver spelen som Call of Duty Elite.

Eller du kanske enbart syftar på Black Ops 2? Sen allt dom har lagt till i Black Ops 2 är faktiskt nytt för Call of Duty.

Man säger inte precis att det enbart kommer en ny bil så fort den har en ny funktion som precis hur uppfunnits.

Jag tror han menade vad dom läggar till i sina nya spel, cod brukade vara bra men efter cod5 gick det snett. Spelet har inte utvecklats alls varken spelmässigt eller utseendemässigt och det är nästan cods värsta brott idag, att dom inte ens försöker göra något nytt eller bra utan bara nöjer sig med att släppa 500krs dlc varje år.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

så vit jag vet så äre quake 3 motorn i COD? vilket är äldre än source. ahh minns Q3 det var tider det. COD = P12 Konsol kiddo game


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Konstigt då att Borderlands 2 och Torchlight 2 är ett av dem charmigaste spelen jag sett!

Det tycker jag med, men jag använder mig av sarkasm därav alla mina punkter..... ... .................................................................................................................................................................................

Läs allt jag har skrivit, och läs vad jag citerade först. tack.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Mja betalar man 150% för ett så pass påkostat spel borde man ju kunna förvänta sig "det bästa", eller?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Cod fanboy goes mad fall?

Det som jag tycker är mest sorgligt är att folk fortfarande betalar för samma sak, vilket gör att dom aldrig utvecklar spelen mer.
Utan släpper samma sak om och om igen och tjänar massa med pengar på det. Tänk om folk hade bojkottat nått av dom senaste spelen i serien. Då kanske vi skulle fått nått helt nytt och spännande inom cod istället. Men så länge folk är dumma nog att betala för samma sak varje år så kommer dom inte utveckla det mer :/

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tobblish:

Att CoD börjar bli gammalt och dåligt, bilden är kass precis om den är ingame.

Aaaawh. väldigt bra kommentar. Så CS.GO är också fult och gammalt? Du kan omöjligt gilla det dom använder en äldre motor än Call of Duty, sen får vi inte börja tala Torchlight 2 och Borderlands 2, kolla in grafiken. Gud vilka värdelösa spel....... Herregud säger jag bara....

Borderlands 2 fult? Nej, du bör nog gå till optikern!

Borderlands 2 och Torchlight 2 är ändå snyggt tycker jag för att vara "animerat", om man t.ex jämför med spelet XIII (13)

Medlem

Förhoppningsvis att det handlar om andra världskriget (se gammal TV ). Jag vill tillbaka till atmosfären och spelkänslan som fanns vid de första CoD-spelen.

Stalingrad var ju guld.

Lär dock säkert vara någonting med månlandningen och "The dark side of the moon". Tänk Ironsky - fast med Zombies.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv
Skrivet av gusgun577:

Cod fanboy goes mad fall?

Det som jag tycker är mest sorgligt är att folk fortfarande betalar för samma sak, vilket gör att dom aldrig utvecklar spelen mer.
Utan släpper samma sak om och om igen och tjänar massa med pengar på det. Tänk om folk hade bojkottat nått av dom senaste spelen i serien. Då kanske vi skulle fått nått helt nytt och spännande inom cod istället. Men så länge folk är dumma nog att betala för samma sak varje år så kommer dom inte utveckla det mer :/

Det som jag tycker är sorligt är att du inte förstår vad en förändring är.

Dom lägger alltid till ny saker i spelet, vilket dom vill ha betalt för. Det är inte alls likt. Grafikmässigt ser det annorlunda ut, känslan är annorlunda i alla spel. Vapnen är annorlunda, kartorna är annorlunda, singelplayer story är annorlunda.

Under den här linjen följer Gusgun's logik angående Call of Duty Spelen dvs inte min åsikt, tack.

Det är lika tragiskt att säga att dom som fortfarande spelar wow betalar varje månad för att döda ytterligare en ny drake, eftersom en boss är likadan som alla andra, du får loot av dom allihopa.

Med din logik kan man även säga att det gäller allt här i världen, t.ex. nya iphone är exakt likadan som den förra, finns ingen skillnad på den förutom namnet. Så det är sorligt att alla köper den också... Sluta lev i din fantasi värld.

Om Treyarch skulle säga att Black Ops 2 är exakt som MW3 samma, kartor, samma perks, samma killstreaks förutom att namnet är ändrat så skulle inte köpa det. Och dom kan inte säga att det är likadant, det bygger på samma koncept.

Och vem i hela världen lämnar ett vinnande koncept? Black Ops slog Battlefield 3 i hästlängder med mest spelade timmar. Som kan ses att Dice nytänkade inte var så bra för allt dom gjorde var att uppgraderade sin gamla spelmotor så några fler hus kan sprängas så vill folket inte ha det lika gärna som dom vill ha nya kartor på Call of Duty. Siffrorna har talat.

Jag har ingen emot Battlefield 3, jag tycker det är ett roligt spel. Men jag föredrar Call of Duty eftersom jag gillar snabbare gameplay, och det spelar ingen roll vilket som är mest realistiskt eller liknande, vill jag ut i ett realistiskt krig så söker jag till armén och åker ner till Syrien eller något liknande.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av gusgun577:

Cod fanboy goes mad fall?

Det som jag tycker är mest sorgligt är att folk fortfarande betalar för samma sak, vilket gör att dom aldrig utvecklar spelen mer.
Utan släpper samma sak om och om igen och tjänar massa med pengar på det. Tänk om folk hade bojkottat nått av dom senaste spelen i serien. Då kanske vi skulle fått nått helt nytt och spännande inom cod istället. Men så länge folk är dumma nog att betala för samma sak varje år så kommer dom inte utveckla det mer :/

Det som jag tycker är sorligt är att du inte förstår vad en förändring är.

Dom lägger alltid till ny saker i spelet, vilket dom vill ha betalt för. Det är inte alls likt. Grafikmässigt ser det annorlunda ut, känslan är annorlunda i alla spel. Vapnen är annorlunda, kartorna är annorlunda, singelplayer story är annorlunda.

ALLT NEDANFÖR DEN HÄR LINJEN FÖLJER Jormun's logik angående Call of Duty Spelen dvs inte min åsikt, tack.

Det är lika tragiskt att säga att dom som fortfarande spelar wow betalar varje månad för att döda ytterligare en ny drake, eftersom en boss är likadan som alla andra, du får loot av dom allihopa.

Med din logik kan man även säga att det gäller allt här i världen, t.ex. nya iphone är exakt likadan som den förra, finns ingen skillnad på den förutom namnet. Så det är sorligt att alla köper den också... Sluta lev i din fantasi värld.

Om Treyarch skulle säga att Black Ops 2 är exakt som MW3 samma, kartor, samma perks, samma killstreaks förutom att namnet är ändrat så skulle inte köpa det. Och dom kan inte säga att det är likadant, det bygger på samma koncept.

Och vem i hela världen lämnar ett vinnande koncept? Black Ops slog Battlefield 3 i hästlängder med mest spelade timmar. Som kan ses att Dice nytänkade inte var så bra för allt dom gjorde var att uppgraderade sin gamla spelmotor så några fler hus kan sprängas så vill folket inte ha det lika gärna som dom vill ha nya kartor på Call of Duty. Siffrorna har talat.

Jag har ingen emot Battlefield 3, jag tycker det är ett roligt spel. Men jag föredrar Call of Duty eftersom jag gillar snabbare gameplay, och det spelar ingen roll vilket som är mest realistiskt eller liknande, vill jag ut i ett realistiskt krig så söker jag till armén och åker ner till Syrien eller något liknande.

Angående battlefield 3 och Call of duty så är det en smaksak, du har en poäng men det är vad man föredrar. Jag ser call of duty som ett bra spel generellt, det enda jag hakar mig på är att cod spelen är som CS för mig. Man springer runt tills man hittar en fiende att skjuta på, den som siktar bäst och snabbast överlever längst mer eller mindre. Det folk gillar med battlefield 3 är att spelet erbjuder större variation med strid i luften, till fots och med fordon och svaret till varför det spelas mer CoD än BF3 är för att det verkar mycket enklare att hacka/fuska och komma undan med det på CoD. Min bror har alltid fuskat på CoD och har alltid kommit undan, aldrig blivit påkommen eller bannad.

Inaktiv

Ja, det är en smaksak, sen har jag hört att det är fler fuskare på Battlefield 3 än Call of Duty. Olika källor ingen är mer pålitlig än den andra.

Sen får jag be om ursäkt till dig Jormun, eftersom jag nämde din logik i mitt förra inlägg. Förväxlade namnet mellan dig och Gusgun 577

Medlem
Skrivet av fall:

Ja, det är en smaksak, sen har jag hört att det är fler fuskare på Battlefield 3 än Call of Duty. Olika källor ingen är mer pålitlig än den andra.

Sen får jag be om ursäkt till dig Jormun, eftersom jag nämde din logik i mitt förra inlägg. Förväxlade namnet mellan dig och Gusgun 577

Ingen fara, såg att du citerade gusgun.

12
Skriv svar