Battlefield 3: Armored Kill

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av LordOfTerror:

Nog har jag blivit äldre, till och med för gammal för spel egentligen, men jag kommer att spela tills jag tycker det inte är värt att ha dator längre

Hmmm när är man för gammal? Jag är 56år och håller på än fast jag har svårt att hänga med de yngre snabba kidsen.

PS. vad har de gjort med javelinen den träffar knappt nu?
snack om att dumma ner ett bra vapen...

Hoppsan, äldre än mig då. Jag fyllde 50 år i somras. Jag är mer åt Oblivion/Skyrim hållet när det gäller spel. Jag jämförde bara BF3 med BF1942, inte för att jag verkligen spelar spelet. Nästan alla efterföljare blir sämre, och det gäller inte bara BF3. Jagged Alliance 3 som jag hoppades på, likaså Diablo III blev skit. Deus Ex Human Revolution är väl ett av de få som blev ok. Har inte det spelet dock, utan har bara "provat". Deus Ex hade enorma prestandaproblem dock


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

BF känns som man kan äntligen kalla det ett Battlefield spel nu=)bra exp

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Manley:

Alla som klagar på Mobile Artillery:

Har ni testat att kolla på minikartan när raketerna slår ner..?

Tack för trevlig läsning, håller med om AC130..
Den måste ändras på något sätt..

Gjorde just det, vad menar du? Det händer inget alls med kartan?

Titta närmre..

Du zoomar kartan med "N"
Jag brukar dra upp kartan med "M" när jag hoppar in som gunner.
Där raketerna slår ner blir det som små chockvågor på kartan.
Sen är det bara att justera.

Max range ligger mellan 600 och 800-ish meter beroende på lutning.

Aha.... Antar att jag är idiotförklarad nu då

Iallafall så har jag låst upp Airrburst nu, som verkar vara totalt värdelöst, testade just på en, den sprängdes rakt över han, men han tog ingen skada, bara supression...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Manley:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Manley:

Alla som klagar på Mobile Artillery:

Har ni testat att kolla på minikartan när raketerna slår ner..?

Tack för trevlig läsning, håller med om AC130..
Den måste ändras på något sätt..

Gjorde just det, vad menar du? Det händer inget alls med kartan?

Titta närmre..

Du zoomar kartan med "N"
Jag brukar dra upp kartan med "M" när jag hoppar in som gunner.
Där raketerna slår ner blir det som små chockvågor på kartan.
Sen är det bara att justera.

Max range ligger mellan 600 och 800-ish meter beroende på lutning.

Aha.... Antar att jag är idiotförklarad nu då

Iallafall så har jag låst upp Airrburst nu, som verkar vara totalt värdelöst, testade just på en, den sprängdes rakt över han, men han tog ingen skada, bara supression...

Närå, Totte, det var du redan innan..

Inte helt lätt att fatta hur det funkade då det inte finns någon officiell faq ang. dom..
Hoppas att det hjälp några på traven dock.. ^^

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tank Superiority hade varit bättre ifall man faktiskt varit bunden till en tank och inte kunde hoppa ur.

Ac130 är fin som den är, den ska banne mig inte vara mer kraftfull, folk gnäller bara för att de inte vet hur de ska sikta och för att de blir nerskjutna fort. Den ska inte vara ett PWN-it-all vapen för då kommer folk ge upp spelet illa kvickt.

Som det är nu är det inte ens värt att försvara AC-130 för den är alldeles för klen.
Sen har de gjort den så fruktansvärt tråkigt att den flyger lågt på autopilot runt banan så Paradrop är skitråkigt, bara en sån liten grej att man inte kan samla ett gäng grupper och dropa ur baken på den förstör mycket av upplevelsen!

Har spelat i några timmar nu och är ju inte jätteimponerad.
Tråkigt när de gör allting så förenklat som BF3 faktiskt är.

Alla fordon har tillgång till gadgets som gör att de kan försvara sig mot allt, de blir självförsörjande och behöver egentligen inget samarbete med resten av laget

Den helt onaturliga solen är tillbaka igen och bränner igenom ögonen på en på Alborz Mountain, varför DICE?

Fyrhjulingarna är ju jättetråkiga då de fastnar i ALLT eftersom banorna är fyllda med osynliga kanter (Alborz framför allt!), är det verkligen så svårt att lägga de här kanterna efter den synliga formen på objekten?

Och när de ändå satsar så hårt på Destruction, hur kommer det sig att ett litet stålstaket får en 60ton tung stridsvagn att bara tvärstanna?

AK har egentligen inte så mycket nytt att bjuda på, förväntade mig en häftigare upplevelse måste jag säga!
DICE hade kunnat göra så himla mycket mer med det här spelet men de verkar alldeles för lata!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av dotque:

...

Håller tyvärr med på alla punkter, Armored Kill ser förbannat bra ut men fungerar inte praktiskt i nuläget. I alla fall inte för mig, jag är väldigt känslig för buggar & för mig förstörs hela spelupplevelsen av banornas grovhuggna skick. Tänker börja spela på originalbanorna istället.

Edit. http://www.youtube.com/watch?v=7qm8UAMK9Ys&feature=youtu.be
Battlefield 3 är skoj så länge man inte tar det ett dugg seriöst ^^

123
Skriv svar