Blizzard berättar hela historien om Warcraft

Robot
Blizzard berättar hela historien om Warcraft

På tisdag släpps Mists of Pandaria. Blizzard tar tillfället i akt och återberättar hela historien om Azeroth, likkungar och mörka portaler.

#world-of-warcraft, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #blizzard


Medlem
Blizzard berättar hela historien om Warcraft

Haha ja det är helt sjukt att World of warcraft fortfarande är så populärt Blizzard är ganska duktiga på vad de gör!

Inaktiv
Skrivet av Galathea:

Haha ja det är helt sjukt att World of warcraft fortfarande är så populärt Blizzard är ganska duktiga på vad de gör!

WoW har några år mer på nacken än andra spel och det finns väl inget MMO som riktigt har lyckats med samma bedrift.

De andra spelen blir F2p, tappar spelare och blir tomt. Grind, bara PVP, för slött och knappt nå end game. Finns för lite saker att göra i andra MMO spel.

Medlem

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Medlem

Det jag brukar fundera på är hur Warcraft-universumet hade utvecklats om man istället för att ha gjort WoW fortsatt med Warcraft 4 eller liknande med en mer fokuserad och snäv story.

På senare tid (efter TBC & WotLK) känns det som att man hittar på lite vad som helst för att kunna toppa Illidan och Arthas vilket jag anser vara nästintill omöjligt.

Medlem

Hela å hela vill jag verkligen inte säga.. de tar mer stora event ja men de missar de event som faktiskt är relativt stora..

200-300 sidor behövs nog för att nämna alla händelser som faktiskt har fått en effekt hur warcraft universumet ser ut idag.

Inaktiv
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

Medlem

Hade gärna sett ett Warcraft 4 faktiskt, nu blir jag väl med ogillad av vissa individer

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hela å hela vill jag verkligen inte säga.. de tar mer stora event ja men de missar de event som faktiskt är relativt stora..

200-300 sidor behövs nog för att nämna alla händelser som faktiskt har fått en effekt hur warcraft universumet ser ut idag.

Tror inte precis att de missar eventen, de har nog bara valt att inte ha med dem. Blizzard är ändå de som skapat hela kalaset. De om någon vet vad som främst bör nämnas och inte.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

För att han använder ett språkbruk passande en 6-åring. Jag får bilden av ett litet barn som ligger på golvet och sparkar omkring och skriker "äckligt!, äckligt!, vill inte! NEEEEEJ!".

Thats why.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

antar att det var för han skrev äckligt mmo-rpg eller något. Men lustigt ändå


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Det jag brukar fundera på är hur Warcraft-universumet hade utvecklats om man istället för att ha gjort WoW fortsatt med Warcraft 4 eller liknande med en mer fokuserad och snäv story.

På senare tid (efter TBC & WotLK) känns det som att man hittar på lite vad som helst för att kunna toppa Illidan och Arthas vilket jag anser vara nästintill omöjligt.

Förstår vad du menar, men jag tror inte heller att folk INTE hade velat ta sig an de stora skurkarna under de första åren. Blizzard hade nog inte räknat med att WoW skulle hålla i sig så här länge, och även om dom hade gjort det, hur skulle dom isåfall gå till väga? "Håll ut lite till gott folk, 10 år har snart gått, och då kommer ni få slåss mot Arthas!".
Historien måste ju såklart få utvecklas, precis som den egentligen har gjort ända sen Warcraft släpptes. Nu verkar det ju inte ligga något stort yttre hot och lura (om jag inte missat något) utan istället vara fokuserat på konflikten mellan Horde och Alliance som gäller...back to the roots så att säga

Har inte kört sen i jan-fab, men tänkte jag skulle ta mig en titt på MoP iaf, se hur det känns

Medlem

Blizzard fick lite pengar av mig häromdagen, i väntan på MOP. Känner ett sug efter att testa det nya som kommer.. för att WOW ger nått som inget annat MMORPG har gett sedan jag la ner det.


signatur
Medlem

Är det stora krigande pandor?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Inaktiv
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Ja wc1-2 var rätt hårda. Men blizzard har ju ändrat om rätt mycket lore och historia mellan varje spel tyvär.
Men visst blir man lite sugen på att spela "beyond the dark portal" bara för att påminna sig själv om hur en bra story skriven är.

Medlem

säga vad man vill om blizzard men hur man gör EPIC cinematics är nått dom har kunnat sen Diablo 2, warcraft 3 å frozen throne var ju typ ljusår före andra spel i cinematics, helt sjukt coola än idag

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Har spelat allt sedan WC2 och nej, jag håller inte med. Pandorna dök ju upp redan i WC3, långt innan Disney snodde dom. Men det är klart, är man bara intresserad av att negga så spelar ju så klart det ingen roll.

Medlem

Önskar de kunde börja på Warcraft 4 och ta en liten paus från WoW, gör inget om de gör en Warcraft 4 bara för att utöka storyn för WoW bara dom gör en 4a.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Håller med fullständigt. Warcraft brukade vara tufft och brutalt, något som min mamma kunde bli orolig över. Nu är det så snuttifierat att ingen höjer ögonbrynen för WoW (förutom Norge)

Medlem

Vet inte vilka pandor Disney lekt med, men Dreamworks gjorde iaf Kung Fu Panda. återigen pandorna i 3an var ett easteregg, men Blizzard har retconnat så mycket tidigare så varför inte.
Meh WC2 och 3 är bland mina absoluta favoritspel. 3an dock mest för custom games ^^,
Vill ha ett WC4 som komplett ignorerar WoWs händelser, för om jag måste vara ärlig så avskyr jag WoWs händelser. Antar det är där det brister :/

Medlem

Synd att de skippade så många videos... De visade inte de fräckaste

Och ja, jag vill också se ett WC4!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Att säga att det är en värld med kung fu pandor är bara korkat, då pandarens fanns med i WC3, långt innan kung fu panda filmen släpptes.

Då är det snarare du som inte hänger med i spelets lore.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Vet inte vilka pandor Disney lekt med, men Dreamworks gjorde iaf Kung Fu Panda. återigen pandorna i 3an var ett easteregg, men Blizzard har retconnat så mycket tidigare så varför inte.
Meh WC2 och 3 är bland mina absoluta favoritspel. 3an dock mest för custom games ^^,
Vill ha ett WC4 som komplett ignorerar WoWs händelser, för om jag måste vara ärlig så avskyr jag WoWs händelser. Antar det är där det brister :/

Ju mer jag tänker på dina två sista rader ju mer gillar idén: skippa allt som hände i wow och fortsätt på en egen story där den episka konflikten mellan bla. Illidan och Arthas fortsätter :).

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

det finns knappt någon som kan säga att vanilla var bättre när de faktiskt får gå tillbaka å testa.. jag körde en vanillaserver för ett halvår sedan, fyfan va dåligt och obalanserat ALLT var, ingenting var roligt, visst du fick gamla raids men bara dem var ju jobbiga, det du kommer ihåg ur vanilla är dina bra minnen, men du kommer nog inte ihåg det minsta av de negativa, 2 min Blessings, Prot paladiner var buffmaskiner, i ett 40man raid så behövde du 20 dedikerade människor medan resten hade autoshot eller autoslag på.

det tog 1 timme å få en grupp till en instance, när du väl fick gruppen sög en person å ni wipade på första trashen, tillbaka till 1 timme letande igen.

Många gånger fanns det inte tillräckligt med quests, så du behövde grinda arslet av dig i nån skog.
pengar existerade knappt, 100%mounts var ovanliga och bara de rikaste som hade tur att få en epic drop från sitt konstanta farmade hade dem.

1-60 innan naxx patchen var ett helvete, det var ett värre grindfest än Everquest II.
Det fanns gånger du behövde lvla 3-4 lvls utan att kunna questa om du inte ville köra gröna eller röda quests.

Förklara, hur gillade du vanilla mer?
Sen att säga att kung fu pandor kom före pandarians är korkat. i Wc3 kom pandan i ett extrauppdrag, kung fu panda kom 1.5 år senare i en film.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Det jag brukar fundera på är hur Warcraft-universumet hade utvecklats om man istället för att ha gjort WoW fortsatt med Warcraft 4 eller liknande med en mer fokuserad och snäv story.

På senare tid (efter TBC & WotLK) känns det som att man hittar på lite vad som helst för att kunna toppa Illidan och Arthas vilket jag anser vara nästintill omöjligt.

Korruptionen av Neltharion (Deathwing) av the Old Gods var en ganska stor del av WoW-Lore, bara att det inte var med i WC3 som Illidan och Arthas.

Många som ville se Pandaria/Pandaren, lite synd att Blizzard lyssnade på dem istället för att bygga ut story'n mer runt Titans eller the Old Gods (Ahn'Qiraj/C'thun, Ulduar/Yogg-Saron), det var riktigt coola raids.

Kanske kommer som en del av MoP.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Itchy1:

Vill fortfarande see Warcraft 4 och inte nått äckligt MMO-rpg spel från blizzard ge mig Warcraft 4

Hur kan ni nedklicka att han vill se ett warcraft 4? : P

För att han använder ett språkbruk passande en 6-åring. Jag får bilden av ett litet barn som ligger på golvet och sparkar omkring och skriker "äckligt!, äckligt!, vill inte! NEEEEEJ!".

Thats why.

Varför jag skriver äckligt är för att jag är bara så trött på att företag ska göra sina spel till MMO-Rpg spel som te.x. dom som gör eleder of scroll spelen bara gör sitt nya spel till MMO-Rpg varför liksom

Medlem

Blir första expansion som jag inte kommer köpa och det säger den del, det var bra så länge det vara.

Medlem
Skrivet av zevile:

Det som i början var ett mörkt fantasy värld har nu blivit en disney värld med kung fu pandor, blev ytterligt besviken av mists of pandaria, är ju ett skämt. vanilla WOW var det bästa. warcraft=döende.
Någon annan som lira första warcraft rts spelen som håller med?

Nej - Detta är bara ett dåligt bevis på att du ljuger.

Vanilla wow var nog det värsta som fanns, du satt troligtvis aldrig att farma timtals timmar för att få dina jävla nature resistance potions så du ens kunde raida AQ eller nax överhuvudtaget.

Mår dåligt när jag ser folk som dig, lovar att du började i wotlk - Wow är inte warcraft 3 ellert 2 för den delen.

Själv älskar jag MoP, redan kört betan.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Det jag brukar fundera på är hur Warcraft-universumet hade utvecklats om man istället för att ha gjort WoW fortsatt med Warcraft 4 eller liknande med en mer fokuserad och snäv story.

På senare tid (efter TBC & WotLK) känns det som att man hittar på lite vad som helst för att kunna toppa Illidan och Arthas vilket jag anser vara nästintill omöjligt.

Slutade spela i slutet av wotlk, men.. Arthas och Illidan är fjantar jämfört med deathwing. Har man läst på lite så är det inga problem att inse det

12
Skriv svar