"Black Ops II både förnyar och vårdar arvet"

Robot
"Black Ops II både förnyar och vårdar arvet"

Multiplayern i Black Ops II kommer att vara innovativ men fortfarande ha kvar det som är ”livsblodet” i Call of Duty, enligt Treyarch.

#treyarch, #call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-black-ops


Medlem
"Black Ops II både förnyar och vårdar arvet"

nej.

Medlem

Spela med sitt lag på cod ? Hah lycka till med det bland balletsnurrande skrikande p12or xd

Medlem

Själv så hoppas jag att de snart återgår tillbaka till "less is more"-konceptet! Se på Cod Uo och Cod 2, de är fortfarande de två spelen i serien (tillsammans med ettan) som kräver mest skicklighet och är överlägset de roligaste spelen i serien enligt mig.

Varför? Jo för att det inte är så mycket skit som händer runtom en som inte har med spelarens skicklighet att göra ,utan bara består av tur...

Medlem

Så länge de inte fixar spawnsystemet är det kört ändå.

Det CoD behöver för att jag ska bli intresserad är enkelhet. INGA killstreaks, inte 10000 vapen med olika acessoarer.

Jag vill ha som CoD 2/4 (utan killstreaks i 4an).


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Medlem

Cod2, det var grejer det Usch vad det var bättre förr

Medlem

Första CoD är och förblir bäst.

Inaktiv

cod + förändring does not compute.

dmn
Medlem
Skrivet av generalfil:

Spela med sitt lag på cod ? Hah lycka till med det bland balletsnurrande skrikande p12or xd

Det ironiska är att det är såna som dom som skriver "xd".

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Så länge de inte fixar spawnsystemet är det kört ändå.

Det CoD behöver för att jag ska bli intresserad är enkelhet. INGA killstreaks, inte 10000 vapen med olika acessoarer.

Jag vill ha som CoD 2/4 (utan killstreaks i 4an).

det har ju alltid funnits barebone playlists som inte innehåller accsessories eller killstreaks. (iallafall i black ops och mw3) cod 4 var ett utmärkt exempel på simpel men galet rolig multiplay.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Jag trodde ärligt talat att Call of Dutys livsblod låg i att erbjuda Unreal Tournaments gameplay med Counter-Strikes grafik till människor som är för dåliga för ha roligt i någotdera.

På samma sätt har jag alltid antagit att single player-läget främst är designat för att tilltala de som tror sig vilja ha realism men som i själva verket mest vill återuppleva favoritscener från populära actionfilmer.

Inget fel i det senare egentligen men det är svårt att förnya sig när dessa är ens främsta säljtricks.

Medlem

Detta kommer bli grymt kul

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Det CoD behöver för att jag ska bli intresserad är enkelhet. INGA killstreaks, inte 10000 vapen med olika acessoarer.

Såna spellägen finns det massor av i de senaste CoD-spelen. Du verkar inte veta vad du pratar om.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Jag tror det blir kul, men alla hjälpmedel och robotar och dyl, känns fördummande och ger alltid någon annan spelare övertag.

Spawnsystemet i MW3 är ibland helt uppåt väggarna, jag vet inte hur många gånger jag hamnat bakom "fiendens linjer" i TD och lätt kunnat pricka av dem en och en tills ingen stod kvar.

Skicklighet? Nix, inte ett dugg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänker inte ens ta i grejerna med en pinne.

Blivit besviken 2 gånger i rad nu ...

Medlem

Hmm Mw2 va kul, Black ops va mjaah helt okay.. MW3 va kasst o tråkigt tyvärr.. Så hopps BO2 blir riktigt bra

Medlem

om jag köper detta spelet(vilket jag förmodligen gör trots att jag säger att jag inte kommer göra det med varje cod spel)så blir det på grund av zombieläget,av någon anledning så älskar jag allt som har med zombies att göra ,och BO zombies tyckte jag var skit kul.YÁY för zombies

Medlem
Skrivet av artikel:

spelas 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet,

kan man bli mer imponerad


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja han lär ju i alla fall tala helt om public multiplayer. I vanlig ordning blir riktiga matcher en orgie i pixelskjutande eller pixelgranater och därtill finns det bara ett ytterst fåtal sätt att effektivt vinna varje karta.

Stora ord som vanligt i spelbranschen men att sen leverera blir tufft. En streak av konsollaktiga skjutare nu som inte riktigt levt upp till varken CoD2 eller CoD4 borgar inte precis för förtroende.

Säger inte varje utvecklare precis sådär inför ett släpp? Antingen har man uppfunnit hjulets efterträdare eller så har man skapat ett helt annat djup och dimension i spelet som ingen annan klarat innan...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det största problemet med CoD är att de infört på tok för mycket hjälpmedel. När jag spelar ett FPS så vill jag kunna stänga av dessa och det spelar ingen som helst roll ifall jag spelar det på PC eller på konsol.

Första CoD lyckades verkligen att få en att tro att man var delaktig i ett krig, det var inte bara att rusa fram och leka enmansarmé för då överlevde man inte speciellt länge. CoD var ett taktiskt spel något dagens CoD verkar gått ifrån.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag trodde ärligt talat att Call of Dutys livsblod låg i att erbjuda Unreal Tournaments gameplay med Counter-Strikes grafik till människor som är för dåliga för ha roligt i någotdera.

På samma sätt har jag alltid antagit att single player-läget främst är designat för att tilltala de som tror sig vilja ha realism men som i själva verket mest vill återuppleva favoritscener från populära actionfilmer.

Inget fel i det senare egentligen men det är svårt att förnya sig när dessa är ens främsta säljtricks.

Första CoD var knappast ett sådant spel, det spelet var ett av de första spelen som lyckades återskapa WW2 i ett FPS. Det var det spel som MoH borde ha varit för det var en förbättring på varje punkt och känslan av att vara delaktig i ett storskaligt krig stärktes med att man både såg och hörde andra kriga på andra ställen.

Brothers In Arms visar hur man förnyar sig i en genrer som har många kloner, det spelet var ett mer taktiskt spel där de behållit många av de delar som jag gillade med CoD. Väldigt tråkigt att se att de nu tagit denna serie i en riktning som jag tror inte kommer funka.

De senaste årens trender med hovrande namnskyltar ovanför NCP:er och exakt avståndsmått till nästa mål, är också en sak som får en att dra ut tänderna på sig själv. Man kan ju i egentlig mening inte gå vilse i dagens spel, varför spä på med sådana dumheter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett nytt CoD 2 med dagens grafik hade varit allt för episkt. Världsbefolkningen hade inte kunnat hantera det.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

Jag trodde ärligt talat att Call of Dutys livsblod låg i att erbjuda Unreal Tournaments gameplay med Counter-Strikes grafik till människor som är för dåliga för ha roligt i någotdera.

På samma sätt har jag alltid antagit att single player-läget främst är designat för att tilltala de som tror sig vilja ha realism men som i själva verket mest vill återuppleva favoritscener från populära actionfilmer.

Inget fel i det senare egentligen men det är svårt att förnya sig när dessa är ens främsta säljtricks.

Första CoD var knappast ett sådant spel, det spelet var ett av de första spelen som lyckades återskapa WW2 i ett FPS. Det var det spel som MoH borde ha varit för det var en förbättring på varje punkt och känslan av att vara delaktig i ett storskaligt krig stärktes med att man både såg och hörde andra kriga på andra ställen.

Brothers In Arms visar hur man förnyar sig i en genrer som har många kloner, det spelet var ett mer taktiskt spel där de behållit många av de delar som jag gillade med CoD. Väldigt tråkigt att se att de nu tagit denna serie i en riktning som jag tror inte kommer funka.

Med risk för att låta som en viktigpetter så vill jag ändå påpeka att det ändå var mer än ett och ett halvt år mellan MOH och COD så där ligger en stor del av förklaringen till att det senare fick med så mycket förbättringar.

Men visst, jag tycker också att CoD var ett väldigt bra spel när det kom och jag tyckte CoD 2 hade lyckats förbättra mycket även om det var trist med fördumningen. CoD 4 har jag dock aldrig fattat grejen med - jag gillade inte grafiken, jag tyckte karaktärerna var crap och vapenljuden lät som hämtade ur gamla UT-modden Nerf Blast Arena.

Jag ställer mig frågande till att BIA kommer ta någon vändning överhuvudtaget, WW2-miljö är inte direkt inne och om serien flyttas in i modern miljö så betyder det att Ubi skulle börja konkurrera med EA och Activision och då göra det med ett spel som visserligen skulle kunna bli grymt i SP men som lämpar sig rätt illa för MP-lirande, spec. bland P-12orna vars föräldrars plånböcker håller hjulen i rullning.

1
Skriv svar