Nya PCn hänger sig konstant

Medlem
Nya PCn hänger sig konstant

Jag fick idag hem min nya dator och givetvis var det problem med en gång. Jag har pratat med deras support men de kunde inte göra något över helgen så jag har två dagar på mig att försöka lösa det och annars får jag se till att få till ett byte.

I vilket fall så är detta vad jag har att göra med:

Intel i7-2600k 3.4 GHz
8GB RAM
500gb Sata HDD
ATi 6850 1.0gb
Windows 7 Home Premium

Då så. Problemet är att datorn fryser hela tiden, till synes slumpmässigt. Jag kan då inte ens ctrl-alt-deletea eller få respons på annat sätt utan tvingas göra en hard reset. Det här sker ungefär var 15-40e minut och det verkar inte ha att göra med vad jag gör när det händer. Om jag har ljud igång så börjar det också haka upp sig i några sekunder innan det blir helt tyst.

Jag har försökt med att ta ut bägge RAM-stickorna och satt tillbaka dem en och en, samt gjort en Windows hotfix men inget har hjälpt. Finns det något annat jag skulle kunna ta till?

Svar till: Desperat idiot.

Medlem

Är alla drivrutiner uppdaterade osv?
Är det någon komponent som känns abnormt varm?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Kollat så alla kablar sitter som de ska ? Pröva resetta Bios, ta ut batteriet osv ..

Medlem
Skrivet av Fenix:

Är alla drivrutiner uppdaterade osv?
Är det någon komponent som känns abnormt varm?

Allting ska vara helt nytt - men jag gick in och uppdaterade rubbet bara för att vara säker och det hjälpte inte. Den är helt iskall överallt så det verkar inte vara överhettning.

Skrivet av Cladrius:

Kollat så alla kablar sitter som de ska ? Pröva resetta Bios, ta ut batteriet osv ..

Allting sitter som det ska, såvitt jag kan se i alla fall. Testade Bios men no dice. :/

Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Fenix:

Är alla drivrutiner uppdaterade osv?
Är det någon komponent som känns abnormt varm?

Allting ska vara helt nytt - men jag gick in och uppdaterade rubbet bara för att vara säker och det hjälpte inte. Den är helt iskall överallt så det verkar inte vara överhettning.

Skrivet av Cladrius:

Kollat så alla kablar sitter som de ska ? Pröva resetta Bios, ta ut batteriet osv ..

Allting sitter som det ska, såvitt jag kan se i alla fall. Testade Bios men no dice. :/

Kolla så att alla minnena är OK. Ibland kan det bli problem om ett set minnen är trasigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan även bero på att minnena räknar/syncar olika. Jag är ingen expert på detta så ska inte säga för mycket, men jag hade liknande problem förut. Mitt problem var att minnena skulle "räkna" 8-8-8-0 men stod istället på 8-8-8-24, eller något sånt. Ta det med lite salt dock som sagt, är inte helt säker på detta då jag inte minns, och bara vet det min polare på datorbutiken sa.

Kort sagt; Det skulle kunna vara RAM-minnen även om du tagit ut och satt in de. Då handlar det alltså om att BIOS-inställningar är fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Börja med att reparera operativet då något verkar helt of. Efter rep så gör ny installation av driv och så tex graffe driv installeras som nytt och tar bort det gamla. Kolla sedan så bios står som det ska.

Ljud drivarna kan fucka up ett sys så tabort och dra ned helt nya. Uppdatera allt till win os som du har.

Eller helt enkelt skicka tillbaka då allt ska funka när du får den!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Låter som om det kan vara driverstrul tex relaterat till din audiokrets.

Gå in i enhetshanteraren (i kontrollpanelen) och leta efter felaktigheter där.
Avistallera och ominstallera isåfall.

Var detta en disk med ett gammalt windows som du tryckte i tillsammans med ny annan hårdvara?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tack så hemskt mycket för alla råd men jag lyckades fixa det med en kamrats assistans. Av någon anledning var det satt i mina Power Options att hårddisken skulle stänfgas av efter 20 minuter så jag ändrade det och nu funkar allt perfa.

Tack som sagt för alla tips!

1
Skriv svar