Barnfilter?

Medlem
Barnfilter?

Tjena.
Letar efter ett bra barnfilter där man kan skriva in ord ex. slå, sparka, döda osv då, ska webbläsaren blockera allt som vill dyka upp.

Kom in idag i grabbens rum och som vanligt kollade han på youtube, men hade hittat en film på skyrim med Freddiew ( http://www.youtube.com/watch?v=-SEuoEJkODE ) där dom kör ett svärd rakt i nyllet på en snubbe. Han sitter och asgarvar, jag tycker oxå att det är kul som fan, men han är bara 8 och givetvis så sitter lillbrollan där med och skrattar, han är 6. Känns lite så där.
Visst, jag kan blockera hela youtube, inga problem. Men oftast så sitter han och kollar på minecraft, spore och så vidare. Men ibland så kan dessa filmer dyka upp.
Kan inte sitta där hela tiden och vakta heller, han är en rejäl datanörd och vill helst sitta där HELA dagen och glo. Jäkla gnäll när det ska stängas av.
Har provat några "filter" men dom blockar ju bara hela sidor.
Någon som vet man kan göra?

Medlem

hehe, mina ungar är i samma ålder och de kan också sätta sig framför datorn och kolla på videos, som tur är inget sånt än


signatur

thank you, come again

Medlem

Hoppas du aldrig hittar något barnfilter.
Föräldrar som försöker blockera allt dom själva inte gillar hatar jag.
Snarare föräldrar som försöker hindra deras ungar från och se verkligheten*

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hoppas du aldrig hittar något barnfilter.
Föräldrar som försöker blockera allt dom själva inte gillar hatar jag.

Har du egna barn?


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Lenkan:

Tjena.
Letar efter ett bra barnfilter där man kan skriva in ord ex. slå, sparka, döda osv då, ska webbläsaren blockera allt som vill dyka upp.

Kom in idag i grabbens rum och som vanligt kollade han på youtube, men hade hittat en film på skyrim med Freddiew ( http://www.youtube.com/watch?v=-SEuoEJkODE ) där dom kör ett svärd rakt i nyllet på en snubbe. Han sitter och asgarvar, jag tycker oxå att det är kul som fan, men han är bara 8 och givetvis så sitter lillbrollan där med och skrattar, han är 6. Känns lite så där.
Visst, jag kan blockera hela youtube, inga problem. Men oftast så sitter han och kollar på minecraft, spore och så vidare. Men ibland så kan dessa filmer dyka upp.
Kan inte sitta där hela tiden och vakta heller, han är en rejäl datanörd och vill helst sitta där HELA dagen och glo. Jäkla gnäll när det ska stängas av.
Har provat några "filter" men dom blockar ju bara hela sidor.
Någon som vet man kan göra?

Vet inte om jag sett någon som kan blockera specifika ord, har minne av att jag sett det men det vanligaste är precis som du säger att man blockerar hela sidor eller sökresultat i google.

Vilken webbläsare använder du/ni?


signatur

Gamer since day one!

har du prövat Youtubes egna safety filter?
http://www.safesearchkids.com/youtube-parental-controls.html

Youtube försöker att kontinuerligt förbättra deras filter.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kan du inte lära dem istället att sådant kan man inte göra i verkligheten? Mina föräldrar lät mig se på det mesta när jag var liten. Att förbjuda något leder bara till att man blir nyfiken på det. Avdramatisera och tillåt är bättre tycker jag.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kan du inte lära dem istället att sådant kan man inte göra i verkligheten? Mina föräldrar lät mig se på det mesta när jag var liten. Att förbjuda något leder bara till att man blir nyfiken på det. Avdramatisera och tillåt är bättre tycker jag.

Skulle nog själv förespråka en kombination, tror inte min 5 åring bör se på min Skräck, Zombie och Splatterfilmer. Men kan spelar en del Zombiespel (inte några värre) och vi har pratat om det och spelar tillsammans.


signatur

Gamer since day one!

Owe
Medlem
Skrivet av totte1015:

Hoppas du aldrig hittar något barnfilter.
Föräldrar som försöker blockera allt dom själva inte gillar hatar jag.
Snarare föräldrar som försöker hindra deras ungar från och se verkligheten*

Det där var den mest retardaste kommentaren jag hört i år.

Medlem
Skrivet av Owe:
Skrivet av totte1015:

Hoppas du aldrig hittar något barnfilter.
Föräldrar som försöker blockera allt dom själva inte gillar hatar jag.
Snarare föräldrar som försöker hindra deras ungar från och se verkligheten*

Det där var den mest retardaste kommentaren jag hört i år.

Okej. Då har du inte "hört" mycket då...

Medlem

Tackar för alla svar.
Ska testa youtubes egna, verkar rätt bra. Tackar för tipset.
Och jag är inte ute att blockera "verkligheten" men sådana överdrivna superblodiga filmer är inget för en 6-8 åring. Jag kan kolla på dom och asgarva. När dom blir lite större och fattar att det är bara på skoj, då är det inga problem, men 6åringen suger åt sig allt och är väldigt våldsam av sig. Har sagt till den stora att om lillbrollan kommer in på rummet och vi inte är där så ska han stänga av om han kollar på nån blodig historia, men det funkar inte. Han tycker oxå det är fränt.
Och det ligger ju på oss som föräldrar att se till att han inte kollar på sånt.

Inaktiv

Jag förstår inte varför en 8 år gammal unge har en egen dator med Internet på sitt rum...
Det låter som ett recept för att skapa en asocial, rädd och blyg människa.

Det absolut värsta som man kan göra är att blockera, det gör saken bara "ÄNNU MER INTRESSANT!"
Dina barn kommer istället sticka till sina vänner och titta på det där "förbjudna som farsan inte vill att man skall titta på!"

Förbjud = Intressehöjning

Jag satt själv och spelade Mortal Kombat när jag var 8 år gammal.
Tyckte det var jätteroligt med FATALITY!!

Men jag tilläts, ignorerades och fick därför ingen krydda av spänning.
Däremot var jag tvungen att sova vid klockan 21:00!

Det hatade jag, och jag försökte på alla möjliga vis stanna uppe längre
än 21:00.. När jag var 12-13 år så var jag tvungen att gå och lägga mig vid
12 på natten, och därför var det intressant att försöka vara uppe hela natten.
Jag lyckades när jag var 14 att vara uppe i 30 timmar, men när jag gjorde
det så försvann spänningen i att vara uppe hela natten. Och jag slutade med det.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

japp ..destå mer förbjudet något är, destå mer intressant blir det. Särskilt för barn .. men även för endel vuxna;)

1
Skriv svar