Morrowind och Oblivion återskapas i Skyrim – se film!

Robot
Morrowind och Oblivion återskapas i Skyrim – se film!

Ett gäng dedikerade Elder Scrolls-fans bygger upp de gamla världarna med hjälp av Skyrim-motorn.

#the-elder-scrolls-iii-morrowind, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Morrowind och Oblivion återskapas i Skyrim – se film!

I'M THROWING MONEY AT THE SCREEN BUT NOTHING IS HAPPENING!!!!!!!!!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det där är oblivion.

Medlem

Ska dom alltså både återskapa oblivion och morrowind?

Medlem

Jeremy Soule...me like.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det där är oblivion.

Videon som FZ har i nyheten ser onekligen ut att vara från Oblivion, däremot är bilderna som finns PC gamer länken ovan från Skyrim.

Moderator | Testpilot

När kan det här tänkas vara klart? Även om det gör klart världen så måste ju quests och annat komma dit också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av sanctier:
Skrivet av zevile:

Det där är oblivion.

Videon som FZ har i nyheten ser onekligen ut att vara från Oblivion, däremot är bilderna som finns PC gamer länken ovan från Skyrim.

Uppenbarligen kan inte jag mitt Elder Scrolls (alla i kör: "damn you!"), men jag har uppdaterat nyheten så att det blir som det ska. Filmen i nyheten är en teaser från återskapandet av Oblivion-världen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så coolt, skall lätt ha den modden sen när den är klar

Originalet såg ju bättre ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

När kan det här tänkas vara klart? Även om det gör klart världen så måste ju quests och annat komma dit också.

Kika på detta forumet om du vill veta mer – eller rentav hjälpa till.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av zevile:

Det där är oblivion.

Skrivet av sanctier:

Videon som FZ har i nyheten ser onekligen ut att vara från Oblivion, däremot är bilderna som finns PC gamer länken ovan från Skyrim.

Nej, det där är uppenbarligen inte Oblivion. Titta på vattnet. Titta på träden. Det är en cell från Oblivions worldspace samt tillhörande .nif-filer importerade till Creation engine.

Hela idén med projektet är just exakt Oblivion (och Morrowind) i Skyrim-motorn? Naturligtvis ser det ut som originalen om man inte kollar tillräckligt noga.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av zevile:

Det där är oblivion.

Skrivet av sanctier:

Videon som FZ har i nyheten ser onekligen ut att vara från Oblivion, däremot är bilderna som finns PC gamer länken ovan från Skyrim.

Nej, det där är uppenbarligen inte Oblivion. Titta på vattnet. Titta på träden. Det är en cell från Oblivions worldspace samt tillhörande .nif-filer importerade till Creation engine.

Hela idén med projektet är just exakt Oblivion (och Morrowind) i Skyrim-motorn? Naturligtvis ser det ut som originalen om man inte kollar tillräckligt noga.

Det har du definitivt rätt i, KatOne! länge sen man lira oblivion...
Sanctier - Bilderna på pc gamer länken är inte i skyrim, men skyrims motor i morrowind världen! fantastiskt, detta ser man framemot! tänke nyligen tanken om att lira om morrowind, nu kanske man slipper stå och vifta som en idiot i combat! eller gör dom bara om det grafiska?

Medlem
Medlem

Om ett tag så släpper bethesda ett dlc

Medlem

Finns många fina moddar till denna spelserie, om ni missat tamriel rebuilt måste ni kolla in det.

Medlem

Finns många fina moddar till denna spelserie, om ni missat tamriel rebuilt måste ni kolla in det.

Medlem

Jätterolig idé men jag är lite besviken på resultatet so far. Framförallt att de gör en alldeles för orginalet trogen version. Lite av poängen med ny motor är att man kan ta ut svängarna. Om det ser ut exakt som innan men med lite högre poly-count och lite bättre shaders är det ju inte så fränt som om man lyckas fånga *känslan* och designen men gör det bättre pga en bättre motor.

CFW
Medlem

Tja, det är ju precis hur det ser ut i ett annat spel (wasted effort?)

Medlem

kickstarta färdigställandet av modden!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

och precis innan moden är klar släpper bethseda dlc:t och hotar honom med stämning

Medlem

Klart om 5-10 år. Största problemet med moddar av denna storlek är att det tar MYCKET lång tid och en hel del kan hända i ens liv på 5-10 år, inte minst tappat intresse..

Skrivet av rubbiten:

och precis innan moden är klar släpper bethseda dlc:t och hotar honom med stämning

Det tror jag faktiskt inte. Det enda Bethesda har sagt är att man inte får sprida deras modeller, texturer och annat copyrightskyddat i sina moddar, däremot att återskapa Morrowind i Creation Engine med egna "assets", det tvivlar jag på att dom kommer motsätta sig. Finns ju Skyrim till Morrowind, te.x (påbörjad långt innan Skyrim från Bethesda).


signatur
Medlem

SKulle tänkas kickstarta med en dollar eller något för att motivera nissarna.

Medlem

Vad är det för Theme , jag vill ha namnet på kompositionen !! ^^ please

Medlem

Det är ju faktiskt väldigt likt Imperial City. Lite för likt. Nästan så man kan misstänka att de dragit modeller från Oblivion via Nifskope till Skyrim.
Nåja, kan vara kul, men hade hellre sett en lite egen design på arkitekturen i Cyrodiil. Dock kan de gärna behålla originalen på Ayleid-ruinerna och nästintill all arkitektur i Morrowind. Samma om de gör Shivering Isles-området, som kan vara en av de mest klockrena expansionerna i hela Elder Scrolls-serien.

Medlem

Åh jag som satt här idag och tänkte tillbaka på de fina stunderna jag hade i Cyrodiil, och så kommer det här. Mitt hjärta blöder. Nu måste jag återvända.

Medlem

hade gärna sett imperial city 2.0.. finns en modd som gör om imperial city så det verkligen ser ut som en storstad, fler NPC'er, fler byggnader, gränder m.m.. mer detaljer.

1
Skriv svar