Resident Evil 6 till pc kan dröja

Robot
Resident Evil 6 till pc kan dröja

Påbörjades först efter att konsolversionerna gått guld i slutet av augusti. Kommer dröja innan de kan detaljera hur pc-utgåvan kommer särskilja sig.

#resident-evil-6


Medlem
Resident Evil 6 till pc kan dröja

Luktar dålig konsolport. Nå väl, aldrig haft något intresse av spelet ändå.

Medlem

Det är ju inget PC spel i grund och botten heller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

man ska vara glad dom ens släpper såna spel till pc, alla vet ju att resident evil spelen gör sig bäst på konsoller så jag förstår fullt varför dom fokuserar på det först och senare släpper det till pc.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Luktar dålig konsolport. Nå väl, aldrig haft något intresse av spelet ändå.

RE5 var ju bra portat, varför skulle RE6 bli en dålig port då? Det här är inte en gammal RE4 från gamecube. Utan en splitterny AAA titel. Dom vet vad dom gör.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

man ska vara glad dom ens släpper såna spel till pc, alla vet ju att resident evil spelen gör sig bäst på konsoller så jag förstår fullt varför dom fokuserar på det först och senare släpper det till pc.

Du inser att det inte finns något spel som gör sig bättre på konsoll än PC va?.

I slutändan kan du koppla både konsoll och pc till tv om man vill det, båda kan man köra med en xbox/ps3 kontroll om man vill det.

Den enda skillnaden som kvarstår sen är hårdvaran, och där har konsollerna aldrig haft någon chans.

Alltså, PCn är alltid samma, eller bättre än någon konsoll.

Medlem

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Medlem

Skall med köra RE6 när det kommer till PC, tyckte 5an gjorde sig bra på PC och ser fram emot 6an.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

man ska vara glad dom ens släpper såna spel till pc, alla vet ju att resident evil spelen gör sig bäst på konsoller så jag förstår fullt varför dom fokuserar på det först och senare släpper det till pc.

BS, testade 360 versionen men RE5 var klart bäst på PC som faktiskt var en helt okej portning. Mycket bättre kontroller, mycket bättre grafik och mycket bättre fps, för dessutom halva priset.

Enda som var dåligt var att man fick vänta ett tag innan dem släppte PC versionen och har för mig också att alla cutscenes var av samma kassa kvalité som konsol versionen.

Medlem
Skrivet av Allexz:
Skrivet av SWEBarb:

man ska vara glad dom ens släpper såna spel till pc, alla vet ju att resident evil spelen gör sig bäst på konsoller så jag förstår fullt varför dom fokuserar på det först och senare släpper det till pc.

Du inser att det inte finns något spel som gör sig bättre på konsoll än PC va?.

I slutändan kan du koppla både konsoll och pc till tv om man vill det, båda kan man köra med en xbox/ps3 kontroll om man vill det.

Den enda skillnaden som kvarstår sen är hårdvaran, och där har konsollerna aldrig haft någon chans.

Alltså, PCn är alltid samma, eller bättre än någon konsoll.

men där kommer optimering till hårdvara in. där har konsolen varit bättre (enklare) att ordna till med tanke att det bara finss "1" hårdavara att anpassa till.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Fan vad jobbigt att vänta !!!!! Skulle vilja ha spelet på PC iaf iår men de kmr ju absolut inte ske.. kmr nog komma till nästa sommar eller nåt

Medlem

Är ju kanonbra att det tar tid, då sliper man en uthaffsad portning, tror detta kan bli kanon.

Demon Souls portning till pc är dock det sämsta jag har sett, men som tur är fixar modvärlden det mesta.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av SWEBarb:

man ska vara glad dom ens släpper såna spel till pc, alla vet ju att resident evil spelen gör sig bäst på konsoller så jag förstår fullt varför dom fokuserar på det först och senare släpper det till pc.

BS, testade 360 versionen men RE5 var klart bäst på PC som faktiskt var en helt okej portning. Mycket bättre kontroller, mycket bättre grafik och mycket bättre fps, för dessutom halva priset.

Enda som var dåligt var att man fick vänta ett tag innan dem släppte PC versionen och har för mig också att alla cutscenes var av samma kassa kvalité som konsol versionen.

Jag kan då inte spela spel från tredje person med mus och tangentbord, då är det kontroll som gäller så mycket skönare me men det är ju smaksak. Sen det enda spel på pc kan skryta med är bättre grafik osv.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Man tycker lite bättre grafik är värt att hålla på och fixa med att dra sladdar och/eller möblera om och och mecka med system requirements och alla andra 1000 saker som är i ständig förändring med PC. Plus att man har för mycket pengar.

He he...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???

Skillnaden mellan pc & konsol vet jag, däremot förstår jag inte med att meningen med att säga. Konsol suger hästballe då, medans man väljer ändå att göra sin pc till en "konsol" för "lite" bättre grafik och "lite" bättre fps

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???

Skillnaden mellan pc & konsol vet jag, däremot förstår jag inte med att meningen med att säga. Konsol suger hästballe då, medans man väljer ändå att göra sin pc till en "konsol" för "lite" bättre grafik och "lite" bättre fps

1. man vill både kunna spela och annat på sin underhålnings maskin (mail,internet,photoshop,programera etc)
1a. alla har inte råd men båda och kanske vill ha mer en spel som alt då.
2. att ha möjligheten att kunna vara både konsol & dator
2a. det är inte svårt att ha datorn koplad till en tv och en skärm samtidigt tar sen circa 5sec att byta mellan skärmarna för att kunna spela vissa spel.
3. alla spel kan inte spelas med handkontroll många på pc sidan kan spelas med antligen kontroll eller tagentbord + mus
4.skelv så anser jag att kunna ha AA 2x (som minimum) är värt att läga ut extra pängar på om man inte har en skärm på 15" och mindre en 1200x800 i upplösning.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Zainter:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???

Skillnaden mellan pc & konsol vet jag, däremot förstår jag inte med att meningen med att säga. Konsol suger hästballe då, medans man väljer ändå att göra sin pc till en "konsol" för "lite" bättre grafik och "lite" bättre fps

1. Kommer aldrig att använda gamepad på min PC.
2. Tycker konsol är för begränsad för mina krav vad gäller spel upplevelse. Jo jag vill ha ögon godis.
3. De som väljer att spela på konsol har gjort ett val och jag anser att det är deras val och har ingen kommentar om det egentligen men när de hävdar att konsol är bättre så undrar man hur de tänker. Eller vet vad de talar om.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???

Skillnaden mellan pc & konsol vet jag, däremot förstår jag inte med att meningen med att säga. Konsol suger hästballe då, medans man väljer ändå att göra sin pc till en "konsol" för "lite" bättre grafik och "lite" bättre fps

1. Kommer aldrig att använda gamepad på min PC.
2. Tycker konsol är för begränsad för mina krav vad gäller spel upplevelse. Jo jag vill ha ögon godis.
3. De som väljer att spela på konsol har gjort ett val och jag anser att det är deras val och har ingen kommentar om det egentligen men när de hävdar att konsol är bättre så undrar man hur de tänker. Eller vet vad de talar om.

Jag antar att du har lurar i 3000kr klassen, en skärm som får oss andra att avundas din rena existens.
För har du bara en pc och ett spel så är du en lika stor lort som alla oss andra.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Zainter:

Om man väljer att spela resident evil på pc och koppla in den i tvn, för att köra med Xbox/ps dos.. Varför inte lira på konsol från början isf?
Pc+tv+dosa=konsol?
Ingen som kan förklara för mig?

Om du inte förstår skillnaden på en PC och konsol så kan ingen hjälpa dig!
Och varför skulle man spela PC spel med game pad???

Skillnaden mellan pc & konsol vet jag, däremot förstår jag inte med att meningen med att säga. Konsol suger hästballe då, medans man väljer ändå att göra sin pc till en "konsol" för "lite" bättre grafik och "lite" bättre fps

1. Kommer aldrig att använda gamepad på min PC.
2. Tycker konsol är för begränsad för mina krav vad gäller spel upplevelse. Jo jag vill ha ögon godis.
3. De som väljer att spela på konsol har gjort ett val och jag anser att det är deras val och har ingen kommentar om det egentligen men när de hävdar att konsol är bättre så undrar man hur de tänker. Eller vet vad de talar om.

Jag antar att du har lurar i 3000kr klassen, en skärm som får oss andra att avundas din rena existens.
För har du bara en pc och ett spel så är du en lika stor lort som alla oss andra.

Min special byggda PC har 5000 W vätske kyl prestanda. Bygger sådana som hobby. Den kostade ca 25000.
Men mina lurar kostade bara 1600. Och jo har en fet skärm. + air kondition så det inte blir varmare än 18 grader i datarummet varma sommar dagar.Har ca 800 st spel alla betalda. Har spelat sedan 1986.
Tänkte bara komplettera din lista.

Men jag har jobbar mycket och lägger pengar på det jag gillar som en väldigt bra PC tex. Oops sorry jag har 4st PC.
Men det gör mig absolut inte bättre än någon annan det är bara mina val att ha bra datorer. Men min bil är 16 år så man gör prioriteringar. Och visst är jag lika stor lort som ni andra,bara en vanlig spelare i mängden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ha! Bara en vanlig spelare i mängden! Låter mer som extrem hardcore spelare!
Sedan 2007 när ps3 släpptes till dagen( än så länge) har jag köpt 12st spel, och pc spel "ny bärbar dator" sen april 3st, och jag kallar mig för tv spelsnörd;)

1
Skriv svar