The Sims 3: Årstider

Robot
The Sims 3: Årstider

Den åttonde Sims 3-expansionen kan bli något av en småväxt revolution för hela spelbranschen, menar folket bakom. Vi reder ut vad de menar.

#the-sims-3, #ea, #the-sims-3-arstider, #the-sims-2-et-runt, #the-sims-2


Medlem
The Sims 3: Årstider

Ondska i sin renaste form...

Medlem

The Sims Årstider, nu tror jag att dom börjar få slut på titelnamn, sjukt överdrivet vad många The sims spel som dom hittar på, och detta är endast för att lura av ungarnas föräldrar pengar till dessa skittitlar!

Kan dom inte vara kreativa och göra ett helt nytt spel istället?

Det är ju bara att kolla Origin shopen, hälften av alla spel där är The Sims spel, skratttretande ju.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Revolutionerande med årstider? jo tjena, det finns ju INGA spel som har årstider som påverkar spelaren....


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

The Sims Årstider, nu tror jag att dom börjar få slut på titelnamn, sjukt överdrivet vad många The sims spel som dom hittar på, och detta är endast för att lura av ungarnas föräldrar pengar till dessa skittitlar!

Kan dom inte vara kreativa och göra ett helt nytt spel istället?

Det är ju bara att kolla Origin shopen, hälften av alla spel där är The Sims spel, skratttretande ju.....

Det hade väl varit lite mer i närheten av okej om deras små dlcs kostade en hunka men dom drar ju kniven och rånar en i fall att man vill köpa en sims "expansion".

Medlem

Tills nästa spel borde expansioner släppas som billig DLC istället.. Jag vet ingen som köper expansionerna..
Att släppa årstider som 5-10euro dlc hade varit nice

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tills nästa spel borde expansioner släppas som billig DLC istället.. Jag vet ingen som köper expansionerna..
Att släppa årstider som 5-10euro dlc hade varit nice

Med tanke på hur många expansioner dom gjort till samtliga Sims spel, är det nog en hel del som köper dem Och varför inte? Det är väl bra med nytt kontent? Och att slänga ut 2-300 kr var tredje eller fjärde månad är väl inte hela världen för någon som lägger ner mycket tid med spelet?

Gillar man inte Sims är det väl bara att avstå? Så mycket sticker det inte i ögonen...

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Med tanke på hur många expansioner dom gjort till samtliga Sims spel, är det nog en hel del som köper dem Och varför inte? Det är väl bra med nytt kontent? Och att slänga ut 2-300 kr var tredje eller fjärde månad är väl inte hela världen för någon som lägger ner mycket tid med spelet?

Exakt! 3-400kr som du säger var 3e eller 4e månad är ju att jämföra med vilket betal-mmo som helst. Och här får man MINST lika mycket content, om inte mer.

Medlem
Skrivet av Mordeus:
Skrivet av Ztreek:

Tills nästa spel borde expansioner släppas som billig DLC istället.. Jag vet ingen som köper expansionerna..
Att släppa årstider som 5-10euro dlc hade varit nice

Med tanke på hur många expansioner dom gjort till samtliga Sims spel, är det nog en hel del som köper dem Och varför inte? Det är väl bra med nytt kontent? Och att slänga ut 2-300 kr var tredje eller fjärde månad är väl inte hela världen för någon som lägger ner mycket tid med spelet?

Gillar man inte Sims är det väl bara att avstå? Så mycket sticker det inte i ögonen...

Klart det finns folk som köper dem, men jag förstår inte varför,

Vore mycket roligare om de pungade ut en bra DLC varannan månad för 5-10 euro. för många gånger måste man sitta å vänta på den rätta expansionen.. Tror inte alla tilltalas av fairy tale expansionen, eller världen runt.

Medlem

Inte ens den expansionen som jag har väntat på så länge intresserar mig längre. Ser helt enkelt för töntigt ut

Medlem

Jag var ett enormt Simsfan i mina yngre dagar, då hade jag nästan alla expansioner till ettan. Det som gör att jag inte spelar Sims idag är att jag helt enkelt inte har råd, hade expansionerna kostat lite mindre pengar hade jag kunnat tänka mig att spela the Sims då och då men när de kostar 400 spänn styck och det finns åtta stycken blir det dyrt.

Medlem

Alltså allvarligt görs det fortfarande expansioner till det här jäkla spelet....var fan är självmordsbombare när man fan behöver dom! så att de kan spränga tillverkaren till dessa jäkla spel!


signatur

Dont force your weakness upon me!

ELF
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

The Sims Årstider, nu tror jag att dom börjar få slut på titelnamn, sjukt överdrivet vad många The sims spel som dom hittar på, och detta är endast för att lura av ungarnas föräldrar pengar till dessa skittitlar!

Kan dom inte vara kreativa och göra ett helt nytt spel istället?

Det är ju bara att kolla Origin shopen, hälften av alla spel där är The Sims spel, skratttretande ju.....

Mm, de kunde ha släppt lite mer content med vanilla The Sims 3. Åtminstone allt content i Stuff expansionerna borde finnas med från första början.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har svårt att förstå allt hat för Sims-spelen och dess expansioner när ingen klagar på mmo-spelens månadskostnad där man är tvungen att casha ut varje månad - nytt innehåll eller ej.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har svårt att förstå allt hat för Sims-spelen och dess expansioner när ingen klagar på mmo-spelens månadskostnad där man är tvungen att casha ut varje månad - nytt innehåll eller ej.

Säg inte att ingen gör det, när många faktiskt gör det.. det finns stora anledningar varför alla MMORPG's utom typ WoW är F2P eller i samma modell som GW2.

WoW är det sista mmo spelet som baserat på månadskostnad, i alla fall det sista som går runt och håller miljonstolpen.

Folk lägger hellre pengar på annat.

Medlem

Tycker att dom borde ha kört med årstider ändå från början. Det och lägenheter hade varit bra att kunna bygga på. Kan tänka mig att det blir problem med krockar när man lägger till sån här funktionalitet i ett så sent stadium.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har svårt att förstå allt hat för Sims-spelen och dess expansioner när ingen klagar på mmo-spelens månadskostnad där man är tvungen att casha ut varje månad - nytt innehåll eller ej.

tror att eb del som inte klagar på att betala i månaden för ett mmo vet att dom betalar för att servrana skall vara i gång.
sen är sims ett lokalt spel på en dator och klassas som barnspel därför hatar folk des expansioner och att dom inte lägger inte många av sakera i vanilja när dom släper 2an, 3an samt förmodligen 4an.
skälv skulle jag villja se tex årstider och annat som dom lägger in i alla expansioner under årets gång till 4ans vanilja.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Veqtor:

Tycker att dom borde ha kört med årstider ändå från början. Det och lägenheter hade varit bra att kunna bygga på. Kan tänka mig att det blir problem med krockar när man lägger till sån här funktionalitet i ett så sent stadium.

jupp spelet blir bara mer och mer instabilt samt segt ju mer expansioner du trycker in i det xD


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Testade spela TS3 igen med alla expansioner och "stuff packs", det är lite små roligt om man bortser från hur löjligt dåligt optimerat det är...
Med alla saker de har släppt så klarar inte spelet av att hantera så många .package filer utan att det stannar upp lite då och då (Världen pausas men animationer i bakgrunden fortsätter).

Medlem

Om jag nu vill lira livet jag önskade men inte fick så, lirar jag hellre Farming Simulator och försöker drömma att få de där breda axlarna och stora händer som en farbror har då han är fd. bonde. Där får man ju resultat ganska snabbt också när man nu släpper ned plogen i jorden.

Men det var ju min dröm det.

Sitta och glo på en grön-gul-röd glasdroppe, moln etc och försöka förnöja eller tillfredställa den är så förbannat tråkigt, i jämnförelse.

För över 10 år sedan när man hade bara lagomt med internet (56k modem) då det första The Sims kom så var det väl ett helt okej nöje att driva vardagen sin. Bygga feting hus och göra karriär. Tror dock att man spendera mer än hälften utav tiden till och snabbspola.

Vet inte riktigt vad folk får puls utav... från det här spelet. Att dom dock skjuter ut DLC ännu till ett 3 år gammalt spel är ju inte så typiskt EA hur som helst.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

The Sims Årstider, nu tror jag att dom börjar få slut på titelnamn, sjukt överdrivet vad många The sims spel som dom hittar på, och detta är endast för att lura av ungarnas föräldrar pengar till dessa skittitlar!

Kan dom inte vara kreativa och göra ett helt nytt spel istället?

Det är ju bara att kolla Origin shopen, hälften av alla spel där är The Sims spel, skratttretande ju.....

Om varje expansion hade varit ett fristående spel hade nog det inte varit så roligt.
Nu gör EA många lite väl dyra expansioner till ett spel alla måste ha men varje expansion ger spelaren mer att göra i spelet och behöver inte börja om från början.
Det tycker jag är smart och tycker fler utvecklare borde göra samma sak.
DLC till Batman Arkham City är guld värt och hade gärna sett mer liknande content till spel jag gillar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Här är ett av de enda expansionerna jag faktiskt ville ha från första början. Den enda anledningen jag inte orkat spela ännu. Kommer nog ge mig på det när det väl kommer ut...fast...lite väl många expansioner för lite väl mycket pengar.

Medlem

Det jag undrar är när fan University kommer -_-'

Dessutom fanns inte Årstider för 2an?.. hehe

Medlem

Jag gav upp the sims för rätt längesedan, det är roligt det är det. Men det blir förjävla löjligt med alla expansions.

Jag hade hellre sett att de gett mer kärlek till modcommunityt. och börjat utveckla ett nytt the sims istället.

Gärna med singleplayer och om man vill multiplayer. Så att det kan falla i smaken för alla parter. Jag känner mig snabbt ganska ensam i the sims världen med mina korkade grannar som är oerhört förutsägbara.

Medlem

Jag diggar Sims, visst det må va dåligt, men sen jag sluta med MMO så går jag inte back direkt.

Jag klagar inte på prislappen på Expansionerna, även om dom är smådyra så kan jag acceptera det...
Mitt problem är Stuffpacken, dom är svindyra för det man får av dom.

Medlem

Vår käre Robbaz gjorde nyligen en underhållande Sims 3-video:

http://www.youtube.com/watch?v=3IfcK6Fylog

Ser relativt roligt ut, måste jag säga.

Medlem

Tycker man ska se The Sims serien som en samlingsserie istället för ett "vanligt" spel som mjölkar med expansioner. Liksom, dom har redan visat att dom kommer fortsätta släppa material i denna form så det är inte så att man känner sig tvingad att köpa alla expansioner, mer av en hobby för dom som älskar The Sims.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

För att vara en spelserie som får en större andel av sin budget spenderad på marknadsföring än utveckling så är ju denna trailer i en liga för sig. Dom har ju för h*****e ha kört google translate på alla texterna. Inte heller har dom tänkt på att svenska språket har å, ä och ö om man tänker typografimässigt. "lek med vår flörtar". "lek med sommar värmebölja". Hmm..

Medlem
Skrivet av Icerock:

Alltså allvarligt görs det fortfarande expansioner till det här jäkla spelet....var fan är självmordsbombare när man fan behöver dom! så att de kan spränga tillverkaren till dessa jäkla spel!

Den enda gången man behöver självmordsbombare är när de ska utföra en självmordsbombning med riktad sprängverkan mot trångsynta personer som dig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Icerock:

Alltså allvarligt görs det fortfarande expansioner till det här jäkla spelet....var fan är självmordsbombare när man fan behöver dom! så att de kan spränga tillverkaren till dessa jäkla spel!

Den enda gången man behöver självmordsbombare är när de ska utföra en självmordsbombning med riktad sprängverkan mot trångsynta personer som dig.

ooh nej! har jag gjort ett påhopp på ditt älskade spel omg sorry! jag tar tillbaka allt! sims är det bäässsta spelet jag spelat så nu är alla nöjda! puh


signatur

Dont force your weakness upon me!

12
Skriv svar