Nytt Playstation 3 presenterad

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.

Köp en PC kompis:D

Jag är PC-spelare från början... Det finns en anledning att jag gick över till konsol när jag började jobb och högre studier.

Jag hade för några år sedan precis byggt ihop en PC från delar till ett värde av för mycket pengar. Fick ha den i 1 år sen slog blixten ner helt oväntat utan någon storm som förvarnade om att det kanske var dags att dra ur alla kontakter till datorn. Moderkort, PSU, grafikkort och en av hårddiskarna blev grillade bortom räddning.
Jag hade precis börjat plugga på universitet och dessutom börjat jobba vid sidan av det. Jag kände då att jag varken hade tiden eller resurserna att bygga en ny dator så jag köpte ett PS3.

Det finns ibland anledningar utöver att vara en casual som gör att man väljer konsol. Visst saknar jag PC ibland, det är enligt mig den överlägsna platformen...
Men att kunna komma hem och bara ploppa in en skiva och spela direkt när jag inte har tid till mycket mer under min lilla fritid var den avgörande anledningen till att jag inte gått tillbaka. Att inte behöva sitta och pilla med drivrutiner och byta ut hårdvara en gång om året är välkommet i min livssituation.

En dag när tiden finns så kommer jag gå tillbaka till PC om det fortfarande är det överlägsna alternativet då.

We are truly the same you and i. Jag köpte också konsol när jag började jobba. Tyckte det var smidigt och då var ju dessutom skiten rätt ny så dom spelen var ju hur snygga som helst. I höstas köpte jag mig en PC igen. En färdigbyggd från Inet. Hur smidigt som helst. Behöver inte bråka med sambon om tv,n när jag vill spela. Nu minns jag varför jag spelade så jävla mycket innan. Det är så roligt på PC.

Btw, borde inte hemförsäkringen täcka blixtnedslag? :S

Medlem

har funderingar på att köpa en ny då min slim börjar ge upp. Den låter förbannat mycket när jag ser på DVD och ibland är den lite seg när jag ska se på BD. Dock blir det lite väl dyrt kan jag känna. Hade gärna sett en 320/200 gb version som ligger på dryga 2000 som det finns för vanliga slim nu. Denna flashvariant känna istället har på tok för lite minne.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Det bästa med konsoll är faktiskt enkelheten som folk här skrivit, men också den sociala biten är bättre, det är lättare spela coop spel, lättare ha alla sina vänner på samma plats istället för olika spel olika sätt att ha mikrofon på eller av för att få allt att fungera bra på pc, bland vänner. PC är bäst hårdvarumässigt, helt klart, det kommer den alltid vara jämfört med konsoll, men det MS borde jobba på, vilket dom också gjort mycket i win8, är föra människor som spelar spel närmare varann som i Xbox Live (Guld). Vi lär märka om det kommer funka med win8 eller inte, men hoppas det. För när nästa generation kommer från sony och ms, så lär det bli mer konsoll ett tag igen tills man tröttnar och går tillbaka till pc igen som "main game system" MGS.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

joary639, står den fritt så luft kan cirkulera då? Det felet har jag hittat hos fler än en person. De ställer den längst in i ett hörn, och sedan trycker de gärna in spelfodralen tätt intill i samma trånga vrå så konsollen blir helt omringad.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

joary639, står den fritt så luft kan cirkulera då? Det felet har jag hittat hos fler än en person. De ställer den längst in i ett hörn, och sedan trycker de gärna in spelfodralen tätt intill i samma trånga vrå så konsollen blir helt omringad.

den står i ett skåp som är ganska dålig cirkulation i.. om jag har stängd dörr till skåpet så låter det förjävligt för då hör man den varvar upp ännu mer. Men har jag öppen dörr så blir det bättre. Självklart är det inte skitbra och jag har funderat många gånger att sätta in någon form av fläkt.. men det där att ta tag i det.
Hade första versionen oxå och den lät inte alls lika mycket. Första gången jag slängde i en dvd i slimen så blev jag livrädd då jag köpt den från tyskland ny. Det lät inte alls bra.. men det har ändå inte påverkat någon uppspelning. Förutom nu då det ibland blir svart eller tar väldigt låång tid innan det kommer igång osv.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv
Skrivet av joary639:
Skrivet av Sipmo:

joary639, står den fritt så luft kan cirkulera då? Det felet har jag hittat hos fler än en person. De ställer den längst in i ett hörn, och sedan trycker de gärna in spelfodralen tätt intill i samma trånga vrå så konsollen blir helt omringad.

den står i ett skåp som är ganska dålig cirkulation i.. om jag har stängd dörr till skåpet så låter det förjävligt för då hör man den varvar upp ännu mer. Men har jag öppen dörr så blir det bättre. Självklart är det inte skitbra och jag har funderat många gånger att sätta in någon form av fläkt.. men det där att ta tag i det.
Hade första versionen oxå och den lät inte alls lika mycket. Första gången jag slängde i en dvd i slimen så blev jag livrädd då jag köpt den från tyskland ny. Det lät inte alls bra.. men det har ändå inte påverkat någon uppspelning. Förutom nu då det ibland blir svart eller tar väldigt låång tid innan det kommer igång osv.

Ja, det låter som du är med på att hårdvaran inte är det stora problemet.
Kanske går det att karva ut ett hål / ta bort baksidan av skåpet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Sipmo:

joary639, står den fritt så luft kan cirkulera då? Det felet har jag hittat hos fler än en person. De ställer den längst in i ett hörn, och sedan trycker de gärna in spelfodralen tätt intill i samma trånga vrå så konsollen blir helt omringad.

den står i ett skåp som är ganska dålig cirkulation i.. om jag har stängd dörr till skåpet så låter det förjävligt för då hör man den varvar upp ännu mer. Men har jag öppen dörr så blir det bättre. Självklart är det inte skitbra och jag har funderat många gånger att sätta in någon form av fläkt.. men det där att ta tag i det.
Hade första versionen oxå och den lät inte alls lika mycket. Första gången jag slängde i en dvd i slimen så blev jag livrädd då jag köpt den från tyskland ny. Det lät inte alls bra.. men det har ändå inte påverkat någon uppspelning. Förutom nu då det ibland blir svart eller tar väldigt låång tid innan det kommer igång osv.

Ja, det låter som du är med på att hårdvaran inte är det stora problemet.
Kanske går det att karva ut ett hål / ta bort baksidan av skåpet?

Jo om jag köper en ny så lär jag hitta på någon bättre lösning. Men som det är nu kör jag nog på, det får bära eller brista.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

123
Skriv svar