Blizzard undersöker free-to-play för Starcraft II

Robot
Blizzard undersöker free-to-play för Starcraft II

En free-to-play-modell kan bli verklighet för multiplayer i Starcraft II. Blizzard erkänner att de undersöker möjligheterna.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #league-of-legends, #dota-2, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #starcraft-ii-legacy-of-the-void


Medlem
Blizzard undersöker free-to-play för Starcraft II

Aldrig i livet. *bitter*

Medlem

gör om WoW till free to play, låt SC vara!!!

Medlem

Va i helvete. Håller till sånt ni kan, gör andra spel till F2P.

Medlem
Skrivet av Dustin Browder:

Samtidigt som det kanske skulle vara kul för mig att spela mot någon med halva styrkan tillgänglig, skulle det inte vara en särskilt trevlig upplevelse för dem.

Ja vad roligt det skulle vara att spela mot andra som är gimpade så mycket att de inte kan vinna om de inte cheese'ar direkt i början. Hela idén med SC2 är ju att det ska vara balanserat...


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Eller så börjar dem sälja visuella saker till Sc2. Men en option att man kan bara se sina egna eller se alla, eller inga alls typ. Där har dem en fin liten penga källa ifall dem gör bra grejer.

Medlem

skins! xD där har dom pängar att tjäna kanske xD
sen ka ndom alltid sälja capainerna och kanske editorn.
och account grejs.
alla spel gör ju typ så nu så varför inte sc2?
för mig spelar det ingen roll kommer inte spela spelet endå men why not för dom?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv
Skrivet av Krkan:

gör om WoW till free to play, låt SC vara!!!

Om du ägde blizzard.. skulle du göra Wow till F2P?

Då gick du miste om många miljoner per månad rakt in på kontot.

Medlem

Ingen bra idé.. Det finns få företag som lyckas med F2P på bra nivå, exempel på detta är Valve med TF2 och DotA2, LoL är lite småfail med dess F2P att du måste köpa hjältar å runor, usch.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ingen bra idé.. Det finns få företag som lyckas med F2P på bra nivå, exempel på detta är Valve med TF2 och DotA2, LoL är lite småfail med dess F2P att du måste köpa hjältar å runor, usch.

ser inte hur sc2 inte skulle kunna lyckas med att ha mp delen som f2p om dom bara aderar att kunna köpa skins till alla units eller liknande sen har ju redan blizard stor skala fans som dom skulle käna pängar på med detta.
men om det skulle börja sälja units etc så skall dom inte göra det f2p


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Free to play brukar sluta som pay to win ...
Kolla bara på d3 ... det va inte free to play men det var pay to win ...

Medlem

Nu tar vi det lilla lugna.
Som jag uppfattar det har de bara diskuterat möjligheten, inte seriöst gått in för att göra SC2 free 2 play. Hur skulle det ens fungera?

Det finns inget, i multiplayer-delen, som passar för free2play modellen. Ingenting som man kan "buy to get ahead" utan att totalt förstöra balansen.

EDIT:
I call aftonbaldetisering på denna, blåser upp nyheten.

Nej för fan!

Medlem
Skrivet av Krkan:

gör om WoW till free to play, låt SC vara!!!

Varför skulle dom? dom har 10+ miljoner subscribers

Medlem

lol... är jag den enda som inte fattar? är inte sc2 redan free to play? jag betalar iaf inte i månaden. vet inte om jag har missat nått men nån kan gärna få förklara

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Ztreek:

Ingen bra idé.. Det finns få företag som lyckas med F2P på bra nivå, exempel på detta är Valve med TF2 och DotA2, LoL är lite småfail med dess F2P att du måste köpa hjältar å runor, usch.

ser inte hur sc2 inte skulle kunna lyckas med att ha mp delen som f2p om dom bara aderar att kunna köpa skins till alla units eller liknande sen har ju redan blizard stor skala fans som dom skulle käna pängar på med detta.
men om det skulle börja sälja units etc så skall dom inte göra det f2p

Tror ingen skulle gilla olika skins på saker å ting, För en noob så är det svårt att urskilja olika units från varandra, blir nog ännu svårare om de ska pimpa dem med solbrillor, flaggor å trumpeter.

Medlem
Skrivet av bamse66:

lol... är jag den enda som inte fattar? är inte sc2 redan free to play? jag betalar iaf inte i månaden. vet inte om jag har missat nått men nån kan gärna få förklara

Du måste betala för license nyckeln för att kunna börja spela. F2P betyder mer att du inte betalar ett dugg.

Medlem
Skrivet av bamse66:

lol... är jag den enda som inte fattar? är inte sc2 redan free to play? jag betalar iaf inte i månaden. vet inte om jag har missat nått men nån kan gärna få förklara

man brukar säga att f2p är gratis att ladda ner och spela men man kan köpa saker i dom (om det inte är små idie spel)
sc2 är mer som gw1/2 b2p köp, köp spelet så kan du spela det så mycket du vill. som ungefär alla singelplayer spel eller konsol spel.

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Ztreek:

Ingen bra idé.. Det finns få företag som lyckas med F2P på bra nivå, exempel på detta är Valve med TF2 och DotA2, LoL är lite småfail med dess F2P att du måste köpa hjältar å runor, usch.

ser inte hur sc2 inte skulle kunna lyckas med att ha mp delen som f2p om dom bara aderar att kunna köpa skins till alla units eller liknande sen har ju redan blizard stor skala fans som dom skulle käna pängar på med detta.
men om det skulle börja sälja units etc så skall dom inte göra det f2p

Tror ingen skulle gilla olika skins på saker å ting, För en noob så är det svårt att urskilja olika units från varandra, blir nog ännu svårare om de ska pimpa dem med solbrillor, flaggor å trumpeter.

Tror en del folk skulle gilla det. sen sa jag alldrig att folk som är nya skulle få det enklare med dom.
titta tex på moba spelen så kan man köpa skins till alla heros/chamions etc de som spelar mycket spelet kommer kunna se skilnad på dom utan några störe problem medans nya spelare kommer ha svårt med dom så kommer det alltid vara mer saker att lägga på minet. men det genererar pengar att spelarna kan "anpasa" sina soldater/hjältar. och povärkar inte balancen i spelet så det blir inte pay 2 win.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

gnu
Medlem

Det måste dom göra om det ska kunna tävla mot alla andra f2p som esport. Redan nu märks det att antalet spelare online minskat rejält medans det bara ökar o ökar för alla f2p spel.

Medlem

Folk spenderar ju timtal med att grinda 3v3, etc för porträtt, så man skulle säkert kunna sälja sånt.

Skins/teman för enheter in-game skulle säkert också sälja, så helt omöjligt är det nog inte.

Ärligt talat finns det ingen risk att de är dumma nog att sälja saker som ger försprång in-game överhuvudtaget.

gnu
Medlem

Dom skulle ju t.ex kunna erbjuda regelbundna online turneringar i alla ligor för dom som betalar, kanske även med prispengar.

Sen finns ju det uppenbara som skins/portraits.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Ingen bra idé.. Det finns få företag som lyckas med F2P på bra nivå, exempel på detta är Valve med TF2 och DotA2, LoL är lite småfail med dess F2P att du måste köpa hjältar å runor, usch.

Lyckas med F2P? Jag betalade 450 kronor för Team Fortress 2 och det enda jag fick tillbaka var en liten ring på skallen.

Tycka vad man vill om LOL men dom har verkligen lyckats och det är ett roligt spel. Du säger att man måste köpa hjältar och runor på LOL men vad gör man inte i TF2?

Geeks Gaming

För fan. Sluta förstöra spel !!!

Medlem

tja varför inte.
f2p multiplayer, utan sp kampanjen, utan ranking på mp, och begränsat med kartor. Om dom tycker om det och vill köra mot lite mera skillat folk så kan dom betala en slant för att låsa upp den biten.
Självklart så menar jag om ett par år när spelet saktat ner försäljningen såpass att det inte kommer nya spelare alls.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Krkan:

gör om WoW till free to play, låt SC vara!!!

Om du ägde blizzard.. skulle du göra Wow till F2P?

Då gick du miste om många miljoner per månad rakt in på kontot.

Nu när spelet fortfarande är så bra att den krossar sitt motstånd. Men när dom tappat ett antal spelare är jag rätt säker att dom går över till pay2win som i Diablo 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

[quote=showerguy]

Skrivet av Ztreek:

Tycka vad man vill om LOL men dom har verkligen lyckats och det är ett roligt spel. Du säger att man måste köpa hjältar och runor på LOL men vad gör man inte i TF2?

I TF2 på E-sport nivå så kör de med orginalvapnen, bara medic har möjligheten att ändra medigun.
I DotA är det 100% kosmetiska saker, alla har samma förutsättningar även om det är din första gång som spelare, eller om det är din 1,000 match. dock är ju den som spelat 1,000 matcher mycket duktigare, men alla har samma möjlighet till att ta vilken hjälte han/hon vill.

Alla hjältar och klasser finns från början i både TF2 och DotA2, vilket gör spelet mer balanserat och rättvist även om du aldrig spelat spelet.

I LoL måste du låsa upp hjältar, du köper marginella övertag med hjälp av runor, inte rättvist alls.

Ser du skillnaden?
Jag kan gå med på att LoL är ett 'ok' E-sport spel om alla har alla hjältar och att ingen har övertag genom runor när de faktiskt kör riktiga turneringar. annars är det bara dumt och korkat från de som gjort LoL.

Tänk samma tanke i SC2, du måste köpa Brood lord eller battlecruiser för att ens kunna använda dem. dumt.

Eller att dina mariner har 2hp mer och har 2% chans att dodga ett skott, dumt och korkat.

Medlem

[quote=Ztreek]

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Tycka vad man vill om LOL men dom har verkligen lyckats och det är ett roligt spel. Du säger att man måste köpa hjältar och runor på LOL men vad gör man inte i TF2?

I TF2 på E-sport nivå så kör de med orginalvapnen, bara medic har möjligheten att ändra medigun.
I DotA är det 100% kosmetiska saker, alla har samma förutsättningar även om det är din första gång som spelare, eller om det är din 1,000 match. dock är ju den som spelat 1,000 matcher mycket duktigare, men alla har samma möjlighet till att ta vilken hjälte han/hon vill.

Alla hjältar och klasser finns från början i både TF2 och DotA2, vilket gör spelet mer balanserat och rättvist även om du aldrig spelat spelet.

I LoL måste du låsa upp hjältar, du köper marginella övertag med hjälp av runor, inte rättvist alls.

Ser du skillnaden?
Jag kan gå med på att LoL är ett 'ok' E-sport spel om alla har alla hjältar och att ingen har övertag genom runor när de faktiskt kör riktiga turneringar. annars är det bara dumt och korkat från de som gjort LoL.

Tänk samma tanke i SC2, du måste köpa Brood lord eller battlecruiser för att ens kunna använda dem. dumt.

Eller att dina mariner har 2hp mer och har 2% chans att dodga ett skott, dumt och korkat.

Men att köpa runor i LoL är rätt billigt. Om du spelar spelet 2-3 gånger om dagen kommer du efter någon månads tid inte ha problem med köpa alla runor du behöver i spelet för all framtid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Medlem

[quote=Ztreek]

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Tycka vad man vill om LOL men dom har verkligen lyckats och det är ett roligt spel. Du säger att man måste köpa hjältar och runor på LOL men vad gör man inte i TF2?

I TF2 på E-sport nivå så kör de med orginalvapnen, bara medic har möjligheten att ändra medigun.
I DotA är det 100% kosmetiska saker, alla har samma förutsättningar även om det är din första gång som spelare, eller om det är din 1,000 match. dock är ju den som spelat 1,000 matcher mycket duktigare, men alla har samma möjlighet till att ta vilken hjälte han/hon vill.

Alla hjältar och klasser finns från början i både TF2 och DotA2, vilket gör spelet mer balanserat och rättvist även om du aldrig spelat spelet.

I LoL måste du låsa upp hjältar, du köper marginella övertag med hjälp av runor, inte rättvist alls.

Ser du skillnaden?
Jag kan gå med på att LoL är ett 'ok' E-sport spel om alla har alla hjältar och att ingen har övertag genom runor när de faktiskt kör riktiga turneringar. annars är det bara dumt och korkat från de som gjort LoL.

Tänk samma tanke i SC2, du måste köpa Brood lord eller battlecruiser för att ens kunna använda dem. dumt.

Eller att dina mariner har 2hp mer och har 2% chans att dodga ett skott, dumt och korkat.

Man kan inte köpa runor för riktiga pengar. Dessutom så är det 10 olika gratis hjältar varje vecka och vill du köpa nya kan du välja om du vill betala med riktiga pengar eller spela för att få råd. Obalanserat att vissa kan köpa en ny hjälte direkt de börjar spela medan du måste spela kanske 3-4 games innan du kan köpa en? Nej, eftersom att det inte spelar någon roll innan du är level 30 och kan spela ranked, och på vägen dit får du nog så mycket IP att du kan köpa ett flertal hjältar samt runor.

Det enda man måste betala med riktiga pengar för i LoL är skins, som inte ger någon fördel öht. Till skillnad från runor, som är det enda som du inte kan köpa för riktiga pengar.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

[quote=marcus8958]

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ztreek:

Tycka vad man vill om LOL men dom har verkligen lyckats och det är ett roligt spel. Du säger att man måste köpa hjältar och runor på LOL men vad gör man inte i TF2?

I TF2 på E-sport nivå så kör de med orginalvapnen, bara medic har möjligheten att ändra medigun.
I DotA är det 100% kosmetiska saker, alla har samma förutsättningar även om det är din första gång som spelare, eller om det är din 1,000 match. dock är ju den som spelat 1,000 matcher mycket duktigare, men alla har samma möjlighet till att ta vilken hjälte han/hon vill.

Alla hjältar och klasser finns från början i både TF2 och DotA2, vilket gör spelet mer balanserat och rättvist även om du aldrig spelat spelet.

I LoL måste du låsa upp hjältar, du köper marginella övertag med hjälp av runor, inte rättvist alls.

Ser du skillnaden?
Jag kan gå med på att LoL är ett 'ok' E-sport spel om alla har alla hjältar och att ingen har övertag genom runor när de faktiskt kör riktiga turneringar. annars är det bara dumt och korkat från de som gjort LoL.

Tänk samma tanke i SC2, du måste köpa Brood lord eller battlecruiser för att ens kunna använda dem. dumt.

Eller att dina mariner har 2hp mer och har 2% chans att dodga ett skott, dumt och korkat.

Men att köpa runor i LoL är rätt billigt. Om du spelar spelet 2-3 gånger om dagen kommer du efter någon månads tid inte ha problem med köpa alla runor du behöver i spelet för all framtid.

Äntligen någon som ser den skillnaden mellan LoL och andra spel moba spel! Har gnällt på det sen jag hörde talas om LoL deras hero och runsystem

+1

12
Skriv svar