Fira 10 år med Battlefield 1942

Medlem

Åh.. Fick genast lite flashback
Och så har vi Codename Eagle

Medlem

BF1942 i sig har jag inte så mycket att säga om. Men de åren man har lirat Forgotten Hope har jag mycket att säga om.

Så man får väl buga för en moddbar motor.

Medlem

Nostalgi deLuxe!

Medlem

Vilka minen man har från 1942 ! bästa i serien. fy vad man har spelat det. på G och installera det nu <3

Medlem
Skrivet av Aresz:

Minns det som igår, hypen för demot var stor på FZ och folk skrev av sig i forumet. Jag hade ingen aning om varför, men eftersom alla hyllade det så mycket så tankade jag också ner demot som precis hade släppts. Har för mig att det var en fredag eller kanske torsdag.

Plötsligt körde jag runt i ett underbart landskap i en liten jeep på Wake Island och insåg att detta är epic, och detta var innan ordet epic fanns i var gamers mun. Hämtade genast min bror för att berätta vilket häftigt spel jag hittat, och vi njöt länge av BF1942. Detta var, har jag för mig samtidigt som man fick ADSL och bredband i Sverige var på väg till alla, vilken underbar tid som gamer

Något sådant lär man aldrig få uppleva igen, om det inte kommer något nytt spel som man aldrig sett innan. Jag missade hela operation flashpoint också.

Ja känner igen detta som fan. Jag och mina kompisar sprang hem från skolan förväntansfulla(gick i högstadiet då). Ladda hem demot från fragzone, vilket tog tusen år eftersom man hade ADSL, men det var det värt. Känslan när man startade från hangarfartyget i en Douglas SBD Dauntless och kompisen satt där bak och manövrerade kulsprutan var så jävla grym. Har aldrig upplevt den där totala spelkänslan igen faktiskt. Det ligger något episkt över det.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Här är recensionen från Battlefield 1942 för de som har lust att läsa
http://www.fz.se/artiklar/recension/20020922/battlefield-1942

Medlem

Den där servern har man inte kommit in på, det har varit lösenord på den hela veckan.

Därtill är det just en fin "rea". Bland annat Webhallen har haft de där spelen för ett pris bra under 99 spänn under rätt lång tid. BF2142 preminum edition kostar 49 spänn. Vist, frakt tillkommer men köp två spel då så går man ändå under originpriset. Patetisk rea och värst av allt är att spelet som ligger till grund för hela Battlefield-serien inte är med på rean. Hade BF1942 floppat hade Dice historia och BF-serien sett helt annorlunda ut.

Ärkefail på alla punkter i er "firande" Dice.

Pubbade igår, fortfarande ett sjukt skönt spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

2:06 Säger han något, något som gjort BF-spelen till vad dom är. I "Battlefield" 3 så har dom ju tagit bort allt detta?

BF3 är ju som något sorts skämt i jämförelse till 1942, BF2. Fyfa-an DICE.


signatur

B lup

Medlem

Jag laddade ner multiplayerdemot för ett par dagar sedan för att se ifall det fortfarande fanns några servrar uppe (för jag vet att det fortfarande fanns det för ett par år sedan).

Till min förvånad fanns det fortfarande flera servrar uppe och jag spelade på en server med 32 spelare.

Multiplayerbanan är Wake Island för de som inte kommer ihåg eller vet.
Så om ni vill nostalgitrippa lite utan att behöva rota fram eller köpa spelet så rekommenderar jag er att tanka multiplayer demot och lira lite, finns flera servrar och en hel del folk som lirar det fortfarande ^^

Kan tankas blixtsnabbtvia den här länken (130mb):
http://www.fileplanet.com/111652/download/Battlefield:-1942-M...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Medlem

De kunde firat detta med en BF1942 i Frostbyte 2 motorn.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lätt bästa bf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

klarar inte av originalet men kör det gärna med Forgotten hope modden med 128 spelare per server:)

Geeks Gaming

Tänk så mycket spelutvecklingen har tappat efter det här

Medlem

Nackdelen med att spela demot är att det har kvar många av de buggar som åtgärdats i senare versioner.

För de som har PB problem (PB har inte längre stöd för BF42, varken i PBSetup eller genom autouppdatering från servern man spelar) så finns en praktisk exe-fil som heter "Tanks PB Update" att hitta med google som ger sista rätt version utgiven till BF1942.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Detta gjorde jag och min klan "Zerohawks" 2002. F*n vad vi rockade * https://vimeo.com/11184536 *. Det var tider det, som jag aldrig kommer att glömma! BF1942 satte en ny standard!

Medlem

Det var lite tomt på servern igår bara.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Så långt man har kommit på tio år asså, undrar hur BF kommer se ut om ytterligare tio år

Medlem
12
Skriv svar